Mme og bytting fra 1-2

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Dere som gav/gir mme, når byttet dere over fra 1-2? Hvor gammel var/er barnet og hvordan så/ser dagmåltidene ut?
Vi byttet til hipp 2, men måtte tilbake til hipp 1 da hun begynte å våkne om natten pga sulten. Nå spiser hun mer på dagtid og igjen prøver vi sånn smått hipp 2. Jeg pumper fremdeles så hun får litt mm også.
 
Byttet til hipp nr 2 ved 6 mnd til storebror da det er det som står på pakken, skal gjøre det samme med lillesøster
 
Prøvde å bytte til hipp2 ved 7mnd, men hun ville ikke drikke det. Fikkbytte ved 8,5måned.
 
Måltidene ja... 10måneder nå
  • pupp og kos når hun våkner, i 7tida, flaskepåfyll når vi har stelt oss (maks 140ml, mer normalt med mindre)
  • grøt og pumpemelk i 9-10tida (jeg pumper fortsatt før jeg legger meg om kvelden siden hun ikke dier så ofte)
  • middagsglass eller hjemmelaga middag rundt 12-13, frukt til dessert
  • pupp til mellommåltid
  • brødskive og mm fra fryseren (bruke opp før det blir dårlig), ofte med frukt eller youghurt til rundt 16, av og til 100ml mme hvis vi har glemt å ta opp mm
  • pupp, grøt med sviskemos og maks 140 ml mme fordelt over siste timen før leggetid, legger seg som regel 19-20tida
Er fortsatt mest glad i most mat når det kommer til middagsmat, brekker seg lett av biter der men spiser greit brødskive delt opp i biter...
 
Måltidene ja... 10måneder nå
  • pupp og kos når hun våkner, i 7tida, flaskepåfyll når vi har stelt oss (maks 140ml, mer normalt med mindre)
  • grøt og pumpemelk i 9-10tida (jeg pumper fortsatt før jeg legger meg om kvelden siden hun ikke dier så ofte)
  • middagsglass eller hjemmelaga middag rundt 12-13, frukt til dessert
  • pupp til mellommåltid
  • brødskive og mm fra fryseren (bruke opp før det blir dårlig), ofte med frukt eller youghurt til rundt 16, av og til 100ml mme hvis vi har glemt å ta opp mm
  • pupp, grøt med sviskemos og maks 140 ml mme fordelt over siste timen før leggetid, legger seg som regel 19-20tida
Er fortsatt mest glad i most mat når det kommer til middagsmat, brekker seg lett av biter der men spiser greit brødskive delt opp i biter...
Takk for at du deler så detaljert. Det var veldig hjelpsomt.
 
Denne tråden dukket opp litt tilfeldig, men ifølge WHO er det helt unødvendig å bytte egentlig. De 2, 3 etc typene er ikke morsmelkerstatning, det er melketilskudd (det står på pakken) :) Det er ikke noe problem å bytte såklart, men det er ikke nødvendig heller, om minien din heller trives med nr 1 :)
 
Back
Topp