Mme mengder?

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Siden jeg ikke får kontakt med Helsesøster spørr jeg her. Hvor mye mme kan man gi de små? Bak på eska står det 60 Ml. Men Viljar sluker lett 100 Ml og vil gjerne ga mer.? Er redd for å gi han for mye.
Skal han få spise de mengder han vil? Eller burde jeg holde igjen og gi maks 100 PR måltid??
 
De skal vel ha ca 15% av vekten sin i løpet av et døgn? Så kommer jo litt an på hvor ofte også. Men la ungen spise. Da blir han fornøyd :) Jeg aner jo ikke hvor mye min får fra puppene, men på kvelden får han fra 0-100ml mme etter timer på puppene likevel (han er 4uker nå da). Men = happy kid som sover litt (4t) = happy foreldre :)
 
De nye retningslinjene sier At de skal regulere mengde selv - ikke lenger en fast mengde basert på atall kg. Apropos flasking kan du Google langsom flaskemating. Kan godt være at melka kommer litt fort fra flaska og at han ikke helt klarer å kjenne når han blir mett pga det :)
 
Gi så masse han vil ha! Medmindre du delammer og vil over på fullamming er det ingen grunn til å gjøre noe annet (og da er det lurt å ta i samråd med ammehjelper av noe slag).
Har spurt litt om det på sykehuset, fått tydelig beskjed [emoji106]
Ang matemengde varierer det. Tommelfingerregel er 15% kroppsvekt ila et døgn.
Marie spiste 100ml på sist mating og ho er kun 6 dager gammel!

Så gi til ungen sier stopp, og så får du heller nedjustere over tid dersom den går for fort opp i vekt. Eller blir synlig dårlig av for mye mat.....kan jo være lurt med gode rapepauser under måltidene?
 
Back
Topp