MME...

Lollimoi

Betatt av forumet

Da er det mulig at jeg må starte med mme til lillegutt...var på 6 ukers kontrollen idag, og det viste seg at han gått opp litt lite i forhold til normalen:-(

Jeg har egentlig alt for mye melk, men den er tydeligvis for tynn.. Så skal prøve å amme oftere enn jeg har gjort hittil, for så å sjekke vekten igjen på mandag å da får vi vel se om han legger på seg mer om han får oftere mat eller om det er melka som er alt for tynn. (Noe den var forige gang jeg ammet, så måtte starte med mme etter 2 mnd og da ville han ikke ha pupp lengre..) 

Jeg som hadde tenkt å amme på fulltid denne gangen:-((

men du har iallefall prøvd!

muffinsdronningen skrev:
men du har iallefall prøvd!

men skjønner du blir lei deg :( bare husk at det viktigste er at babyen legger på seg selv om man da må ty til mme når en egentlig ikke ønsker det. 

klem :)

Det er sant:-)er vel ingenting en kan gjøre med det...men hadde bare så lyst til å få det til denne gangen..

Det kan jo hende du får til begge deler denne gangen, amme og deretter gi tillegg med mme. Ei venninne av meg fikk det fint til, så noen babyer takler begge deler :-) Lykke til hvertfall!

Fitness skrev:
Det kan jo hende du får til begge deler denne gangen, amme og deretter gi tillegg med mme. Ei venninne av meg fikk det fint til, så noen babyer takler begge deler :-) Lykke til hvertfall!

*Håpehåpe* Tusen takk:-)

Å,jeg kan forstå at det er trist for deg siden du ønsker å amme,men du har jo prøvd og fått kose deg med ammingen frem til nå:)og som de andre sier over her,kanskje du kan både amme og gi mme!jeg krysser fingrene for gode resultater på mandag! (Sier de ikke at den fete melken kommer på slutten? Jeg ble rådet av jordmor om å legge hun til på det brystet jeg ammet på sist,når det skulle ammes igjen,for da ville hun få i seg den fete melken.. Har ikke prøvd det selv,men kanskje der er verdt et forsøk:) )

Passer du på at babyen din tømmer hele det brystet han starter på? Siden den fettrike melka kommer sist, tenkte jeg på. Skjønner godt at du er lei deg når du virkelig ville dette. Men mme er bra!

Jeg delammet førstemann og har begynt med det på nr to også. Ammer først også gir jeg mme etterpå, funker kjempefint for oss :)

Det viktigste er at de små legger på seg. Min første var mye sulten dessverre og dermed også veldig urolig, tok altfor lang tid før jeg forsto hva som gjorde han urolig.. Roet seg med en gang han fikk nok mat.

For meg funker delamming helt perfekt, jeg får det beste fra to verdener synes nå jeg:) Kos og viktig morsmelk til minstemann + mulighet til å dele matansvaret med mannen min(noe han er supertakknemlig for) og det viktiste av alt: en mett og fornøyd baby:)

Håper det funker for deg også:) Lykke til!

Ida82 skrev:
Passer du på at babyen din tømmer hele det brystet han starter på? Siden den fettrike melka kommer sist, tenkte jeg på. Skjønner godt at du er lei deg når du virkelig ville dette. Men mme er bra!

Det mener jeg og tror han gjør:-) Han er fornøyd når han er ferdig, men han legger bare ikke på seg...Han kan ligge alt fra 20 min til 45min...Alt ettersom:-D 

Linnkri: Ja, håper det at delamming fungerer denne gangen:-)så han isåfall får litt mm:-)

Back
Topp