MME og større barn

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Nesten ikke har sett dette på underforumet så prøver her:

Min datter er 1. år og 8 mnd. Hun får fortsatt en flaske mme om morgenen og en flaske på ettermiddagen. Gjor det siden ammeslutt ved 9 mnd. Hun er veldig glad i dette, koser seg skikkelig. Dessuten synes jeg hun drikker ganske lite ila dagen ellers, og tenker det er en fin måte å få i seg væske. Hvor lenge kan man egentlig gi mme? Det er flere i bhg på samme alder som også får mme, så tror ikke jeg er heeeeelt ute. ;)

Aner ikke, men vi gir fortsatt mme fordi han spiser dårlig. Hadde han spist normalt kunne vi nok gitt vanlig melk på flaska i stedet for nå, men enn så lenge blir det mme. Nan 4 er vel fra 18m+...

De to første mine var flaskebarn, men jeg gikk over på h-melk når de rundet året.
Fikk det fremdeles på flaske som de koste seg med

De to første mine var flaskebarn, men jeg gikk over på h-melk når de rundet året.
Fikk det fremdeles på flaske som de koste seg med
Jeg og:) men han ble fort uinteressert i flaska så vi slutta like over året.
Går vel an å gi vanlig melk i stede for mme? For hvis barnet spiser normalt er det vel ikke nødvendig:) skjønner godt de koser deg da:)

Her spiser hun jo andre måltider. Pleier også å ta seg litt brød etter morgenflasken. Men hun er småspist generelt. Ser mer på flaskene som mellommåltid (selv om hun får en når hun står opp). Vanlig melk liker hun ikke, og tenker jo at det er mer "mat" i mme'en.

Her får Jr ei flaske med mme når han legger seg. I helgene får han også ei flaske når han skal sove dupp. Han kosar seg masse med flaska :)
Tenker no at eg skal prøve å venne han til vanleg mjølk. Blande dei to i første omgang og gå sakte over til berre mjølk.

Trur dei kan drikke mme ganske lenge, ein får jo tak i nan 4 som er Junior drikke.

Her er hun 13 mnd og får mme som kos når hun skal legge seg. Synes det er helt supert. Kommer til å fortsette så lenge jeg ser at hun trives med det. :)

Husk bare at hvis de er småspiste og får en stor flaske med melk så metter dette ganske mye og det blir en ond sirkel ved at de faktisk ikke er så sultne heller pga flaska. Men jeg hadde samme "problem" med min mellomste, og til slutt måtte vi bare kutte flaska for å få henne til spise vanlig mat :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, du kan vel gi det så lenge du er villig til å betale for det, de fleste vil gå over til vanlig billig melk så snart det er forsvarlig. Men de internasjonale anbefalingene for småbarnsernæring er at 25% av kaloribehovet blir dekket av morsmelk til barnet er 24 mnd, så jeg tenker at det helt sikkert er sunt og godt for barnet å få de kaloriene fra mme. :)

Hu her ville ha det til hu var 18 mnd. Nå er hu 2 år og 3 mnd og akkurat slutta med flaske generelt. Mange barn synes der bare er kos med flaske i seg selv og ikke innholdet. Vi måtte ta en helg på hytta uten flasker og ikke ta de frem hjemme her for å få hu til å slutte med det. Hu skulle jo ha alt på flaske uansett hva det var. Min datter drakk også dårlig så skjønner deg godt. Poenget mitt er at det ordner seg. Hu drikker kun av glass nå og vi hadde gitt hu flaske hvis det ble helt krise. Hu har til å med tisset igjennom om natta selv uten flaske nå så da får hu i seg nok veske. Men kan nok være litt vanskelig nå når forkjølelsen kommer og veske er viktig.

Moderator: Synes dette med flytting av tråder er håpløst. La denne tråden opprinnelig her i går - fikk ingen svar, 5 hadde lest den! La den generelt - fikk straks masse svar. Funker dårlig det her, altså.

Hei Razika

Når man poster en tråd på generelt, så venter vi til den har fått noen svar før vi flytter tråden til riktig underforum.
Når vi flytter tråder så legger vi uansett igjen 5 dager vidresendingslink. Dvs. at om noen ser tråden på generelt og klikker på den, så havner de automatisk inn i rett underforum.

Men nå var jo ditt problem at du først postet tråden din på rett underforum, og ikke fikk svar der. Eller hva?

Hei Razika

Når man poster en tråd på generelt, så venter vi til den har fått noen svar før vi flytter tråden til riktig underforum.
Når vi flytter tråder så legger vi uansett igjen 5 dager vidresendingslink. Dvs. at om noen ser tråden på generelt og klikker på den, så havner de automatisk inn i rett underforum.

Men nå var jo ditt problem at du først postet tråden din på rett underforum, og ikke fikk svar der. Eller hva?

Stemmer det. Det er dårlig aktivitet på enkelte underforum, og nå er jo den nye tråden flyttet dit hvor den gamle er.

Nesten ikke har sett dette på underforumet så prøver her:

Min datter er 1. år og 8 mnd. Hun får fortsatt en flaske mme om morgenen og en flaske på ettermiddagen. Gjor det siden ammeslutt ved 9 mnd. Hun er veldig glad i dette, koser seg skikkelig. Dessuten synes jeg hun drikker ganske lite ila dagen ellers, og tenker det er en fin måte å få i seg væske. Hvor lenge kan man egentlig gi mme? Det er flere i bhg på samme alder som også får mme, så tror ikke jeg er heeeeelt ute. ;)
Like lenge som man ammer:)
Jeg tenker mme er bedre tilpasset en liten barnemage enn kumelk, så ser ikke helt stresset med å bytte til vanlig melk i kopp (må være praktiske årsaker isåfall). Og så lenge et barn kan die fra bryst så kan det vel fint kose seg med en flaske :)

Minsten her får også flaske. Han er 17 mndr. Får enten ris-og bananmelk eller h - melk på flaske. Det er litt kos for oss:)

Hei Razika

Hun skriver jo det i hi at det er derfor den er postet på generelt pga ingen respons på underforum.

Vår er 13 mndr og får mme på flaske, han elsker det, og kommer ikke til å slutte på leeenge tror jeg. Han har melkeallergi så da er det anbefalt melkefri mme til 3 års alder :-)

Back
Topp