MME

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Jeg er en type som liker å helgardere meg 110%. Derfor tenker jeg at det er lurt å ha mme liggende bare sånn -i tilfelle- ;)
Ser det finnes flere typer. Er det noen som har noen erfaring som tilsier at den ene er bedre enn den andre? Eller er det akkurat det samma hva man kjøper, for man må uansett (hvis det blir mme-baby) prøve seg fram til hva som passer for sin baby?

Jeg har gått for hipp sin mme, da jeg ikke ønsker å kjøpe nestleprodukter.

Jeg kommer til å kjøpe et par slik ferdigblandet mme nan for å ha. Gidder ikke kjøpe en hel stor eske med pulver vist jeg ikke trenger det.

Jeg er en type som liker å helgardere meg 110%. Derfor tenker jeg at det er lurt å ha mme liggende bare sånn -i tilfelle- ;)
Ser det finnes flere typer. Er det noen som har noen erfaring som tilsier at den ene er bedre enn den andre? Eller er det akkurat det samma hva man kjøper, for man må uansett (hvis det blir mme-baby) prøve seg fram til hva som passer for sin baby?

Vi kjøpte ikke det, og endte opp med å måtte delamme i syv uker. Kan absolutt være greit å ha noe stående. Åpnet pulver-pakke er holdbar i 3 uker. En ferdigblandet pakke er holdbar i 24 timer i kjøleskap etter åpning.

Når det er sagt; brukte vanlig NAN de syv første ukene. Har av ulike grunner måtte bruke NAN igjen nå (baby er 16 uker). Tålte ikke NAN, har gått over til NAN h.a. som er mildere mot magen. Husker ikke i farten hva h.a. egentlig er, bortsett fra at den er nesten dobbelt så dyr som vanlig NAN.

Glemte å nevne at det er veldig forskjell på barn. Har en venninne som ikke kan bruke NAN i det hele tatt fordi ungen blir uvel i magen. Mener å huske at hun bruker hipp. Jeg har ikke prøvd noe annet enn NAN og det har fungert fint for oss - bortsett fra det jeg skrev i innlegget over.

Jeg føler rett å slett ikke jeg kan bruke produkter til et selskap som mener at vann ikke er en menneskerett og som fører til at mange tusen barn dør hvert år.
Derfor hipp og ikke nan (nestle).

Jeg brukte hipp med forrige. Prøvde Nan først fordi det var det jeg hadde hørt om, men han fikk skikkelig sprutgulp av det og det luktet ti ganger verre enn hipp:yuck: Har ellers lite til overs for den markedsføringen nestle har av Nan i uland, der de gir en gratis pakke til nybakte mødre som også får høre at erstatning er bedre enn bryst.

Det er sjeldent at butikker ikke har hipp og den finnes både i pulver og kartong, har kjøpt inn to kartonger til å ha i bakhånd nå:)

Har tenkt å kjøpe ett par ferdigblandet mme, kjekt å ha om man skulle få baby rundt helligdagene :)
Med storebror gikk vi for nan, var det de fortalte meg på barsel at vi skulle kjøpe. Han var en skikklig gulpe baby, Gulpet hele dagen. En venninne av mamma fortalte at hennes datter var likedan, helt til de prøvde ett annet merke. Så kjøpte jeg hipp og han sluttet å gulpe nærmest på dagen. Så jeg går for hipp denne gangen også, men vil tro at dette er veldig individuelt fra baby til baby.
Eneste jeg har lagt merke til er at hipp 2( den fra 6mnd) ofte er utsolgt på butikkene, så gjelder å kjøpe ny før man går helt tom ;)

Takk for svar alle sammen :) Da blir det innkjøp av Hipp til uka. Så får jeg roet nervene et par hakk - virker som de bare øker og øker i disse dager :P

Har også helgardert meg og kjøpt hipp. Valgte det etter mye googleing, det skal visst være bedre for magen til de små :)

Back
Topp