Mme og magevondt

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
Lillemann er 1 måned og har dei 3 første vekene av livet sitt fått hipp mme. Han har hatt ein del luft i magen og slitt med litt luftsmerter, me prøvde sempre dråper, malt og olja i melka. Så bytta me forrige veka til nan sensilac. Han har fortsatt litt vondt i magen, men blitt bedre. Til gjengjeld han han ca 2-3 lause bleier/ litt meir som puré om dagen. Det hadde han ikkje før. Då var den nesten litt hard/ vanlig. Er det pga bytte av mme det er sånn laus besj? Korlenge bør me gje det før me evt kontakterhelsestasjonen/ bytter mme? Erfaringer i kring dette? :)
 
Last edited:
Når de er så små er det normalt at de har løs, ofte litt seig, avføring, ihverfall med mme (har kun hatt mme barn’
 
Når de er så små er det normalt at de har løs, ofte litt seig, avføring, ihverfall med mme (har kun hatt mme barn’
Ja han har laus besj, ordla meg kanskje litt feil. Den siste veka har den blitt meir rennende, ikkje suppa liksom, meir puré ;) det har den ikkje vore før.
 
Det har frøkna her og.. Aldri vært fastere enn....tja, myk leire (?)
(Men som regel veldig løst, og kun hver 2-3.dag..)
Mitt fjerde barn som får mme, og alle har vært sånn så lenge de kun fikk melk.. (Brukte nan først i en mnd ca, deretter hipp.)
De har forresten alle fått malt, og lille frøken på 3mnd nå får sviskesaft istedenfor malt.. Fungerer bedre :)
 
Ja han har laus besj, ordla meg kanskje litt feil. Den siste veka har den blitt meir rennende, ikkje suppa liksom, meir puré ;) det har den ikkje vore før.

Høres helt normalt ut. Det er først når de begynner med fast føde at den blir mer fast i konsistensen.
 
Løs avføring er normalt på små babyer. At de har vondt i magen er ingen grunn til å bytte mme. Ble anbefalt av leger med mine to som mme om å ikke bytte uten at det var allergi eller at de ba meg om det. Helt normalt at de små har vondt i magen. Min nr 3 hadde kolikk og sleit mye men han får mm. De to på mme hadde en del vondt i magen og alle 3 fikk minifom for luft i magen. Ikke altid man får opp all luften med rapping og det gjør vondt for babyer å få ut. Mine 3 har fått nan, nr 3 måtte få litt i begynnelsen pga treg melkeproduksjon og gulsot.
 
Ja, vondt i magen er helt normalt og betyr ikke at babyen er allergisk på noen måte.. Men.. Det hender ganske ofte at det å bytte mme kan hjelpe på magevondten, så jeg ville nok prøvd å bytte før jeg begynte å gi minifom..
 
Back
Topp