MME melkerester på tungen

Julinurk2021

Blir kjent med forumet
Vi delammer vår mini og jeg har noen ganger lagt merke til når han får mme at det legger seg et lite «melkerester» belegg på tungen. Ser nesten ut som bittesmå melkekljmper om det gir mening. Det går vekk etterhvert men vil høre om det er fler her inne som har samme erfaring? Har byttet fra nan til hipp i et forsøk på p bedre fordøyelse til minste mann.
 
Vi delammer vår mini og jeg har noen ganger lagt merke til når han får mme at det legger seg et lite «melkerester» belegg på tungen. Ser nesten ut som bittesmå melkekljmper om det gir mening. Det går vekk etterhvert men vil høre om det er fler her inne som har samme erfaring? Har byttet fra nan til hipp i et forsøk på p bedre fordøyelse til minste mann.
Mener å huske lille alltid hadde melkerester når hun fikk mme. Brukte NaN:)
 
Vi delammer vår mini og jeg har noen ganger lagt merke til når han får mme at det legger seg et lite «melkerester» belegg på tungen. Ser nesten ut som bittesmå melkekljmper om det gir mening. Det går vekk etterhvert men vil høre om det er fler her inne som har samme erfaring? Har byttet fra nan til hipp i et forsøk på p bedre fordøyelse til minste mann.

Ja det er helt normalt ifølge hs. HS sa til oss at det er kun hvis det hvite ´belegget´ ikke går bort at det er fare for trøske.

Vi byttet forsåvidt også fra nan til hipp, synes det ble mindre luft i magen etter at vi begynte med hipp. Bruker også minifom, så kan jo være at dette også hjalp.
 
Vi delammer vår mini og jeg har noen ganger lagt merke til når han får mme at det legger seg et lite «melkerester» belegg på tungen. Ser nesten ut som bittesmå melkekljmper om det gir mening. Det går vekk etterhvert men vil høre om det er fler her inne som har samme erfaring? Har byttet fra nan til hipp i et forsøk på p bedre fordøyelse til minste mann.

Helt normalt med melkebelegg på tungen. Brukte kun hipp til mine
 
Har det samme her, vi delammer også :) Men skal sies at vi også har hatt våre snev av trøske, men det gikk over av seg selv - melkebelegget bestod :)
 
Ja det er helt normalt ifølge hs. HS sa til oss at det er kun hvis det hvite ´belegget´ ikke går bort at det er fare for trøske.

Vi byttet forsåvidt også fra nan til hipp, synes det ble mindre luft i magen etter at vi begynte med hipp. Bruker også minifom, så kan jo være at dette også hjalp.
Takk for info. Vi buttet også fra nan til hipp og han ble bedre i magen men har dog begynt å gulpe mer, han er stor spist så kan nok ha en sammenheng der ☺️ Mulig jeg spør teit men hva er minifom?
 
Har det samme her, vi delammer også :) Men skal sies at vi også har hatt våre snev av trøske, men det gikk over av seg selv - melkebelegget bestod :)
Så godt å høre, ja belegget går heldigvis bort etter en liten stund så slår meg til ro med at det er bare melkebelegg. Kan jeg spørre hvordan del ammingen fungerer for dere? Etter en røff start og total feiling med amming og en brystbetennelse er vi på pumping av morsmelk og mme, men merker at det ikke fungerer så godt som jeg hadde håpet og det er for øyeblikket mer mme enn morsmelk lille pluggen får i seg. Hvordan har dere gjort det og hvilken ratio har dere?
 
Takk for info. Vi buttet også fra nan til hipp og han ble bedre i magen men har dog begynt å gulpe mer, han er stor spist så kan nok ha en sammenheng der ☺️ Mulig jeg spør teit men hva er minifom?

Miniform dråper kjøpes på apoteket for å hjelpe mot luft i magen, ble anbefalt på helsestasjonen og sykehuset av jordmødrene der. De er visstnok blitt brukt mot luft i massevis av år. Du får kjøpt det reseptfritt på apotek, må stå i kjøleskap.

https://www.apotek1.no/produkter/minifom-100mg-ml-draaper-30ml-36541p
https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-minifom-aco-hud-561551
 
Så godt å høre, ja belegget går heldigvis bort etter en liten stund så slår meg til ro med at det er bare melkebelegg. Kan jeg spørre hvordan del ammingen fungerer for dere? Etter en røff start og total feiling med amming og en brystbetennelse er vi på pumping av morsmelk og mme, men merker at det ikke fungerer så godt som jeg hadde håpet og det er for øyeblikket mer mme enn morsmelk lille pluggen får i seg. Hvordan har dere gjort det og hvilken ratio har dere?

Vi hadde også en ganske tøff start med baby som var så tett at han ikke klarte å amme, ettersom han da ikke fikk puste. Våre første, viktigste 2 døgn på barsel bestod av håndmelking og frustrerende pumping, etterfulgt av uker med feil ammeteknikk, åpne sår på brystvortene og plutselig redusert melkeproduksjon :banghead: så veien var lang og hard - men nå, snart 11 uker etter fødsel, har vi funnet vår rutine. Han får nå 1 fullt måltid mme pr dag, og to av måltidene suppleres med mme, mengde alt etter hva han selv ønsker, men vi tilbyr 70ml etter en av ammingene på morgenen, full flaske (135ml) oftest rundt 15-16-tiden, og 100mld til et av kveldsmåltidene FØR kl 19 (han spiser relativt ofte, typ annenhver-2,5t). Tidligere supplerte vi hvert måltid med 70ml mme, så han har også fått mer mme enn mm i en lang periode. Jeg har brukt vakuumpumpe ved majoriteten av ammingene, og samler opp mm til fulle flasker for å gi det heller enn mme der det er mulig, og bruker håndpumpe i ny og ne også for å øke etterspørsel /produksjon litt :) viktigste er vel uansett å stole på at du gjør det som er riktig for deg og for baby, og at veien baner dere ilag, etterhvert som dere går. Det tar tid og blir ikke alltid som man har tenkt, men det går seg uansett til :)
 
Back
Topp