mme + soving om natten

sas

Gift med forumet
Forrige helg da jeg fikk sove to netter på rad siden mannen tok seg av nattevåkingen, bestemte William seg for at den første natten skulle han sove hele natten og andre natten kun våkne en gang..bare for å være snill mot pappan.
Så kom søndagskveld og jeg tok over..Da fant han vel ut at..ok mamma igjen ja, på tide å ikke være så "snill" og har siden da våknet to ganger pr natt for å få mat, I natt våknet han opp TRE ganger [:@]
Så, er det fortsatt noen her som må opp om nettene fordi nurket vil ha mat? Og dette er tli de som gir MME for jeg vet at med amming kan det ta mye lenger tid selv om det allerede er noen her som sover natten gjennom.

Og noen som har en teori når babyer som får mme vanligvis sover natten gjennom????? Han er over ti uker gammel nå.
Mistenker at han ikke kommer til å sove natten gjennom før han begynner med fast føde.

her har Oliver som regel våknet etter 3-4 timer, fått mat og sovet i nye 3-4 timer, men i natt glimtet han til og sov fra 24.00 til 06.00 i strekk!!

Den eneste "teorien" jeg vet er at han hadde en særdeles fin dag og kveld i går med lite magevondt, pluss at det kom et realt lass en times tid før han sovna og at han var god og mett, og fornøyd. Altså, det motsatte av hvordan kveldene våre egentlig er... Det ødelegger for nattesøvnen hans at han har vondt i magen (- slik er det forøvrig på dagen og) For vår del så blir det bare å vente til kolikkperioden er ferdig - håper jeg [;)]

Det er jo mange som har fått en "ny baby" med å gi tynn velling til kvelds...

Frøkna mi får mme....hun er ca ferdig med spising og i seng rundt 23.... da våkner hun en gang mellom 4 og 5 for mat...også sover hun til rundt 8-9.30...Syns ikke det er så verst jeg, men vet ikke når de starter å sove hele natten.... Frøkna mi er 15 uker i morra blir det vel....snart ute av tellinga jeg [;)]

ORIGINAL: spenna

Men DET er vel altfor tidlig å prøve vel?????
Og hvor får man kjøpt det eller er det noe jeg mekker selv liksom? (er elendig i matlaging)

det virker som mange har det travelt med at ungene skal sove hele natta. Jeg er blitt så vant til å amme flere ganger om natta og ha usammenhengende søvn, det gjør meg ingenting. Men det er vel kanskje annerledes når man gir mme og må stå opp og varme maten og sånt da også får man ikke det sovehormonet man får når man ammer.

ORIGINAL: sas

Og hvor får man kjøpt det eller er det noe jeg mekker selv liksom? (er elendig i matlaging)

Mange vil vel si at det er alt for tidlig ja.. men kan jo dra et eksempel fra min mor som gav lillesøstra mi velling fra hun var to mnd - kolikken forsvant og jenta sov hele natta (istede for å gråte hele natta). En ting er sikkert - legger du frem forslaget for hs vil hun nok anbefale deg å vente. Men man merker nok fort om babyen ikke tåler vellinga - løs/hard mage. Jeg kan ikke å lage... men vet at man bruker maisgrøt for den er mildest mot magen.

Det jeg skriver nå er ikke ment som starten på en diskusjon jenter [;)] mor vet best for sitt barn - og handler ut i fra det.

ORIGINAL: Moo

det virker som mange har det travelt med at ungene skal sove hele natta. Jeg er blitt så vant til å amme flere ganger om natta og ha usammenhengende søvn, det gjør meg ingenting. Men det er vel kanskje annerledes når man gir mme og må stå opp og varme maten og sånt da også får man ikke det sovehormonet man får når man ammer.

gjør ikke meg noe å gi mat på natta heller, syns bare det er koselig jeg. men min gutt sover nesten med en gang han har fått mat da, samme gjør jeg[:D]

Jeg har to trapper jeg må gå ned hver gang han våkner. Først ned til kjøkkenet, så står jeg der til vannet er varmt nok også ned en trapp til og ned til rommet hans. Vanligvis er han søkkkvåt så må også skifte bleie også er det ventingen til melken blir nogenlunde varm også gi han mat. Etter en halvtime er han ferdig, så opp en trapp og skylle flaska, så opp entrapp til for å gå på do, sjekker så automatisk inn til Melissa også endelig legger jeg meg. Tar meg opp til en halvtime å sovne også etter to til tre timer er det på¨n igjen. Ikke rart jeg er lei.
Han sovner alltid 20.00 og våkner ca ved to tiden om natten første gang.

Så derfor så ivrig etter å få nattesøvnen. Skal jo også fungere som mor for Melissa også..

Grunnen til at han ikke sover i samme rom som oss er fordi jeg må ha det varmt...babyer skal jo ha 16-18 grader på rommet og det klarer ikke jeg. Da ligger jeg faktisk og skjelver og sovner ikke. Så ligger med elektrisk teppe, to dyner OG varmeovnen om vinteren...har ikke somla meg til legen ennå siden det åpenbart er noe galt med meg. Men uansett, derfor han ligger på sitt eget rom fra dag en.

Skal vurdere å kanskje å gi han velling når han har passert tre måneder. Gir han en teskje til å begynne med for å se hvordan det går.

ORIGINAL: sas

Mange vil vel si at det er alt for tidlig ja.. men kan jo dra et eksempel fra min mor som gav lillesøstra mi velling fra hun var to mnd - kolikken forsvant og jenta sov hele natta (istede for å gråte hele natta). En ting er sikkert - legger du frem forslaget for hs vil hun nok anbefale deg å vente. Men man merker nok fort om babyen ikke tåler vellinga - løs/hard mage. Jeg kan ikke å lage... men vet at man bruker maisgrøt for den er mildest mot magen.

Det jeg skriver nå er ikke ment som starten på en diskusjon jenter [;)] mor vet best for sitt barn - og handler ut i fra det.

Jøss, trodde jo kolikk ofte var fordi tarmsystemet ikke var modent ennå og da få fast føde i tillegg ville jeg trodd gjorde vondt verre, men utifra det eksemplet du kommer med er det stikk motsatt. Greit å vite faktisk. Takk for tipset:)

Jeg gir mme, og Simon sovner 21.30, spiser ca klokken 5, og sover til ca 9...

ORIGINAL: Bymusa

Jeg gir mme og her sover poden ca 20 til 8, MEN han skal ha mat to ganger inni den soveøkten der. Det er helt normalt at de vil ha mat om natten enda.

Tviler på noen vil anbefale deg å gi velling eller grøt før han viser tegn på at han trenger mere mat. Egentlig litt egoistisk å gi det for at du skal få uavbrutt søvn...

Nei jeg kommer IKKe til å gi velling/grøt fordi JEG skal få uavbrutt søvn.
Men da Melsisa var nesten fire måneder introduserte vi fast føde til henne, RUSK het det, noe hun fikk i England, og hun hadde allerede sovet hele natten fra hun var syv uker da, Vi gjorde det fordi hun hadde enormt matbehov.
Så som sagt, får se han i januar/februar hvordan han er da. Han har som skrevet i et annet innlegg før enormt matbehov han også.

men ellers takk for råd folkens. Rart at noen sover natten gjennom og noen ikke når de får MMe.

Er sikkert veldig individuelt. Tullemor her i huset sover ca fra 23 til 5/8 om morgenen da har jeg gitt henne litt mme om kvelden pluss ammet. Samme gjorde jeg med Victoria. Hun sov hele natta fra hun var 2 måneder.

Alle babyer er forskjellige, med forskjellige behov: Hos noen sover de natten igjennom når de får mme ved siden av mm om kvelden. andre våkner to til tre eller flere ganger om natten. Man kan ikke forvente at babyer sover natten igjenn før de er passert 6 måneder.
Thea er 4 måneder og får grøt kl 1800 og så får ho velling når ho legger seg mellom 1900 og 2000, men våkner allikevell en til to ganger om natten for mat. Skjønner godt at det er slitsomt for jeg og er en som trenger søvnen min, men jeg tenker at andre som har det værre en meg[&:] og at ho plutselig en dag bestemmer seg for å sove hele natten,[:D][:D]

ORIGINAL: floppen

Alle babyer er forskjellige, med forskjellige behov: Hos noen sover de natten igjennom når de får mme ved siden av mm om kvelden. andre våkner to til tre eller flere ganger om natten. Man kan ikke forvente at babyer sover natten igjenn før de er passert 6 måneder.
Thea er 4 måneder og får grøt kl 1800 og så får ho velling når ho legger seg mellom 1900 og 2000, men våkner allikevell en til to ganger om natten for mat. Skjønner godt at det er slitsomt for jeg og er en som trenger søvnen min, men jeg tenker at andre som har det værre en meg[&:] og at ho plutselig en dag bestemmer seg for å sove hele natten,[:D][:D]

Takk for svar. Joda, har jo hørt at det kan ta opptil 6 mnd før de sover natten gjennom, samtidig som jeg fikk inntrykk av HS at de som kun får MME mest sannsynlig sover natten gjennom før + at Melissa gjorde det fra hun var 7 uker. Så ja, hadde vel litt for store forventninger.
Nå har jeg blitt vant til å ikke sove stort om natten og jeg føler meg faktisk ikke noe trøtt lenger, men var nå nysgjerrig da hvordan det lå an hos de andre.
Og ja, prøver også å tenke litt sånn at det er andre som har det verre, de med kolikk barn for eks. Så prøver heller å være takknemlig for de små ting [:D]

Back
Topp