Mme

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Hvor mye mme i døgnet drikker deres nå? Gir dere mme som eget måltid eller til grøt?

Vesla drikker så lite for tia. 100 ml på morgen og 170 på kvelden..
har prøvd å gi mme som et eget måltid på morgenen men da blir det for kort tid mellom måltidene og ho gulper heeeele dagen.

Her gir jeg mme til brød, frukt og kvelds. Da drikker de mellom 150-210ml.

Gir kun mme som eget måltid hvis jeg ikke får i dem annen mat.

Også lager jeg av og til grøt på mme.

Starter dagen med en flaske, uten tillegg. Så er det til brødskive (lunsj) og til grøt før leggetid drikker ofte heleflaska på 210ml. Men andre dager går det ned bare 100ml. Viss det er litt tettere mellom måltidene.
Er vi på tur er det ofte et flaske og frukt måltid til.

Jeg ammer men kan kanskje svare forde. Har måltidsveid flere ganger for å se hvor mye hun drikker og det er ca 100ml. 8 melkemåltider i døgnet + 3 ts grøt.

Hun får melk til grøtmåltidene, to ganger om dagen. Drikker til sammen 240 ca.

Omtrent likt som her det da. Sier din hs at det er en ok mengde? Hs her har ikke peiling på noe jeg spør om desverre, helt håpløst :(

Det skal være grei mengde det. Men hun ligger over snittet på vekt da, så har jo litt med det å gjøre. De får jo næringsstoffer gjennom grøten også. Og så får hun vann til de andre måltidene, og litt utenom. Har gått fra fem måltider til fire.

Du bør lese dette heftet hvis du er usikker.

Vi sliter litt med det samme. Hun får Nan til alle måltider, men drikker sjelden mer enn 60-120 ml viss hun får annen mat i tillegg. Må også vente litt mellom f.eks. grøt og melk, om vi ikke gjør det drikker hun kanskje bare 30 ml. Her sa helsesøster at vi måtte følge med bleiene. Så lenge hun tisser bra, var det ok. Ble anbefalt å gi vann ofte, men her vil ikke vesla ha vann. Ble vi bekymret for at hun fikk i seg forlite vekse ble vi anbefalt å ha litt appelsinjuice i vannet i håp om at hun da fikk i seg nok veske. Snappet forresten opp på en kontroll hos helsesøster at når barnet var 6 mnd gammelt skulle det ha 200 ml veske i hvert måltid. Viss grøten inneholdt 100 ml veske, skulle barnet da ha 100 ml i tillegg. Så lenge bleiene er tunge, vesla legger nok på seg (litt for mykje her kanskje) og allmenntilstanden er bra så tar jeg det med ro. Vi opplever at hun våkner veldig tidlig, rundt kl 5, de dagene hun har drukket veldig lite. Hun roer seg ikke da før hun har fått en flaske, da kan hun fort drikke en klaske på 180-210 ml, og sovner igjen rett etterpå. Så jeg tolker det som om at hun gir beskjed viss hun ikke får nok.

Han drikker mme til frokost, lunsj og kvelds. Litt etter måltidene. Av og til våkner han å får ei flaske i 6 tida før han sover videre. Da utgår flaska etter frokost. Drikker 180 ml + 180 ml + 200 ml.

Her drikker han rundt 400-450 ml mme i løpet av natta :rolleyes: + en flaske på 60-120 ml til lunsj... Drikker godt med vann til de andre måltidene.

Her drikker han rundt 400-450 ml mme i løpet av natta :rolleyes: + en flaske på 60-120 ml til lunsj... Drikker godt med vann til de andre måltidene.
Såå mye på natta? :o hvor mange ganger står du opp da? :p

Første måltid ca 200ml, og til kvelds etter grøt mellom 130-170ml.. Hender av og til at hun får en flaske på dagen også, men sjeldent. Da er det i tilfelle 200ml.

Såå mye på natta? :o hvor mange ganger står du opp da? :p
Haha, ikke spør :p har en kamp å ta der med avvenning, skal prøve meg i helga. Drikker 150 ml i 23-tiden, 150 ml 02:30 og 100-150 ml 05:00.....

Min vil ikke ha melk til grøt eller middag, han vil egentlig ikke ha noe drikke når han spiser mat.

Han får 90-120 ml før han skal sove første dupp og så det samme igjen en eller to ganger på dagen. Før han legger seg for natten får han 120 ml melk, så får han en flaske på 120 ml i løpet av natten og en på morgenen.

Får grøt en liten stund etter vi har stått opp, middag midt på dagen og grøt igjen i halv seks tiden. Får noe frukt også iløpet av dagen.

Ser jo nå at han får ganske mye:p Men jeg var litt bekymret siden han ikke drakk noe til grøt/middag og spurte helsesøster forrige gang vi var der. Hun mente han fikk nok væske i seg gjennom grøt og den melka han får i døgnet:)

Her lå han også over snittet på vekt så dermed reagerte ikke helsesøster noe på det i første omgang.

Eg er litt bekymret for at han får for lite væske... For han har gått fra 5-6 skikkelig tissevåte bleier til kanskje 2 tissebleier og 2-3 drittbleier i døgnet....

Tja, har hat en liten kamp nominert siste, men løsnet litt nå.

200 ml morgen og 200 ml kveld.

Blander 90 ml mme i grøten og det får hun en-to ganger ila en dag.

Altså nesten 500-600 ml mme.

Hun får vann ellers.

Eg er litt bekymret for at han får for lite væske... For han har gått fra 5-6 skikkelig tissevåte bleier til kanskje 2 tissebleier og 2-3 drittbleier i døgnet....

Samme her. Er egentlig kun den første bleie som har vært på hele natten som er skikkelig våt. De andre er jo langt i fra tørre men de er ikke sånn som den første bleia. Her bæsjes det også 2-3 ganger om dagen. I tillegg til 100 ml mme på morgen og 200 på kvelden så drikker hun ca 20-40 ml vann til alle måltidene. Skulle jo tro det var nok men skulle gjerne hatt litt mer tiss :p

Men hva menes egentlig med en skikkelig våt bleie? Hs har alltid sagt at de bør ha 4 skikkelig våte tissebleier. Men HVOR våt skal den være? Her kan ho godt ha samme bleia fra kl 8-12 og den er ikke spesielt våt da, ser jo at ho har tissa et par ganger men ikke like våt som nattbleia..

Men hva menes egentlig med en skikkelig våt bleie? Hs har alltid sagt at de bør ha 4 skikkelig våte tissebleier. Men HVOR våt skal den være? Her kan ho godt ha samme bleia fra kl 8-12 og den er ikke spesielt våt da, ser jo at ho har tissa et par ganger men ikke like våt som nattbleia..
Kommer jo an på hvor ofte man bytter bleie også, bytter man annenhver time skal det godt gjlres at de er skikkelig våte. Nattbleia er jo gjerne på i 12-13 timer (her i alle fall), så kan ikke sammenligne den med dagbleiene som byttes hver 4.-5. time..

Back
Topp