MME og vekt :-)

Ninni77

Flørter med forumet
*MIA*
Lurer på hvor mye dere som gir MME gir til baby og hva vekten til babyen er?
Har selv gitt MME siden hun var 3 uker, hadde til den tid kun gått opp 300 gr. Etter flaske ble innført har hun blitt tykk og god, muligens litt vel rund ;-) gir 150 ml 5-6 ganger pr dag. 12 uker var hun 7100 gr.. :0

Ninni77

Kan svare deg bedre på mandag etter tre mnd kontrollen.

Men her får han MME, følger ikke kurva fra fødsel. Dvs lå høyt (4,3 ved fødsel), men følger nå mer kurven for gjennomsnittlig baby. Hadde noen uker med sykdom i mai og måtte på ekstra vektkontroll. Så spent på hva kontrollen nå viser. :)

Jeg har en jente født 27/april. Jeg gir henne mme, og ved 2 med veide hun 5,5kg og er 62 cm lang.
Jeg gir henne 150 ml ca hver 3-4 time. Hun vokser godt og jevnt. Spent på 3mnd kontrollen:)

Gutten min skal på 3 mnd kontroll på onsdag, og jeg er veldig spent på vekta nå! Han har fått mme siden han var 5 uker. Da var han veldig tynn, men etter han begynte å få mme raste han opp i vekt (heldigvis) å nå er han veldig god å rund syns jeg hehe. Oppdatering kommer :)

Kan oppdatere nå, lillegutt var altså 4350 g ved fødsel, nå på 3mnd kontroll (14 uker) så veide han 6815g. Så han legger på seg, men ligger ikke lang øvre kurve lenger.

Spiser alt fra 20 til 150 ml per måltid (sovner av og til fra maten).

Min har mme fra hun var tre dager. Veide 5,5kg da hun var 12 uker (veide 3485g ved fødsel og gikk ned til 2990g).

Sent from my iPad using BV Forum

Da har vi vært på 3 mnd kontroll. I dag er han litt over 13 uker. Fikk bakoversveis når han ble lagt på vekten. 7720g! :eek: hehe. kom veldig overraskende for han er langt ifra tjukk, men en veldig stor gutt. Også er han 65cm lang :)

Back
Topp