Mme og babymat i andre land

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Er mme i andre skandinaviske land like bra som den i Norge? Og hva med grøt og babymat?

For oss er Danmark mest aktuelt å handle i.

De fører jo en del av de samme kjente merkene . Tenker at babyer i Skandinavia vokser opp relativt sunne de også. Jeg endte med å kjøpe grøt på gran canaria i 2 uker til en på 4 mnd . Savner den grøten , den var jo god haha...

Stort sett innad i skandinavia er det ganske likt, kan være større forskjell i andre land, vet det er vanlig med tilsatt sukker i mme og grøt i noen land ihvertfall.

Har de samme merkene i de fleste land i Europa. Vi bruker fortsatt hipp etter at vi flyttet til Storbritannia

Men det kan vel være forskjellig innhold selv om det er samme merke? I forhold til landets regelverk.. eller?

Jeg aner ikke innhold, men svoger og svigerinne gikk tom for nan da vi var på Tenerife. Så de kjøpte der, og det viste seg å være med sjokoladesmak :hilarious:

Jeg aner ikke innhold, men svoger og svigerinne gikk tom for nan da vi var på Tenerife. Så de kjøpte der, og det viste seg å være med sjokoladesmak :hilarious:

Se der ja, slikt jeg prøver å unngå :hilarious:

Men det kan vel være forskjellig innhold selv om det er samme merke? I forhold til landets regelverk.. eller?

Ikke noe særlig forskjell i Europa nei. Det er nøyaktig samme hipp her som i Norge, har ikke sjekket de andre merkene da vi bare bruker hipp. Men så lenge det er EU/EEA land så er det ikke så mye forskjell på innholdsfortegnelse. Hadde det vært amerika eller Asia så hadde det vært noe annet.
Du kan Google innholdsfortegnelse på det produktet du eventuelt skal kjøpe i det landet i eventuelt skal handle i, og sammenligne med norsk :)

Edit: ser at kvaliteten på bildene ble dårlig her på forumet.
Men det er bare å gå inn på Danmark sin side for det produktet du vil ha, og sammenligne med siden fra norge

Her er for eksempel hipp fra Danmark:
IMG_0948.JPG

Hipp fra Norge:
IMG_0949.JPG

Back
Topp