MME og avføring

Ninni77

Flørter med forumet
*MIA*
Nåken andre som gir MME og som i tilegg føler at tarmen til babyen stopper opp?

Gir Malt i flaskene, og har hatt avføring nesten daglig. Etter at me kutta litt ned på malt for å sjå om dette gidde roligare kveldar merkar eg at det kan gå fleire dagar mellom kvar gang hu har avføring.

Finnes da andre alternativ enn malt?

Ninni77

Jeg hadde malt i melka så lenge mine fikk mme. Så ingen andre erfaringer.

Vi gir malt i de to første flaskene på morgenen, da rekker magen å roe seg litt til kvelden. Har vi ikke avføring en dag så øker vi litt på maltmengden (kort sagt har vi som mål å ha en bleie om dagen...)

Min erfaring fra første mann er at for mye malt ikke er bra, men det er heller ikke for lite... Så må finne en balanse.

Ellers har jeg lest sviskesaft og Laktulose er alternativ, men usikker på når man kan starte med sviskesaft og Laktulose bør vel være en kriseløsning.

Her koker vi vann på kvelden ( 1,5 ltr) og tilsetter 1 ss malt. Fordeler vannet i antall måltider han pleier ha (6stk), og inn i kjøleskapet. Har ca 1-2 avføringsbleier hver dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg gir laktulose i stedet for malt. Snakket med legen på hs om dette og hun sa jeg kunne velge selv hva jeg ville gi. Lest at noen barn blir mer urolig i magen av malt enn av laktulose.. Vi gir en ts i flasken hun får om kvelden.

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Går an å gi litt vann også, kan hjelpe. Vi har malt i hver flaske. Han får også sviskemos vis jeg ser han presser og presser men ikke får det til.

Han bæsjet 10 ganger i døgnet før jeg introduserte mme (selv om det bare er delvis). Med hipp var magen fin, men så byttet jeg merke og da ble han forstopet til han fikk malt i flaska.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Her er vi nettopp begynt med malt, men merker ingen forskjell. Det går 2-3-4 dager mellom bleiene uansett. Hun får vanligvis bare én flaske mme, 60-80 ml.

Back
Topp