MME på tur, praktiske ting

Camilla I

Glad i forumet
Hei jentene. Jeg lurer på hvordan er best det å ha MME på tur.
Skal man ha varmt vann (i termos eller flaskevarmer av stoff med glidelås på og grå innlegg som beholder varme? Hva er best?) og blande med MME pulver eller ha ferdig blandet MME på flaske?
Hva med påfyll om f. eks. en time, skal man bruke samme flaske eller skal man ha ekstra flasker med?
Andre forslag?
 
Har stort sett med meg to-tre flasker, varmt vann på termos som kan blandes med det på flasken for å få riktig temperatur og pulver. Vet det finnes sånne doseringsbegere for å gjøre det enklere :)
 
Har stort sett med meg to-tre flasker, varmt vann på termos som kan blandes med det på flasken for å få riktig temperatur og pulver. Vet det finnes sånne doseringsbegere for å gjøre det enklere :)
Takk for svaret! Hvor varmt vann har du opp i termosen? Bruker du noen termometer (om den eksisterer for sånne ting?)
Doseringsbegere har jeg sett på apoteket ja.
 
jeg har med meg kokt vann som er kald når jeg reiser med bil, for vi har flaksevarmer i bilen (for å holde kaffen varm) som var enkel å bruke ved å varme opp vannet. for jeg lager dem ferdig blanda ut hjemme (kaldt) så varmer jeg dem opp i bilen;P

skal vi dra annet etder tar vi med oss termos;P og flasker som maten er målt opp i!
 
Jeg koker vann som jeg tømmer på thermosen når det er riktig temperatur (ca. 37 grader). Har enten med meg doseringsboksen hvor jeg har tatt oppi riktig mengde pulver i forhold til hvor mye han drikker hver gang, eller så har jeg med en liten boks med pulver og doseringsskje. Har med meg 2-3 flasker (avhengig av hvor lenge jeg skal være borte). Når minsten vil ha mat tar jeg oppi vann som da er korrekt temperert og tar så i pulver. Jeg tenker at dersom barnet vil ha mat innen 1t igjen så går det fint å bruke samme flaske. Dette er i hvertfall en måte jeg synes fungerer veldig greit samme hvor vi er :)
 
Jeg hadde med kokvarmt vann på termos, et litermål, flaske og ferdigblandet nan.
Hadde nan i flaske, skrudde igjen. Hadde vannet i litermålet og satte flaska oppi der. Så kjente jeg på den og gav da den var passe varm. Så bare hadde jeg det kokvarme vannet oppi termosen igjen og pakket ned. Dette syntes jeg var det enkleste :)
 
Jeg hadde med kokvarmt vann på termos, et litermål, flaske og ferdigblandet nan.
Hadde nan i flaske, skrudde igjen. Hadde vannet i litermålet og satte flaska oppi der. Så kjente jeg på den og gav da den var passe varm. Så bare hadde jeg det kokvarme vannet oppi termosen igjen og pakket ned. Dette syntes jeg var det enkleste :)
Hei, det har jeg ikke fått med(( har du en liters termos med 37 graders vann (hvordan vet du at det er 37? Jeg må lære sånne små ting)) og ferdiblandet nan, mener du nan blandet i vann? En liten mengde eller? Eller nani pulverform?
Er det noen termos dere vil anbefale? Jeg har aldri hatt termos)))
 
Mme skal alltid blandes rett før bruk. :)

Det er ikke livsviktig at det er akkurat 37 grader, så bare ha med termos med vann rett fra vannkokeren, og en flaske med kaldt vann.
Etterhvert lærer du deg blandingsforholdet i hodet. ;)
Så blander du vannet til du får rett temperatur (prøv på underarmen), også blander du i pulver.
Eller du kan temperere vannet før du tar det på termosen, også ha pulver i flasken, så slipper du flere beholdere. :)
 
Hei, det har jeg ikke fått med(( har du en liters termos med 37 graders vann (hvordan vet du at det er 37? Jeg må lære sånne små ting)) og ferdiblandet nan, mener du nan blandet i vann? En liten mengde eller? Eller nani pulverform?
Er det noen termos dere vil anbefale? Jeg har aldri hatt termos)))

Kokvarmt vann på termos.
Ha det kokvarme vannet i litermålet.
Ferdigblandet nan has i tåteflaske, lokket skrus på.
Tåteflaske settes i litermålet med kokvarmt vann.
Med jevne mellomrom, ta temperatur på melka ved å helle litt av melka ut av tuten på flaska og ned på håndbaken din.
Hvis den er kald, sett tilbake i litermålet og gjenta etter en stund.
Tar som oftest veldig kort tid før den er ferdig varm :) I begynnelsen gjerne bare et minutt for man har så lite i flaska. Dette merker du og det kommer ved erfaring :)
 
Jeg har 1 termos med varmtvann og en termos med kaldt vann.Som regel fungerer 1 del varmtvann og 3 deler kaldtvann. Har også doseringboks med pulver. Tar gjerne med 2-3 flasker avhengig av hvor lenge jeg skal være bort.
 
Jeg ville kjøpt av disse ferdigblandete pakkene for å ha med på tur. Er det kaldt ute å pakken hadde blitt kald hadde jeg hatt med meg varmt vann på termos og varmet flasken/melken litt i, eller gitt den romtemperert om babyen ikke hadde noe i mot det. Syns det er kjempelettvindt med ferdigpakkene. Slipper å tenke på varmt og kaldt vann, blande og styre ute på tur.
 
Hei jentene. Jeg lurer på hvordan er best det å ha MME på tur.
Skal man ha varmt vann (i termos eller flaskevarmer av stoff med glidelås på og grå innlegg som beholder varme? Hva er best?) og blande med MME pulver eller ha ferdig blandet MME på flaske?
Hva
med påfyll om f. eks. en time, skal man bruke samme flaske eller skal man ha ekstra flasker med?
Andre forslag?

Dersom vi skal en plass jeg vet det er mikro så har med meg flakse og ferdigblandet nan (ny flaske til hvert måltid forresten). Er det ikke mikro så fyller jeg flaska "nesten" til rett mengde med kokt vann føring drar hjemmenfra. Fyller kokende vann på termos og har med. Så fyller jeg bare i kokende vann til det blir rett temperatur, og tømmer av det vannet som eventuelt blir for mye. Har med doseringsboks med pulver og blander før hvert måltid.

I forhold til termos så anbefaler jeg å kjøpe den minste termosen de har på barnas hus!

http://www.outnorth.no/primus/c-h-v...22L&utm_content=Bottles&utm_campaign=Prisjakt

Denne er kjempeliten og genial som første termos i barnehagen også! Holder veldig godt på varmen. Hvis den blir liten kjøper du størrelsen større ;)
 
Back
Topp