MME merke?!

Muumi mama

Betatt av forumet
Hei!
Har oppkjøringstime og blir borte en stund fra lillegutt på 10 uker. Jeg sliter med å pumpe meg så tenkte å legge igjen litt MME så pappan har å gi han :)
Men hvilket merke har dere best erfaring med? Hipp eller Nan?
Å har noen erfaring med pulver vs ferdigblandet?

Mi første ble litt hard i magen av NAN, så vi brukte Hipp til henne.
Vet ikke hvordan de ferdigblandede greiene er.

Vi bruker ferdigblandet HIPP, og er fornøyde med det. Har ikke prøvd noe annet ;-)

aha :) enn om man blander ferdig pulver på flakse og tar den med seg å den blir kald, kan man da varme den opp igjen i mikro?

aha :) enn om man blander ferdig pulver på flakse og tar den med seg å den blir kald, kan man da varme den opp igjen i mikro?
En skal ikke varme opp igjen mme flere ganger pga bakterievekst, og heller ikke blande ferdig på forhånd for å ta med (må ev. ta med pulver og termos med vann). Derfor bruker vi ferdigblandet, enklest det for oss ;-) Men så bruker vi lite mme da, 2-3 flasker i uka på det meste. Det er jo et økonomisk aspekt ved det og, ferdigblandet er betraktelig dyrere.

Her er hun oppvokst på flaske, fikk bare ammet i 6 dager før jeg måtte på antibiotika som ikke kunne ammes på.

Vi har brukt Nan hele tiden og aldri hatt noe problem med det.

Dersom man kjøper pulver som skal blandes, skal vannet varmes opp til 37 grader, så has pulveret i og ristes. Blandingen må gis innen en time, ellers må den kastes. Pulveret skal ikke oppbesvares i lenger enn 2 uker, og det skal være i en lufttett boks på et mørkt sted som ikke er varmere enn normal romtemp :)

Ferdigblandet har man i flaska og varmer det opp til 37 grader. Er det ikke drukket opp innen en time skal det kastes :)

Ferdigblandet er helt genialt om man er ute på farten eller bare skal ha en gang eller to i uka.

Back
Topp