Jenta vår er 11 dager nå. Hvor mye mme er normalt å spise pr måltid da? Hun spiser hver 3-4 time.
Nå er det mellom 50 og 90 ml i et måltid.
Nå er det mellom 50 og 90 ml i et måltid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes 110 hørtes mye ut for en 11 dager gammel babySå det vil si at jeg kan gi henne inntil 110 ml pr måltid i dag?
Ser ut som hun helst spiser 70-90 ml pr måltid.
Var egentlig bare ute etter om hun spiste for mye.
Vi stopper opp innimellom når hun spiser. Ellers kan hun sluke fort i seg.50-70 høres riktig ut.
Tror vår fikk 60ml fram til 2 måneder, 90 fra 2-3 mnd og 120 fra 3mnd.
Det som står på pakken er vel bare veiledende og barnet MÅ ikke spise så mye som pakken mener den bør spise.
Barnet til min søster får veiledning av spiseteam ved sykehus (av ulike årsaker) og de har målt ut at i forhold til alder (6mnd) skal han ha 150ml.
Viktig å ikke gi for mye heller, da små babyer ikke alltid kjenner så godt etter og kan drikke mer enn de orker helt til flaska er tom.
Leste en artikkel da vår var baby om langsom flaskemating for å unngå "overforing" av flaskebarn. Tror det var på ammehjelpen sine sider. Det gikk ut på at man skulle forsøke å bruke like lang tid på et flaskemåltid som en ammestund. Ved å stoppe opp melkestrømmen innimellom (vippe litt på flaska slik at det ikke er melk i tuten) så får babyen en liten pause hvor den bare sutter (stopper også å svelge da, som regel, så de sluker ikke luft). Bare noen sekunder før man starter igjen med melka. Da gir man babyen mulighet til å kjenne etter om den er mett.
Bare et tips
Da tror jeg ikke hun overspiser iallfall. Bare fortsett å la henne spise til hun ikke vil ha mer. Bland 90 f.eks i hver flaske.Vi stopper opp innimellom når hun spiser. Ellers kan hun sluke fort i seg.
Hun stopper når hun er mett. Så mange ganger er det 10-40 ml igjen på flaska når vi har blandet 90 ml.