MME igjen:)

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Her kommer enda ett spm om mme.
Til dere som gir kun mme, hvor mye gir dere til hvert måltid? Og hvor gammel er bebissen? Virker til tider som om lillegull ikke blir mett av 150ml. Hun er nå blitt 6 uker! Det er jo sikkert indiviuelt, men er jo greit å få en pekepinn på hva dere andre gir. Hun er jo en stor jente, så mulig hun har litt større appetitt?! Hmmmm forvirret mamma her altså!

eg gir kun mme og lager til hvert måltid 150 ml, noen ganger drikker han alt å vil ha litt til, andre ganger har han litt igjen[:D][:D]
drikker han mer lager eg 75 til[:D][:D]

ORIGINAL: Marcus og knøttet

eg gir kun mme og lager til hvert måltid 150 ml, noen ganger drikker han alt å vil ha litt til, andre ganger har han litt igjen[:D][:D]

Akkurat det samme her![:D]

Oki. Leste på den boksen og da står det jo litt om hvor mye de trenger osv, så er jeg så redd for og gjøre noe feil:(
men da lager dere mer om de er mere sulten da?! Takk for bra svar:)

har spurt det samme i en tråd jeg nettopp laget... gutten var har fått omtrent det sammen og har lagt på seg ca 2 kg etter fødselen.
snakket nettopp med en helsesøster (ikke min egen, da hun ikke var på jobb idag) ringte grunnet litt lite avføring og mye gulp. og hun sa han har jo lagt veeldig godt på seg siden fødselen og han får nok for mye mat,og gulpen som kommer er nok den han ikke trenger. og at han da får for mye. Hun mente 60 ml per måltid er nok.

Hva mener dere om dette. syns dette var veldig lite da!

ORIGINAL: Marcus og knøttet

hvor mange ganger i døgnet får han det da? snuppa her er jo sulten annenhver time! hver 3-4 time om natta. spiser ca 125 ml. føler det blir innmari mye mat, men hun bare skriker hvis hun ikke blir mett eller at jeg prøver å hale ut tiden..

Pleier å lage enten ca 100 ml eller 130 ml mat til Isak, og i det siste har jeg da begynt å måtte lage ekstra etterpå. Sånn som i sta, da spiste han 100 ml i halv 3-3 tiden, og 100 ml igjen rundt kl 4.
Han får alltid så masse som han vil ha, er han mer sulten når flasken er tom, lager jeg mer. Regner med han spiser det han har behov for;)
Han er 6 uker gammel.

Snuppa mi spiser ikke så masse i slengen. Ligger stort sett på ca 80 - 100 ml per måltid. Å da kan det gå alt fra 2 - 4 timer mellom. På natta slår hun ofte til med 120 - 130 ml...men det er maks også. Hun er 10 uker til onsdagen.

Back
Topp