Mme og magevondt

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Er det sånn at babyer får mer magevondt av mme enn morsmelk? Spør fordi jeg lurer på å gi siste måltid med mme for at hun skal bli ordentlig mett og sovne på kvelden. Sliter med at hun er veldig urolig på kvelden og kaver med puppen. På dagtid sover hun minimalt og i dag har jeg ikke hatt tid til å pumpe. Men vil ikke at hun skal få vondt i magen dersom jeg gir henne mme. Virker allerede som hun har litt vondt i magen stakkars.

Jeg har gitt mme 2 ganger på kvelden pga lite melk, og har ikke merket noe på magen til lille, fullammer til vanlig.

<3 lille spire <3

Ok :) jeg fullammer også til vanlig. Hjalp det å gi mme på kvelden?
Ja, hun ble roligere etter litt mme i tillegg. :) nå ser det ut som produksjonen på kvelden har gått opp igjen, så nå får hun ikke. Men de 2 gangene hun har fått så har hun sovnet og sovet godt :)

<3 lille spire <3

Jeg gir en flaske mme i 18-19- tida, virker ikke som om jeg har melk på den tiden. Har ikke merket noe på magen, han er mye roligere hele dagen..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Les deg frem på forskjellige produkter. Kanskje noen er bedre enn andre :) Så ville jeg gått for økologisk :) Skal kjøpe selv for å ha tilfelle jeg trenger :) pumper en gang om dagen for å ha til kveld, siden jeg ikke har nok :) Håper mm jeg pumper holder, men kjekt å ha i skapet :)

Er det sånn at babyer får mer magevondt av mme enn morsmelk? Spør fordi jeg lurer på å gi siste måltid med mme for at hun skal bli ordentlig mett og sovne på kvelden. Sliter med at hun er veldig urolig på kvelden og kaver med puppen. På dagtid sover hun minimalt og i dag har jeg ikke hatt tid til å pumpe. Men vil ikke at hun skal få vondt i magen dersom jeg gir henne mme. Virker allerede som hun har litt vondt i magen stakkars.

Har det helt likt...!o_O

Jeg har gitt et par ganger, og ikke merket noe forskjell :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt. Mme er hardt for magen til de små og det er vanlig med magevondt og forstoppelse. Vi har flaskebaby og er dessverre blitt eksperter på forstoppelse og mye luft. Vi bruker Dr.Brown's flaskene, rører ut mme'n med skje istedenfor å riste og bruker minifom. Raper midt i måltidet og etter. Vi byttet fra Nan til Hipp, ble litt bedre etter noen uker, men fortsatt full stopp innimellom slik at vi må bruke lactulose for å få ut noe. Gleder meg til tarmsystemet er litt mer utviklet.

Man kan ha maltekstrakt i mme for at ikke de skal bli forstoppet.

Gutt des. 11
Gutt aug. 14

Er veldig forskjellig fra baby til baby. Vi gir nan, og har gjort det fra hun var halvannen uke (er 5 uker nå). Hun har aldri hatt spesielt problem med magen. Så det er nok bare å prøve seg frem. Vi bruker forresten tommee tippee flasker. Er veldig fornøyd med de.

Bare sier ifra at malt kan virke mot sin hensikt også. Ulikt fra baby til baby. :)Malt fungerer ikke på vår.

Det er egentlig bare å prøve, og justere eller prøve noe annet hvis det ikke funker. De reagerer så forskjellig.
Jeg delammer, og jeg tror at minien her har mindre problemer med magen pga at jeg sper på med litt mm.
Vi bruker Hipp, Avent og har funnet riktig mengde maltelstrakt.
Hvis du bare tenker å gi en flaske mme om kvelden trenger h*n ikke å reagere noe spesielt på det, når du fullammer resten av døgnet.

Back
Topp