Mme

Dette er mitt flaskebarn nr.2. Har som mange andre slitt med melkemengden ved amming og det har slitt på psyken...følte meg veldig ustabil, om det var hormonene eller generelt slitet med ammingen, er uvisst.

Gir nå Hipp til gutten min. Valget falt fort på Hipp etter å ha lest mest gode erfaringer med denne erstatningen. Ikke skader det at den er økologisk heller!

Gir Minifom (10 dråper) før hvert måltid, dette er veldig bra på luften ettersom gutten slet veldig med luft før. Ellers tilsetter jeg en teskje malt i den første flaska for dagen.

Gutten bæsjer en gang daglig på klokka. Bæsjen er fin i konsistens...gul, bittelitt kornete.

Her har lille fått Nan ei uke nå, og ser han jobber mye med magen! :/ gikk vell nå 3dager før han hadde ei bæsje bleie igjen, og da var det mørkgrønt/svart i fargen det som kom. Og ja, det lukter helt forferdelig når han promper. Men mulig fargen kan ha hatt noe med at han har fått noen måltider med mm for å få en "mildere overgang".. Hmm..

Dere som gir mme, hvor ofte bæsjer babyen deres? Og hvordan er fargen på det som kommer ut? Her har vi nå hatt en overgang til mme, og bruker litt malt i hver flaske. Men han har jo brukt 2-3dager i mellom hver bæsj bleie.. Normalt? Skal også sies at han har fått NAN, og tenker å gå over til Hipp, for det skal vell være litt mildere for magen!? :)

Hver dag nå. Ofte flere ganger om dagen også :-) dette ble bra etter at vi begynte med HIPP. Helsesøster var veldig på at de skulle bæsje hver dag, men det gjorde ikke mi med NAN, selv om vi ga malt også. Hun kava og styra fælt for å få bæsja, og det var slitsomt for oss begge. Nå kommer det jevnlig, og hun har ikke noe problem sånn sett lengre.

Hver dag nå. Ofte flere ganger om dagen også :-) dette ble bra etter at vi begynte med HIPP. Helsesøster var veldig på at de skulle bæsje hver dag, men det gjorde ikke mi med NAN, selv om vi ga malt også. Hun kava og styra fælt for å få bæsja, og det var slitsomt for oss begge. Nå kommer det jevnlig, og hun har ikke noe problem sånn sett lengre.
Kjekt å høre! For her også kaver og styrer han veldig, og får bare prompa.. :/ må nok bare se til å få kjøpt Hipp og begynt med den!

Kjekt å høre! For her også kaver og styrer han veldig, og får bare prompa.. :/ må nok bare se til å få kjøpt Hipp og begynt med den!

Verdt å prøve, om ikke annet :)

Vi har brukt nan til nå, men kjøpt hipp ette å ha lest tråden. Bruker en halv te skje malt inflaskene på dagen. Bæsjer mange ganger om dagen, gult med rn del "korn". Ammer fortsatt litt, men har så lite melk... Har hatt kraftig dobbeltsidig brystbetennelse. Usikkert om produksjonen tar seg opp igjen. Så han ernæres på mme, men koser seg med pupprn når vi er hjemme og det passer seg sånn.. Sluttet å stresse og akseptert at han må få mme. :)

Jeg har noen skikkelig dårlige ammedager om dagen.. Er så lei.. Han er misfornøyd og kavete, sover dårlig på dagen.. Han går opp i vekt, har ikke veid han på et par uker men.. Eneste gangene han er noe rolig er hvis jeg gir han flaske.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for at du delte erfaringen din. Jeg skjønner godt at det er mye styr med både mme og alt rundt det i tillegg til amming/pumping. Er der jeg er nå. Lille er 13 dager, så mannen begynner å jobbe på mandag, så vet ikke om jeg klarer alt alene hvis jeg må kjøre et dobbelt løp. Hørt om flere som har byttet til hipp, skal forsøke det selv. Tror ikke lille har vondt, men han har avføring så sjeldent..
Sniker fra 2015. Men når du ammer er det helt normalt at babyen ikke bæsjer like ofte når du ammer som de som gir erstatning ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg gir kun mme, nå er lille 6 uker og har fått mme siden han var 3 uker.. Jeg fikk ikke til amming pga inverterte brystvorter og en baby med kort tungebånd.. Jeg pumpa meg hver tredje time både natt og dag, og merka at det tok fullstendig vekk gleden av å være mamma, følte jeg ikke kunne dra noen plass, for det klaffa aldri med de tre timene mellom pumping.. Plutselig hadde jeg mye mindre melk, og da ble valget om å legge fra seg pumpa enkelt. Nå storkoser vi oss om dagen, jeg har fullt fokus på babyen min, og jeg er alltid tilgjengelig for han :)
Mamming er viktigere enn amming, og presset om å få til amminga kommer gjerne fra oss selv.. Man er ikke en dårlig mor om man gir mme :)
Du er en flott mor uansett :) jeg har også inverterte brystvorter. Ble operert i fjor men misslykket. Jeg bekymrer meg veldig for om jeg kan amme dene gangen. Ammet første i en mnd og nr 2 i 13 mnd. Jeg vil gjerne amme. Håper dere har det fint nå :)

Du er en flott mor uansett :) jeg har også inverterte brystvorter. Ble operert i fjor men misslykket. Jeg bekymrer meg veldig for om jeg kan amme dene gangen. Ammet første i en mnd og nr 2 i 13 mnd. Jeg vil gjerne amme. Håper dere har det fint nå :)

Tusen takk, snilt sagt av deg :) vi har det kjempebra, koser oss masse :) var inne på tanken om operasjon jeg og, men de kutter vel noen melkeganger da? Jeg håper på at jeg får amma når jeg skal ha neste barn :)
Krysser fingrene for deg, og håper at amminga går like bra som med forrige :)

Tusen takk, snilt sagt av deg :) vi har det kjempebra, koser oss masse :) var inne på tanken om operasjon jeg og, men de kutter vel noen melkeganger da? Jeg håper på at jeg får amma når jeg skal ha neste barn :)
Krysser fingrene for deg, og håper at amminga går like bra som med forrige :)
Den operasjonen jeg tok skulle bevare melkegangene, så jeg håper det stemmer. Det kommer hvertfall rå melk ut nå så jeg krysser fingrene :)

Back
Topp