MME; pulver vs. ferdigpakker

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen flere som har samme erfaring?

Jeg delammer, men har lite melk og må gi rundt dobbelt så mye MME som jeg har MM. Vi brukte ferdigpakkene i starten ettersom jeg hadde håp om å få opp produksjonen. Etterhvert ble ddet klart at jeg ikke fikk nok melk, og jeg kjøpte pulver fordi det er omtrent 7 ganger billigere enn ferdigpakkene.

Med en gang vi gikk over til pulver begynte han å få heftige gråte-episoder på kveldene, korte men heftige. Det varte en liten stund og endte med en kjempe-promp/bæsj. Tydelig tykktarms-smerter, ikke kolikksmerter. Så prøvde vi å bare bruke ferdigpakker igjen i flere dager, og ingen nye episoder med heftig gråt. I forbindelse med nyttår var flere butikker utsolgt for ferdigpakker, og han fikk to-tre døgn med bare pulver. Igår kveld var vi igang igjen med 4-5 korte episoder med heftig smerte-gråt. Han bæsjet ikke på flere timer (Han bæsjer små mengder type 10 gang om dagen vanligvis)

Nå er jeg ganske overbevist om at han får magevondt av pulver, men ikke ferdigpakker. Jippi for meg som må kjøpe dritdyre ferdigpakker [8|] Jeg skal kjøpe maltekstrakt idag, og prøve å gi han en kombinasjon av pulver og ferdigpakker. (malt i pulvermelka), samt røre ut pulveret istedenfor å riste det ut (leste noe om det på flaskeposten)

Vi brukte de ferdigpakkene helt i starten da jeg enda hadde mm, men ble litt dyrt i lengden når det bare er 200ml i de pakkene og hun spiser fra 90-130ml per måltid. Vi merket ingen forskjell på "overgangen" til pulvermelken...

har aldri brukt ferdigpakkene, men hvis vi gir henne nan1 pulver uten malt er hun akkurat slik du beskriver.Ingen bæsj og magesmerter. Så jeg tror nok at det blir bedre når du har litt malt i.

Vi merker forskjell!!!
Vi begynte også med ferdigpakkene, fordi det var greiest når vi bare måtte gi mme innimellom (jeg fikk pumpet nok i begynnelsen), men gikk over til pulver når forbruket begynte å ta seg opp...
Mille kan drikke opp til 200 ml på ett måltid, så det blir DYYYYRT i lengden å kjøpe ferdigblandet, men jeg lurer på om vi ikke må det... Vårt største problem er ikke bæsjen, selv om den har blitt hardere (ja, vi har malt i [;)]), men at hun gulper (nesten spyr vil jeg si) noe så inni granskauen av pulver-mme! Uansett hvilket merke vi lager (har prøvd nan, småfolk og hipp) så STÅR spruten... [&:]
Med ferdigblandet gulper hun omtrent en tidel av det hun gjør med pulver... Og vi har sjekket at vi gjør alt riktig med utblandingen, at alt pulveret er oppløst og i det hele tatt...
Blir nok en stor utgift for oss, men hvis hun fortsetter på denne måten må vi bare bruke de pengene...

Et lite tips: ferdigpakkene er billigere i sverige [:)]

Skal huske det neste gang jeg kjører 8 timer for å handle... 

Men det er jo et godt argument for å legge ferien til sverige [:D]

Her og har me hatt problem med uteblivande avføring, og smerter på kvelden. Ho har og gulpa møkje.
Men gjekk øve t Collet for nåken daga si, og ette da har ho begynt å gulpa mindre, og å få ut avføringå lettare. Har heila tiå brukt malt, og kun brukt pulver.

Skifte merke? De har jo så mangen; NAN, Hipp, Baby Semp, Collett, Småfolk, NAN-H1 (fåes på apoteket, den skal være mer mage-vennlig)

Her blir det hyl og skrik av NAN, men HIPP funker gull![:)]

Malt hjelper også på ja.

Og vær NØYE med å dosere riktig, du må IKKE ha for mye pulver oppi, da er litt for lite heller bedre!

Og pass på at melken har bra temp (ikke for varm da!) Mathias får vondt i magen om han bruker lang tid og melken blir "kald"

Hvilke merke på ferdigkartong bruker dere? For den Baby Semp finnes jo i pulverform også![:)] Kansje det går?

Masse lykke til! Håper dere finner en løsning!

Her brukte vi også ferdigpakkene i begynnelsen, men hun ble hard i magen uansett.
Har prøvd fler forskjellige pulver og hun var like hard i magen.
Men for noen dager siden begynte vi med collett og nå bæsjer hun hver dag[:)]

ORIGINAL: En liten morellskatt

Reiser du ikke 8 timer hver vei for å handle mat til ungen din???
Herregud for en dårlig mor du er!!![8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

Ja, jeg vet - jeg er den dåååårligste mammaen på heeeele bv!! [8D]
Vi tar oss en tur til sverige uten unger - jeg har stasjonsvogn og plass til SINNSSYKT mye mme i bagasjerommet sålenge vognen ikke er der!! [:D] (men seriøst - vi tar oss en tur til sverige da! - jeg stemmer egentlig for at vi har landstreffet i sverige!)

vi bruker ferdigpakene, når vi er i byen, på kjøpesenter og sånn, men merker ikke noe særlig forskjell, om vi merker forskjell er det heller av ferdigpakkene...

Her hadde vi først nan, både ferdig pakke og pulver. han ble like hard i magen av begge. Begynte med malt i, det hadde ikke noe spes effekt på han. Gikk over til collett, hjalp ingenting, han bare gulpet mer og hadde mer luft i magen. Begynte med laktulose, da går det bedre. Har gått tilbake til nan melken og har laktulose i.
Han har ikke basjebleier hver dag, men når det kommer er det i en flott myk konsistens [8D]
Forstår det slik at alle barn er forskjellige og det er ikke lett å finne det som passer best til sitt barn. Men det er bare å prøve seg frem. Vi gjør det vi må for våre små, koste hva et koste vil [;)]

ORIGINAL: En liten morellskatt

[:D] Ser du bor i Bergen så skjønner den [:D]

Men for de som bor litt nærmere så lønner det seg å kjøpe ferdigblanda nan i sverige [:)]

Jeg bruker litt maltekstrakt i flaska jeg, og det ser ut til å virke nå:)

Back
Topp