MME og større barn

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Min datter er 1. år og 8 mnd. Hun får fortsatt en flaske mme om morgenen og en flaske på ettermiddagen. Gjor det siden ammeslutt ved 9 mnd. Hun er veldig glad i dette, koser seg skikkelig. Dessuten synes jeg hun drikker ganske lite ila dagen ellers, og tenker det er en fin måte å få i seg væske. Hvor lenge kan man egentlig gi mme? Det er flere i bhg på samme alder som også får mme, så tror ikke jeg er heeeeelt ute. ;)

På de forskjellige nettsidene så står det at man kan gi dette til ca 1 års alder som hovedmåltid, men det skal absolutt ikke erstatte fast føde og barnet skal og bør få fast føde oftere enn MME.

Syns også personlig du skal få inn drikk av vann oftere, dette mye pga at hun får fast føde og vann er selvfølgelig noe hun bør få i seg nok av om dagen. Tror allikevel vann er en helt annen type væske enn mme når man får fast føde.

Ellers bør du heller forhøre deg med jordmor i forhold til dette

På de forskjellige nettsidene så står det at man kan gi dette til ca 1 års alder som hovedmåltid, men det skal absolutt ikke erstatte fast føde og barnet skal og bør få fast føde oftere enn MME.

Syns også personlig du skal få inn drikk av vann oftere, dette mye pga at hun får fast føde og vann er selvfølgelig noe hun bør få i seg nok av om dagen. Tror allikevel vann er en helt annen type væske enn mme når man får fast føde.

Ellers bør du heller forhøre deg med jordmor i forhold til dette
Veldig vanskelig med vann når hun ikke vil ha noe særlig av det. Får det til alle måltider og har det alltid tilgjengelig hjemme. I bhg er det jo ikke sånn. Mme er ikke hovednæring. :)

Back
Topp