MME vs PUPP

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Jeg vet vi har hatt noen runder på dette tidligere, men jeg starter en til likevel jeg.

Vi er flere som gir mme, enten som eneste melk eller i kombinasjon med mm. Og de fleste av oss er vel egentlig enige om at det ikke utgjor noen helsetrussel.

Og hvor mange artikler har vi vel ikke lest om hvor bra mme er (ja, nesten bedre enn mm kan det virke som noen ganger). Og vi er flere som er fornøyde med at det ikke er så stort ammepress lenger.

Hva skal vi tenke når det da dukker opp artikler og rapporter som sier det motsatte? At mme ikke er så bra, og at fravær av puppen faktisk kan utgjøre en helserisiko for det kjæreste vi har?

Ja det er ikke alt man bør lese. ^^ Man kan finne alt mulig slags oppslag om det ene og det andre. Morsmelk er og vil alltid bli bedre enn morsmelkerstatning men det er fortsatt en veldig bra erstatter. Det er ikke lenge siden vi ikke hadde noen form for morsmelkerstatning og de måtte lage egne blandinger. Folk overlevde på det også. Vi er jo kommet veldig langt i dag i forskjell til før. Og jeg syntes vi skal være glade for det vi har med tanke på hvordan det har vært. Og jeg vet at de fleste ville ha ammet og de hadde hatt muligheten til det. :)

Jeg kan si sånn at hadde jeg beholdt melka så hadde han fortsatt fått pupp. Men dessverre stressa jeg meg av den. Og det var grunnen til mme. Men så lenge ungene får mat er vel det viktigste. Er jo ikke alle som kan amme pga bryst operasjon f.eks. og da er mme en grei erstatning for puppen.:)

Det har aldri vert ein hemmelighet at det naturlige er det beste, men har aldri lese at mme utgjer ein helserisiko for dei små barna, bortsett frå at dei ikkje får dei samme fordelane som mm gir som betre imunforsvar :)

Back
Topp