Mme og reaksjoner.

Malolu87

Forelsket i forumet
Gutten min på 4uker får Nan ha1. Men det virker som maten bare renner (bokstavelig talt) rett igjennom! Hører det braker til i bleia under matinga [emoji52]Ut kommer diarè. (Hender han tilogmed får det oppetter ryggen!)

så da blir det både bleieskift og mating annenhver gang blir noen skift etterhvert! Slitsomt!!

Kan noen si meg hva han kan reagerer på?
Bør vi prøve Nan pro1? Står "pro" for "mildere? (Det står noe med allergier, når jeg søker på nett) Eller ta Hipp igjen en periode for å se Ann?

Har prøvd Hipp og, men fikk følelsen av at han fikk hard mage. Men nå har vi jo vært hos en "osteopat" å fått "trylla" litt på nakken hans (som hjelper litt faktisk! Hylgråt en periode, spess på kvelden!)

Hva mener du med diaré? Babyer har jo veldig løs avføring (bortsett fra barnebek rett etter fødsel). De bæsjer også veldig ofte, det er vanlig.

Har du bare gitt mme? At han bæsjer er nok bedre enn forstoppelse...

Da ville jeg tatt kontakt med lege. Det skal ikke lang tid med kraftig diaré før en nyfødt å bli dehydrert.

Noen som har tips mot noe som kan hjelpe? Med å stabilisere magen? Er jo to hele dager til det er hverdag, og jeg kan ringe legen..[emoji26]

Er det noen grunn for at han får HA1? Har legen sagt han skal ha det, feks? Hvis ikke kan du jo prøve pro, den inneholder probiotika.

Ellers ville jeg rådført meg med en lege, om det har pågått en stund [emoji51]

Du kan alltid ringe legevakt, og bør det også hvis du er i tvil om noe som helst, de kan gi råd på tlf også.

Gråting på kvelden er normalt, og har ikke nødvendigvis noe med hverken magen eller kroppen ellers å gjøre, og det vil bedre seg med tiden, helt uten innblanding utenfra.
Diaré derimot kan jo komme av en infeksjon, allergi eller noe annet, og bør sjekkes.

Får jeg spørre om årsaken til at du delpumper? (Dømmer ikke, er bare nysgjerrig, og vil gi råd om du trenger det ifht amming/fullpumping. Lutzern her i tråden har også mye god kunnskap om dette temaet.)

Er det noen grunn for at han får HA1? Har legen sagt han skal ha det, feks? Hvis ikke kan du jo prøve pro, den inneholder probiotika.

Ellers ville jeg rådført meg med en lege, om det har pågått en stund [emoji51]
Vi gikk fra hipp til ha1 pga mageknip hver dag i en uke. Ble slitsomt! Grin og hyl hver kveld.(Fikk Nan ha 1 første uka på sykehuset, så var nok bare overgangen) Etter to uker med ha1, dro vi til kiropraktor ellerno. Etter tre besøk hjalp det på en del.

28feb var dag1 med diare. Regna med at det ikke var så ille.

Ringte sykehuset 2mars..(etter enda en diarè oppdagelse) fikk beskjed om å avvente.

Ringte igjen dagen etter å ha åpna 2 diarebleier.. det måtte vi følge opp videre, og ringe igjen.

Fikk tips om kanskje det kunne være kumelk allergi. Prøvde spesial mme fra apoteket i 2 dager, før jeg ringte inn til sykehuset igjen. Fikk ikke komme inn. Var bare å se Ann og heller holde kontakten.

Idag var vi på legevakta (der ble det en negativ blodprøve og undersøkelse) for henvisning inn til sykehuset. Legen nevnte malt. Og det må jeg si var rart ikke de på sykehuset har nevnt tidligere![emoji21] Har jo lest om det før overalt men.. bare ikke tenkt på det i denne situasjon. Typisk! Når man står oppi problemet sjøl vettu[emoji57]

Var faktisk borti Nan pro èn dag. Hehe... Så stoppa vi den. Brukte den kumelk allergi mmèen i to dager. Helt til vi i dag begynte med ha1 med malt. Og jeg skal si ting åpna seg ja[emoji23][emoji23] gleder meg til fortsettelsen

Du kan alltid ringe legevakt, og bør det også hvis du er i tvil om noe som helst, de kan gi råd på tlf også.

Gråting på kvelden er normalt, og har ikke nødvendigvis noe med hverken magen eller kroppen ellers å gjøre, og det vil bedre seg med tiden, helt uten innblanding utenfra.
Diaré derimot kan jo komme av en infeksjon, allergi eller noe annet, og bør sjekkes.

Får jeg spørre om årsaken til at du delpumper? (Dømmer ikke, er bare nysgjerrig, og vil gi råd om du trenger det ifht amming/fullpumping. Lutzern her i tråden har også mye god kunnskap om dette temaet.)
Vi gikk fra hipp til ha1 pga mageknip hver dag i en uke. Ble slitsomt! Grin og hyl hver kveld.(Fikk Nan ha 1 første uka på sykehuset, så var nok bare overgangen) Etter to uker med ha1, dro vi til kiropraktor ellerno. Etter tre besøk hjalp det på en god del

Gutten vår greier å vende hodet godt begge veier.. (var dramatisk fødsel, med bla sugekopp) mer fornøyd, mindre grin og sov lenger om natta.

Delpumper fordi det hjelper meg personlig. Har litt motoriske vansker. Fin motorikken (i fingrene) er litt "tregere" enn andres.(tenker bla småpirkinga som skal til v amming)
Hjelper også på selvtilliten min ettersom vi også gir mme. Alltid sett ned på det å gi mme.. aldri dømt og sagt til folk som gir det. Men alltid vært bestemt på at jeg ikke skal gi mme.

Men nå som vi prøver å få tilbake normal avføring, prøver jeg å holde brystene igang siden jeg ikke ammer. (Ammer når jeg MÅ lissom. Bortsett fra litt kose-amming om jeg gidder) hehe.. ser amming litt som kos og[emoji4]

Back
Topp