Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Til dere som gir kun mme til babyn, hvor gammel er babyen og hvor mye får babyen hver gang og hvor mye i løpet av et døgn?
eg gir ca 180 ml med vann og 6 skjeier.. ca hver 3 time.... om natta blir det lett en 5 timer mellom hverHan er 10 uker no.
Hvor mye ca i døgne blir det du gir da? Har hørt man ikke skal bekke 1 liter med mme
Veldig usikker. For noen ganger drikker han kanskje bare 100 ml menst jeg har laga til 200. Så har i grunn ikkje helt oversikt på da. Eg tenke at han må jo bli mett. Og at han styre da fint sjøl. Og når han følger kurven sin på vekta så e da greitmen kanskje eg skal begynna å skriva opp kor masse han drikk frå i måro tidlig
kunne jo i grunn vært litt greit å veta
![]()
Jeg skriver opp hver dag.. Her ligger hun på underkant av 700 og opp til 800 i døgnet.. Drikker alt i fra 135-170 pr måltid.. Har 5-6 måltider i døgnet
Hvor mangen timer går det mellom hver flaske på dagen da?
3-4 timer på dagtid og fort 8-10 timer på natt
Dæm har gått bort fra 1 liter og er heller 15% av kropsvekta.
Skal å på 3 mnd om ei ukeLeste for ikke så lenge siden innpå forumet til bv at man ikke skulle overstige 1 liter.. Men har hørt hs har sakt 15% av kroppsvekta. Er over 1mnd siden veiing og da veide hun 4005kg, mn skal på 3 månders kontroll om en uke så det blir spennende å se hva hun veier da.. Hun har blitt større og tyngere i hvertfall..
Jeg tror ikke det er noe direkte fasitsvar... Det skiller masse fra den som spiser minst til den som spiser mest fikk jeg beskjed om på hs. Jeg kan vel nesten si jeg gir mme fullt. Puppen er 2-3 min kos før flaske. Så max 30 ml hvis jeg er heldig! I starten så hadde jeg mer mm (ifht hennes alder i alle fall) og enda kunne hu sluke en god del mer enn anbefalt "dosering pr måltid" på boksen. så blei litt urolig. Men hu var lita ved fødsel, og la masse på seg første ukene. Det har jevnet seg ut nå. Og nå er hu nesten på "minimum" ifølge pakka. Nå på kvelden får hu ikke noe mm. Ellers lager jeg til 130ml til hvert måltid, men lager det samme hvis vi er ute og jeg ikke gidder å slenge fram puppen. (Så får bare bekrefta at puppen er mer kos enn mat). Stort sett så går det et sted mellom 100-130ml ned. Noen ganger mindre og en gang i blandt mer, det er gjerne nest siste måltid (Ikke spør hvorfor det ikke er sisteNår jeg leser her hva mange av dere skriver, føler jeg mi jente får svært lite :/
Hun har fått 150 ml 4-5 ganger i døgnet i en lengre periode, men har nettopp økt til 180 ml 4 ganger i døgnet. Altså kl 7-11-15 og 19 igjen. Hun sover fra 19.30 til ca 7 på morran, å får hun oftere mat så gulper hun så sinnssykt mye, så vil heller hun skal holde på det hun får. Veide henne når hun var 8 uker på hs, da veide hun 5,1 kg, å ska på 3 mnd kontroll den 12 aug, da er hun 13 uker så er veldig spent på hva vekta viser da
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app