MME utgått på dato

FruLinda

Glad i forumet
På Meny har de tilbud på Hipp 1 mme til 29 kr pakken, noe som er utrolig billig.
Jeg kjøpte de 10 siste pakkene de hadde i hylla i begynnelsen av november for da var det også tilbud, de gikk ut på dato 4. desember så jeg klarte nesten å bruke opp alt og kastet resten 4. desember.
Masse penger spart da de vanligvis koster nesten 70 kr til vanlig. [:D]
Var innom i dag og ble så gla da jeg så at de fremdeles hadde tilbud på de og tenkte at nå skulle jeg hamstre igjen. Men sjekka datoen først og alle pakkene gikk ut 4. desember så da turde ikke jeg å kjøpe de [&:]
For det kan vel ikke være helt bra å gi babyene mme som er utgått på dato vel? Syns det er rart at de selger de enda...

jeg ville ikke gitt babyen min noe som var utgått (jeg er VELDIG skeptisk til utgått mat [;)], selv om det som regel ikke er så farlig!)
men de har ikke lov til å selge varer som er utgått på dato!

Var det jeg trodde, at det ikke var lov! Men de må jo være klar over det siden det er så veldig billig!

om de er som butikken her så vet de sikkert om det!
Mamma skulle handle Delfiafett på butikken her for ett par uker siden, det gikk ut på dato i MAI!

Utgått i mai faktisk, er det mulig! Fysj!
Tror jeg skal bli flinkere å sjekke datoen på alt jeg kjøper, ikke bare mme og babymat! 

Mai... ikke snakk om noen uker på dato, 7 mnd! BURDE ikke være mulig!
har lært meg at jeg skal sjekke dato på alt! Så surt å komme hjem og skal lage noe, å så er maten utgått.. usj!

det er ikke lov til å selge matvarer osv som har gått ut på dato nei. Hadde en skikkelig krangel med sjefen på rema her jeg bor for dem selger OFTE ting som har gått ut på dato. Å joda det var lov det så lenge dem reduserte prisen [8|] makan til dust. Er jo en grunn til at det er BEST FØR dato da! Sto å kranglet med han ved disken og jeg laget den køa[8D] dem solgte til og med godteri som gikk ut tidlig i 2009 bare for ett halvt år siden [8|] har oxo kjøpt muggent brød der. Sagt i fra til mattilsynet mange ganger, men virker som om dem ikke bryr seg!

Når det gjelder morsmelkerstatning så hadde jeg ALDRI gitt det til min sønn om det var utgått på dato..

Når det gjelder annen mat så bruker jeg sunn fornuft og datostemplingen som utgangspunkt [:D] Om melken f.eks går ut i dag og er uåpnet, så lukter jeg på den først osv. Datostemplingen her til lands er veldig streng for å være på den sikre siden. Mens noe mat bruker jeg ALDRI etter utgått dato, kyllingfilet f.eks. Også må jeg jo si at det er forskjell på:

Best før.. og de andre betegnelsene...

Morsmelk erstatning hadde eg ikkje gitt for den inneholder melk og det skal være skikkelig fy fy har eg hørt å brukte utgåtte ting når det er tilsatt melk. Når eg har jobbet i butikk så er eg blitt opplært til at det IKKJE er lov å selge utgåtte varer, er ikkje uten grunn vi måtte gi penger istedenfor om vi ikkje hadde varen til god dato istedenfor. Eg ville gitt butikken beskjed, er forferdelig kjedelig om noen andre kjøper maten og ikkje er klar over datoen 

Hvis jeg går innom den butikken en dag så skal jeg spør de som jobber der om de er klar over at det er utgått på dato. Ble så skuffa, trodde jeg kunne gjøre det gode kjøpet for en eske med hipp spiser han jo opp på noen dager bare, da blir det dyrt. Godt at bleiene er så billige og ikke går ut på dato hvertfall

Jeg kan være ganske kresen selv når det gjelder mat som er utgått på dato, og spesielt melk er jeg nøye på. Kan fint drikke melk som går ut samme dag, men ikke 1 dag over. Kylling er jeg også nøye på, har skjedd ett par ganger at jeg har blitt dårlig i magen av kyllingfilet som ikke har gått ut på dato en gang.

Back
Topp