MME-tråd

Mamma til N ♡

Forelsket i forumet
Dessverre så fungerer ikkje puppene til det de egentlig er laget for - Altså, jeg får ikke melk :(
Derfor er vi gått til innkjøp av NAN i pulver variant.. Har lest mye på nettet om tilbredning av denne og jeg ser det står på pakken at man skal lage til max 1 måltid av gangen.. Men, jeg lurer på om denne fremgangsmåten kan brukes? :))

1. Kok opp vann (Kan jeg bruke vannkoker...?)
2. Hell det kokte vannet over på flasker med den mengden du skal ha (Kan jeg helle det over før det har blitt kaldt, lunket...?)
3. Sett det til avkjøling i vannbad/kjøleskap (Hva er best..?)
4. Når gutten er sulten finner jeg frem en flaske med kokt vann og varmet vannet i mikroen før jeg til slutt blandet i riktig mengde pulver og rister godt
5. Kjenner etter at maten er ca 37 grader får lillegutt får det

-- Var dette en grei og riktig fremgangsmåte som jeg kan bruke?

Eventuelt er dette en metode jeg kan bruke..?
1. Koker opp mye vann som jeg heller over på kokte halvliterflasker og legger dem i kjøleskapet til avkjøing
2. Når han er sulten så heller jeg ønsket mengde kaldt, kokt vann på steriliserte tåteflasker
3. Setter så tåteflasken i microen og varmer opp
4. Heller i riktig mengde pulver og sjekker at maten er passelig varm.

-- Med denne metoden så blir det litt lettere i og med at jeg kan regulere mengden mat. Plutselig vil han kanskje ha mat hver 2 time men mindre porsjoner, og noen ganger kanskjer hver 4 time men da større porsjoner...Da er det jo kjedeligå ha laget klar en bestemt mengde, også må man kaste noe...

Forresten, om gutten har drukket opp det som var i flasken men vil ha mer mat, kan jeg tilbrede mere mat i den flasken han akkurat har fått mat fra eller må jeg ta enda en ny flaske da? :)

HÅPER NOEN KAN SVARE OG TAKK FOR HJELPEN!! : )))
Hilsen forvirret førstegangsmamms ; )

Jeg har ingen råd å komme med, men jeg var nettopp inne på ammehjelpen.no og der henviser de til en nettside som heter "flaskeposten" for de som gir mme og flaske :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker fra juli ;)

Alt du beskriver fungerer fint :) Høres ut som du har stålkontroll. Vil han ha mer, kan du tilberede mer i den brukte flasken.

Tommelfingerregel i begynnelsen: kokt vann, ny blanding til hvert måltid.

Tvi tvi!

Venter på "Lillebror", termin 2.juli

Begge deler funker fint som de andre sier. Vil bare komme med tips om dere skal ut på tur og du ikke har mikro tilgjengelig. Vi knota litt med eldste da vi gikk over til flaske, det tok litt tid før vi fikk gode rutiner på det. Jeg vil anbefale deg å bruke litt tid på å finne forholdet mellom varmt og kaldt vann for å få riktig temperatur til et måltid på ulike antall mm. Da kan du ta med flasker med riktig mengde kaldt vann før du supplerer med varmt, kokt vann som du har på termos før du tar i pulver og har melka klar på et blunk.

For eksempel: Du skal lage et måltid på 120ml. For å få 40 grader trenger du da (kun et eksempel, jeg har ikke sjekka nå) 60ml kaldt vann og 60 ml varmt vann.

Jeg husker vår første langtur hvor melka ble altfor varm og vi ikke hadde andre avkjølingsmuligheter enn å vente og blåse. Det var noen intense minutter med ei hylende jente.

På tur bruker jeg bare de ferdig kartongene fra NAN som jeg legger opp i vogna (under dyna/i voksi posen) og da drikker hun de direkte fra kartongene uten og varme de opp.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra juni13. Ett tips til de som er mye ute med bil, kjøp vannkoker som kan brukes i bil. Den har vært super å ha her, brukt den mye. Tat ikke lang tid heller.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Back
Topp