Mme

sandra 22

Gift med forumet
Dere som bare gir MME bruker dere malt oppi der?
Eller er det bare sånn man gjorde før i tiden?

Vi bruker makt når avføringen begynner å bli tørr... Sånn at den ikke blir veldig klumpete. Men når den er bløt og fin, bruker vi ikke malt. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå får mini her mm. Men storebror fikk mme, og han fikk veldig hard avføring av malt. Her kokte jeg sviskesaft og gav litt i tillegg for å hjelpe til med magen.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Her blir det oppkast av malt. Ellers lite virkning om jeg kan kalle det det.

Men vi måtte kjøpe duphalac og gi henne.. Da kom det etter en times tid etter 5 dager uten ..
(Jeg delammer)

Vi bruker malt i flaske nr 2 om morningen, og etter at vi begynte med det så har ikke lillemann så vondt i magen lenger :D

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Jeg slenger litt oppi en flaske eller to om dagen jeg:)

Bare husk at man ikke skal bruke mer enn 1 teskje med malt om dagen! :) For det er ikke bra for magen dems om dem får mer enn det :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi har ikke hatt behov for å bruke malt enda:)

Ei venninne som er helsesøster sa vi kunne gi litt malt om det gikk mer enn 10 dager mellom bæsjingen. Så nei, jeg tror ikke det er noe man gjør sånn til vanlig.

Vi bruker litt malt hvis tøtta blir hard i magen, men prøver å styre unna fordi hun blir så luftig i magen av det. Hun får bare 2 flasker mme i døgnet, resten er amming. Syns det var veldig merkelig å skulle vente 10 dager med å gi malt, det må vel gjelde mm? De skal jo helst ha 1 bæsjebleie i døgnet hvis de får tillegg. Tøtta fikk forstoppelse og på femte dagen uten bæsj fikk vi beskjed av barnelegen å gi opptil 2 ts malt pr flaske og gi duphalac i tillegg. Hadde jeg bare ammet hadde det ikke vært noe å stresse med, men med mme bør de ha regelmessig avføring.

Anyways: gi malt hvis baby er hard i magen, styr unna hvis ikke :) er jo ikke nødvendig å legge opp til luftsmerter hvis bæsjen kommer som den skal ;) tihi

Ser jeg kanskje har gitt litt mye:( får gi henne i en flaske om dagen heretter! Hvis hun ikke får sliter hun med å bæsje!

Nå får mini her mm. Men storebror fikk mme, og han fikk veldig hard avføring av malt. Her kokte jeg sviskesaft og gav litt i tillegg for å hjelpe til med magen.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Her reagere også mini på malten tror jeg, når kan vi koke sviskesaft og gi? Husker sist blandet jeg sviskesaft i mme. Men da var storesøster større. Mini er 6 uker i morgen.

Ei venninne som er helsesøster sa vi kunne gi litt malt om det gikk mer enn 10 dager mellom bæsjingen. Så nei, jeg tror ikke det er noe man gjør sånn til vanlig.
Babyer som får mme skal ha avføring hver dag om ikke annen hver. Så det er litt anderledes enn å gi mm eller delamme.

Ser jeg kanskje har gitt litt mye:( får gi henne i en flaske om dagen heretter! Hvis hun ikke får sliter hun med å bæsje!

Her sliter lillemann med magen hvis han ikke får malt i 1 flaske om dagen, så vet hvordan det er :( Men ei vennine fikk streng beskjed av hs at man ikke skal gi dem mer enn 1 teskje om dagen, for da blir ikke magen god :/ Så anbefaler deg å bruke 1 teskje i 1 flaske om dagen (gjerne på morningen, så baby får sove godt på natten uten at malten jobber da) :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Da skal jeg gjøre det... Vil jo ikke ha baby med mer vondt i magen enn hun har fra før:)

Da skal jeg gjøre det... Vil jo ikke ha baby med mer vondt i magen enn hun har fra før:)

Skjønner det er stor forskjell fra hs til hs.. Jeg fikk beskjed om at hun skulle få en halv ts hver andre flaske...

og når det gjelder avføring kan det gå inntil 4-5 dager sa barnelegen til oss.. den fjerde dagen skulle jeg gi duphalac i opptil 3 dager om det ikke kom av seg selv..

tror det er veldig variable svar man får om hva som er riktig eller ei.

JM, jaja, så lenge det holder med en flaske tilsatt malt om dagen så prøver jeg det:) hvis ikke øker jeg litt igjen!

Back
Topp