Mme på natt og tenner

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Har nå nesten sluttet å amme og gir stort sett mme. Hun våkner fortsatt 2 ganger om natta og vil ha mat (nå gir jeg flaske med mme). Hun drikker bare 150ml av gangen... Det jeg lurer på er hvordan dette er ift når det kommer tenner. Burde hun ikke da slutte med flaskene på natta? Hvordan gjør jeg det da? Hun er tydelig sulten for hun sovner ikke før jeg gir henne mat...

Er det veldig unormalt at mme-barn ikke sover rundt? Føler alle rundt meg gjør det:)
 
Det er helt normalt. Alle er forskjellig :)

Vet ikke helt hvordan det er med mme om natten og tenner. Regner med at det ikke er så bra i lengden?
Med mm så er det forskning som sier at det ikke spiller noen rolle om det får mm om natten så lenge tennene blir pusset før de legger seg sånn at det ikke er matrester i tennene. Det er altså restene som skaper karies, ikke mm isolert.
Vil tro det bli noe annet med mme, men usikker.
 
Det er helt normalt. Alle er forskjellig :)

Vet ikke helt hvordan det er med mme om natten og tenner. Regner med at det ikke er så bra i lengden?
Med mm så er det forskning som sier at det ikke spiller noen rolle om det får mm om natten så lenge tennene blir pusset før de legger seg sånn at det ikke er matrester i tennene. Det er altså restene som skaper karies, ikke mm isolert.
Vil tro det bli noe annet med mme, men usikker.
Godt at det er normalt. Synes å huske at HS snakket om at en flaske mme var ok, men er ikke sikker. Men jeg ser ikke for meg at jeg skal pusse tennene hennes på natta... Hmm, håper hun snart klarer seg med en flaske:)
 
Godt at det er normalt. Synes å huske at HS snakket om at en flaske mme var ok, men er ikke sikker. Men jeg ser ikke for meg at jeg skal pusse tennene hennes på natta... Hmm, håper hun snart klarer seg med en flaske:)
Hehe, nei. Går nok greit ja :)
 
Min sover ikke rundt enda, selv om han har fått mme siden han var tre mnd.. :/
 
Min sover ikke rundt enda, selv om han har fått mme siden han var tre mnd.. :/
Hvor mange ganger våkner han for mat? Her drikker hun så lite hver gang. Kan det være at magesekken må venne seg til mme? (Er vel litt mer mettende enn mm...?)
 
Hvor mange ganger våkner han for mat? Her drikker hun så lite hver gang. Kan det være at magesekken må venne seg til mme? (Er vel litt mer mettende enn mm...?)

Kan hende det er en overgangsperiode, når jeg begynte med grøt våkna han tre-fire ganger hver natt etter å ha sovi natta gjennom.. Nå våkner han en gang hver natt, men de siste nettene kan han sove min natt gjennom hvis jeg gir han flaske når jeg legger meg 23-24..
 
Back
Topp