mme

Real

Gift med forumet
Ja nå har jeg tatt en beslutning om å starte så smått med erstatning. Jeg har nå pumpet i over 3 mnd og også forsøkt å amme.. kjempe trist å ikke få det til og kjempe trist å skjønne at vi ikke vil få det til..

Forsøkte mme på mandag og hun tok det uten problemer.
Det blir nok en lettelse etterhvert, for det pumpe styret tar på. Det og alltid være redd for å ikke pumpe nok, alltid være engstelig for å varme for mye mm som hun ikke drikker opp, også må jeg kaste resten, stresset med at jeg alltid må hjem el finne et egnet sted for å pumpe..puh- Ja, det blir nok en lettelse :)

Vi har kjøpt Nan. Hva er deres erfaringer med det?

• Kan man bruke vann fra vannkoker el må det kokes i kjele?
• Måå det blandes ut i 40 c el kan jeg blande det kaldt og så varme det opp?

Jeg gir fortsatt morsmelk også, for har jo fortsatt masse melk.

Ja nå har jeg tatt en beslutning om å starte så smått med erstatning. Jeg har nå pumpet i over 3 mnd og også forsøkt å amme.. kjempe trist å ikke få det til og kjempe trist å skjønne at vi ikke vil få det til..

Forsøkte mme på mandag og hun tok det uten problemer.
Det blir nok en lettelse etterhvert, for det pumpe styret tar på. Det og alltid være redd for å ikke pumpe nok, alltid være engstelig for å varme for mye mm som hun ikke drikker opp, også må jeg kaste resten, stresset med at jeg alltid må hjem el finne et egnet sted for å pumpe..puh- Ja, det blir nok en lettelse :)

Vi har kjøpt Nan. Hva er deres erfaringer med det?

• Kan man bruke vann fra vannkoker el må det kokes i kjele?
• Måå det blandes ut i 40 c el kan jeg blande det kaldt og så varme det opp?

Jeg gir fortsatt morsmelk også, for har jo fortsatt masse melk.

Kok opp vann i vannkoker ;)
Vi brukte nan til førstemann, han likte den best, du kan jo prøve deg frem mellom flere merker :)
Du MÅ blande det når det er varmt, ellers så blander ikke pulvret seg.
Og altid prøve smak melka, slik at den ikke er for varm.
Jeg hadde også mye melk til førstemann, så jeg laget mme og blandet i mm :-) men pass på at ikke mme er for varm da for mm skal ikke varmes til mer enn max40 grader. (vist jeg ilke tar feil :p)
Lykke til, og ikke tenk på dette som noe negativt at amming ikke fungerte for dere, for noen ganger gjør det ikke det. Har vært der selv :-) ps. Det skal finnes en side om flaske mating på nettet med tips og råd. Kommer ikke på hva den heter.

Jeg tenker egentlig ikke at det er negativt og at det er et nederlag..er bare så trist syns jeg, for jeg ønsket så veldig å amme og hadde gledet meg veldig til det..Men..jeg får nå bare se fremover og legge det bak meg. Jenta er ihvertfall kjempe fornøyd og kunne ikke vært mer tilfreds med livet ser det ut som. Lille solstråla vår :)

Jeg tenker egentlig ikke at det er negativt og at det er et nederlag..er bare så trist syns jeg, for jeg ønsket så veldig å amme og hadde gledet meg veldig til det..Men..jeg får nå bare se fremover og legge det bak meg. Jenta er ihvertfall kjempe fornøyd og kunne ikke vært mer tilfreds med livet ser det ut som. Lille solstråla vår :)
Sjønner deg :) men sålenge jenta er fornøyd så er det det som betyr alt :)

Jeg gir også nan til lillegutt. Vi bruker å koke vann, så ha det rett i flaske. Så sett vi flaskene i kjøleskapet. Når han skal ha mat, varme det i mikro når han skal ha mat. Så har vi i pulver. Funker bra for oss :)

Jeg gir også nan til lillegutt. Vi bruker å koke vann, så ha det rett i flaske. Så sett vi flaskene i kjøleskapet. Når han skal ha mat, varme det i mikro når han skal ha mat. Så har vi i pulver. Funker bra for oss :)
Dette gjorde vi også :-) slapp dermed og kjøle ned vannet etter melka er laget. Men laget bare for 1 dag av gangen :)

Vi bruker nan,prøvde hipp og småfolk men var ikke fornøyd med de. Vi koker også opp vann i vannkokeren og heller det over i en egen flaske som vi setter i kjøleskapet. Når frøkna skal ha mat,så heller vi over i tåteflasker og varmer det i mikroen. Funker som bare det her. Har begynt å vaske flaskene i oppvaskmaskinen,men tutene steriliserer fortsatt på vanlig måte.

Har vekselsvis gitt mme og mm i en uke nå. Jeg mener hun ikke har vært helt lik seg selv de 2 siste dagene. Er ikke sikkert at det skyldes Nan, men..
Jeg syns hun har grått mer en normalt, sutrer mer, gulper mer og oftere og gjerne lenge etter hun har spist. Frøkna her gråter sjeldent, men inatt hadde vi våkennatt.. Det er godt mulig det er noe annet som plager henne, men jeg tenker å prøve et annet merke.. Tror ikke hun er hard i magen, for hun bæsjer som før og flere ganger om dagen.. men jeg syns det virker som at hun kanskje har vondt i magen.

Jeg prøvde hipp etter å ha gitt nan i en uke, virker så han liker den bedre. Å den er mye billigere.
Hipp har bare en pose i esken,så det blir ikke så mye billigere når man gjerne må kjøpe 2 esker samtidig.Her går det ca. 1 pose per uke.

Hipp har bare en pose i esken,så det blir ikke så mye billigere når man gjerne må kjøpe 2 esker samtidig.Her går det ca. 1 pose per uke.

Det er litt feil. For i en nan eske er det 800g for 119kr. Og kjøper du to pakker hipp betaler du 80,- for 900g. Så om du ser på mengden av pulver. Så ser du fort at hopp er nesten 40,- billigere.

Tror nok ikke det var Nan sin feil.. Lille vennen er så tett i nesa nå, så var nok en liten forkjølelse på gang. Har kjøpt hipp. Som vi skal prøve når Nan'en er tom, men tror hun tåler den bra allikevel. Men uansett, så er jo hipp billigere, så det skader ikke å prøve.

Back
Topp