Mme

Bkno6985862

Andre møte med forumet
Hva gjør man når baby 9mnd til uka, ikke vil ha mme lengre? Drikker vann, spiser grøt morgen og kveld...middag og litt brød... Flere med barn som har fått melkenekt?

Spiser hun grøt 2 ganger daglig så er det ikke krise. Det er mme i grøten. Har du prøvd å gi kald mme? Det funker innimellom her.

Prøvd alle mulige temperaturer
Han har vært vanskelig å få i mme siden jeg måtte slutte å amme ved 6mnd pga sykdom... Prøvd flaske, kopp, glass

Har ei tulle på 7mnd som nesten ikke vil ha mme på dagtid, natta derimot er det godt med mme :-/ ikke mye, men 60-100ml, gjerne ofte,.

Min fikk bare en eller to flasker on dagen på den alderen. Han kuttet en etter en helt selv, fra ca 7 i døgnet. Når det gikk fler dager hvor han nesten ikke drakk av en flaske sluttet jeg å lage den. Til slutt var det bare morgenflasken, og den er også kuttet nå, 1,5 år. Er jo naturlig tenker jeg, at de vil ha mindre mme når de får mer mat?:) kanskje ikke etter boka, men vil de ikke ha så klarer man ikke å presse i de uansett:) hehe

De skal ha 500 mg kalsium om dagen fikk jeg beskjed om i en annen tråd her inne :) regn ut hvor mye han får så ser du hvor mye mme han bør ha i tillegg. Det er kalsium i middag og pålegg osv i tillegg.

Min nektet å drikke mme da han va 10 mnd.
Helsesøster sa at det ikke va nå krise,så lenge han spiste grøt og yoghurt.
Måtte ikke gi noe ekstra av kalsium eller noe. Da han fylte 1 år fikk han litt ekstra lettmelk og sia da har han drukket melk.

Back
Topp