Mme og avføring nyfødt

marri86

Glad i forumet
Må bare spørre,for er 4 år siden sist jeg hadde baby og husker ikke disse tingene,og finner ikke svar på nettet.

Har en gutt på 16 dager. Han ble fullammet første 5-6 dagene,deretter flaskematet med mm og mme,og bare mme fra ca 10-12 dager gammel.

Han har bæsjet ofte siden fødsel, (var mye og ofte bekenbæsj på sykehuset).
Nå på Hipp så bæsjer han 3-6 ish ganger om dagen. Prupper mye,men får det ut. Avføringa er gulaktig ,men verken løs eller fast. Mye sår på stumpen,men kan kanskje komme av ofte avføring?Har ikke fått veid han pga juleferie, men han er våken en stund flere ganger om dagen,og sover ellers greit. Drikker mme uten problemer etc.

De to forrige barna mine slet mer med forstoppelse på mme, men er det "normalt" med flere ganger om dagen også?
 
Alt er normalt, men minst en gang om dagen så lenge baby får mme.

Signerer denne, minst en gang per dag. Hatt to mme barn, nr 1 var forstoppet (viste seg å være melkeprotein allergi) og nr 2 fylte bleia x antall ganger per dag og hadde ikke problemet med forstoppelse.
 
Takk for svar :) En blir så usikker når tredjemann er totalt annerledes i ting enn første og andremann :)
 
Jeg delammet og baby hadde ikke avføring mer enn hver 3 dag. Var min første og jeg hadde helt panikk fordi han ikke var mer på do. Fikk beskjed av barnelege at det fint kunne gå noen dager imellom selv om han fikk mme, så lenge baby ikke er plaget. Og det var han heller ikke. Holdt det sånn til vi begynte med fast føde rundt 4 mnd, da ble det mer action:)
 
Det spurte jeg helsesøster om da hun her hadde likt. Hun sa at det er like normalt som de som bare bæsjer en gang. Da brukte jeg nan sensilac men syntes hun fikk vondt i magen av den i lengden så har gått tilbake til vanlig nan og nå både spiser og bæsjer hun normalt. Hun bæsjer hver til hver 3. dag og konsistensen er helt fin og fargen litt sånn mørkegul. Men nå er hun 14 uker så litt eldre enn din. Sønnen min på 2,5 hadde kronisk forstoppelse så for meg var det liksom helt nytt og uvant med så mange bæsjebleier.
 
Back
Topp