mme

Sola989

Betatt av forumet
Til dere som gir kun mme til babyn, hvor gammel er babyen og hvor mye får babyen hver gang og hvor mye i løpet av et døgn?

Til dere som gir kun mme til babyn, hvor gammel er babyen og hvor mye får babyen hver gang og hvor mye i løpet av et døgn?

eg gir ca 180 ml med vann og 6 skjeier.. ca hver 3 time.... om natta blir det lett en 5 timer mellom hver :) Han er 10 uker no.

Hvor mye ca i døgne blir det du gir da? Har hørt man ikke skal bekke 1 liter med mme

Veldig usikker. For noen ganger drikker han kanskje bare 100 ml menst jeg har laga til 200. Så har i grunn ikkje helt oversikt på da. Eg tenke at han må jo bli mett. Og at han styre da fint sjøl. Og når han følger kurven sin på vekta så e da greit :) men kanskje eg skal begynna å skriva opp kor masse han drikk frå i måro tidlig :) kunne jo i grunn vært litt greit å veta :)

Veldig usikker. For noen ganger drikker han kanskje bare 100 ml menst jeg har laga til 200. Så har i grunn ikkje helt oversikt på da. Eg tenke at han må jo bli mett. Og at han styre da fint sjøl. Og når han følger kurven sin på vekta så e da greit :) men kanskje eg skal begynna å skriva opp kor masse han drikk frå i måro tidlig :) kunne jo i grunn vært litt greit å veta :)

Jeg skriver opp hver dag.. Her ligger hun på underkant av 700 og opp til 800 i døgnet.. Drikker alt i fra 135-170 pr måltid.. Har 5-6 måltider i døgnet

Jeg skriver opp hver dag.. Her ligger hun på underkant av 700 og opp til 800 i døgnet.. Drikker alt i fra 135-170 pr måltid.. Har 5-6 måltider i døgnet

Hvor mangen timer går det mellom hver flaske på dagen da?

Jeg gir 150 vann og 5 med pulver! Hun er 10 uker:) hun vil ha mat ca hver 3 time.. :) når hun har lagt seg for natten går det fort 9 timer til hun våkner for mat! :) blir vel en 5/6 måltider til sammen :)

3-4 timer på dagtid og fort 8-10 timer på natt

Har prøvd å rekne sånn ca ut i fra ka som var igjen på de siste flaskene i dag. Og ser han har drokke mellom 100-160 ml pr måltid. Og eg har rekna at han har ca 6-7 måltider i løpet av døgnet. Og eg kom sånn ca frem til 960 :) så da er vi akkuratt under literen. Men har laga meg ein liten logg no. Så da skal eg føre opp i den fra no av :) så blir det spennende å sjå de neste dagane :) eg har ikkje hørt om den literen før skjønner du. :)

Dæm har gått bort fra 1 liter og er heller 15% av kropsvekta.

Min er 12 uker og spiser 5*235 ml. Spiser 0700,1000,1300,1600 og 1900;-) Sover som en stein hele natta;-)

Dæm har gått bort fra 1 liter og er heller 15% av kropsvekta.

Leste for ikke så lenge siden innpå forumet til bv at man ikke skulle overstige 1 liter.. Men har hørt hs har sakt 15% av kroppsvekta. Er over 1mnd siden veiing og da veide hun 4005kg, mn skal på 3 månders kontroll om en uke så det blir spennende å se hva hun veier da.. Hun har blitt større og tyngere i hvertfall..

Leste for ikke så lenge siden innpå forumet til bv at man ikke skulle overstige 1 liter.. Men har hørt hs har sakt 15% av kroppsvekta. Er over 1mnd siden veiing og da veide hun 4005kg, mn skal på 3 månders kontroll om en uke så det blir spennende å se hva hun veier da.. Hun har blitt større og tyngere i hvertfall..
Skal å på 3 mnd om ei uke:-) Men har passet på å veid han hos hs noen ganger for å følge med siden han økte mengden;-) Så han her e rundt 7,5+ kg nå. Ett par uker siden jeg veide han sist og da rundet kan 7 kg;-) Stor gutt:-) Merker at han har blitt tyngre i det siste:-)

Her ligger vi på rundt 1 liter i døgnet nå. Spiser mellom 150-200 per måltid. Får 5-6 flasker i døgnet. Er 3 mnd om 2 dager.

her ligger det på 7 til 8 måltider i døgnet og fra 700ml til 950ml i døgnet. han er 12 uker og 2 dager nå. han drikker fra 90ml til 150ml pr måltid. jeg syns det er litt lite i forhold til mange andre, så jeg er spent neste gang jeg skal veie. men han har da blitt større ogtyngre for det merker jeg :)

Sniker litt. Mia er 9 uker idag og ligger på 1,5 L om dagen. Ligger litt for lavt på vektkurven, men spiser ca 120-200 ml pr måltid, gulper ekstremt mye, så av de 1,5 L som blir spist holder hun kanskje på 700 ml bare:(, reDten kommer opp

Når jeg leser her hva mange av dere skriver, føler jeg mi jente får svært lite :/
Hun har fått 150 ml 4-5 ganger i døgnet i en lengre periode, men har nettopp økt til 180 ml 4 ganger i døgnet. Altså kl 7-11-15 og 19 igjen. Hun sover fra 19.30 til ca 7 på morran, å får hun oftere mat så gulper hun så sinnssykt mye, så vil heller hun skal holde på det hun får. Veide henne når hun var 8 uker på hs, da veide hun 5,1 kg, å ska på 3 mnd kontroll den 12 aug, da er hun 13 uker så er veldig spent på hva vekta viser da :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Når jeg leser her hva mange av dere skriver, føler jeg mi jente får svært lite :/
Hun har fått 150 ml 4-5 ganger i døgnet i en lengre periode, men har nettopp økt til 180 ml 4 ganger i døgnet. Altså kl 7-11-15 og 19 igjen. Hun sover fra 19.30 til ca 7 på morran, å får hun oftere mat så gulper hun så sinnssykt mye, så vil heller hun skal holde på det hun får. Veide henne når hun var 8 uker på hs, da veide hun 5,1 kg, å ska på 3 mnd kontroll den 12 aug, da er hun 13 uker så er veldig spent på hva vekta viser da :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg tror ikke det er noe direkte fasitsvar... Det skiller masse fra den som spiser minst til den som spiser mest fikk jeg beskjed om på hs. Jeg kan vel nesten si jeg gir mme fullt. Puppen er 2-3 min kos før flaske. Så max 30 ml hvis jeg er heldig! I starten så hadde jeg mer mm (ifht hennes alder i alle fall) og enda kunne hu sluke en god del mer enn anbefalt "dosering pr måltid" på boksen. så blei litt urolig. Men hu var lita ved fødsel, og la masse på seg første ukene. Det har jevnet seg ut nå. Og nå er hu nesten på "minimum" ifølge pakka. Nå på kvelden får hu ikke noe mm. Ellers lager jeg til 130ml til hvert måltid, men lager det samme hvis vi er ute og jeg ikke gidder å slenge fram puppen. (Så får bare bekrefta at puppen er mer kos enn mat). Stort sett så går det et sted mellom 100-130ml ned. Noen ganger mindre og en gang i blandt mer, det er gjerne nest siste måltid (Ikke spør hvorfor det ikke er siste :p ). Dette er 5-6 måltider om dagen. Kommer an på mengden til hvert måltid. Så de regulerer det helt fint sjøl, så lenge de er friske og raske :) Mi er rett over 9 uker :) så lenge de herlige bebisene legger på seg normalt og er fornøyde så får de passe med mat og har det fint. Dere er flinke mammaer alle sammen :) :)

Av nysgjerrighet: hvilket merke gir dere? Og evt malt? :) jeg bruker Hipp, og litt malt 1-2 ganger om dagen.

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Bruker også hipp og 1 ts malt en gang om dagen;-)

Bruker hipp, men sluttet med malt ganske tidlig.. Hun vart helt krakilsk i flere timer etter hun fikk det.. Bæsjer som regel annen hver dag og det gikk fint å droppe malt sa hs så lenge hun bæsjer

Back
Topp