MME

Blomstermor67

Flørter med forumet
Gutten min spiser ca 200ml til hvert måltid, men i det siste har han villet ha mat hver andre time, og våkner tidlig på morgenen for å ha mat (noe han ikke pleier).. Er det mulig å gå over på mme 2 eller må jeg høre med helsesøster før jeg prøver? Det viker hvertfall som om han trenger mat som metter mer!

Det samme her. på dagtisd virker han ikke ordentlig mett og vil ikke sovne ordentlig.. ligger i ca 1 time og vrir seg og er lit sint.. og tar gjerne flaska hvis jeg tilbyr han. han drikker vanligvis 180 ml per flaske. Ringte til jordmor for 10 min siden. For å forhøre meg ang velling på dagtid og kveld. Guttungen har bikket 3 mnd,. Hun ville gjerne at vi skulle vente med dette og se på 3 mnd kontrollen hvordan vekten hans er. i mellomtiden rådet hun til å gi kokt vann på flaske. ca 2-3 ganger om dagen. For mme-barn kunne være tørste sa hun. så nå skal jeg prøve det inntil kontrollen om 5 dager! men sier hun på kontrollen at det er ok med velling i forhold til nå-vekten hans så kjører jeg på slik at guttungen sovner fortere og virker mettere og ikke ber om yttligere en flaske etter 2 timer :)

Hvor mange flasker spiser han i løpet av et døgn da? De sier vel at de ikke skal spise mer enn 1 l mme i døgnet. Vi skal på kontroll senere i dag og jeg skal snakke med hs om noe av det samme, for snuppa mi spiser også mye i løpet av et døgn :)

Han spiser ca 200 ml 6 -7 ganger i døgnet, pluss at han noen ganger må ha flaske for å klare å sovne også. Så de kan få kokt vann såpass tidlig?

Jeg har og flaskebaby, gir han velling jeg :-) gjort dette i over en uke, for han er ikke fornøyd på kvelden etter å ha spist. Å han super det i seg å er sååå fornøyd, men sover lengere, det gjør han ikke :p våkner gjerne etter to timer å vil ha mer, hehe!

Du kan gi de vann fra de er nyfødt! Fikk beskjed på 3mnd kontrollen at det var lurt å begynne med vann så de venner seg til smaken.

Ang grøt og velling er det jo forskjellige meninger, både hos folk generelt og helsesøstre. Jeg fikk beskjed hos min helsesøster at du skulle begynne med grøt når babyen er 4mnd uavhengi om du ammer eller gir mme. Men helst ikke før! Men venninen min fikk beskjed om at det var ok å begynne med grøt nå som babyen er nettopp blitt 3 mnd siden babyen våknet flere ganger om natta for å få mme. 

Jeg leste at de begynte med velling i Sverige da babyen er 2 mnd(?), så da kan det ikke være farlig å begynne med grøt når babyen er 3mnd tenker eg. Rart at det er så stor forskjell på to så nerme land??

Hmmm, men HS og helsepersonell generelt støtter seg jo på forskning, og de finner jo så mye nytt ut hvert år. Er jo så mange forskjellige anbefalinger at man blir jo sprø tilslutt :-P jeg følger heller mammafølelsen, og den har fungert veldig bra til nå :-P skal begynne å gi grøt til min gutt om to-tre uker tenker jeg.

Jeg spurte hs om mme - mengde i dag og hun sa jeg skulle gi så mye som snuppa ville har, så lenge hun fulgte sin kurve på vekst (og det gjør hun). Hun anbefalte å begynne forsiktig med velling fra 4 mnr hvis ikke babyen var fornøyd med kun mme lenger.

Snuppa mi spiser store måltider, men blir veldig fornøyd av de og sover hele natta, så jeg kommer til å fortsette med mme så lenge hun fortsetter å være fornøyd :)

Back
Topp