Mme igjeen

Spiser 4 til 5 måltider i døgnet. Alt mellom 120-210 ml. På dagtid går det 3-5 timer mellom måltid. Som oftest kun 3.

Ho spis 5 måltider pr dag.... Tar alt fra 2-5 timer mellom ( vanligste er 3-4timer)...
Blander på 150ml vann ( som oftest spiser ho opp alt)...
No ser det ut før at ho vil øke det litt, så blanda på 180ml i mårrest, drakk alt og gulpa minimalt...
Ho e straks 3 mnd

Min gutt er 100(!) dager i morgen, 14uker i går, han spiser 180ml (vannmengde) 5 måltider i døgnet, drikker opp alt og ganske presis hver 4.time på dagen.

Er så klart noen dager det ikke er helt slik.. Men stortsett :)

Ok. Min på 3,5 mnd spise 5-6 måltider pr døgn og drikker kun mellom 100-135ml, altså dette er med pulver i. Og sånn har hun drukket siden hun var 4-5 uker. Rart at hun ikke har økt på. Men før hadde hun fler måltider da. Hun legger på seg veldig bra og er fornøyd så er ikke bekymret. Bare nysgjerrig på hvordan andre babyer spiser i forhold til min

Blander til 180 ml og hun spiser hver 3 time ca, ikke noe lenger.. ofte hver 2 1/2 time. Og drikker opp alt hver gang. Blir hvertfall 6 flasker med mat. Ratt 7. Så synes hun vil ha mye. Hun ligger helt normalt på kurven iforhold til vekt og lengde :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

her er det 5 måltider ( noen dager 6) han er 12 uker idag
ferdigblandet 180, spiser hver 4 time. ikke noe gulp og han virker fornøyd imellom måltidene:)

Her spiser han veldig ofte ser jeg. Flere ganger går det bare 2 timer før han er sulten igjen, og han spiser stort sett 170-200 ml hver gang. Vet det ikke er bra å spise for mye mme, så vurderer snart å putte litt grøtpulver i, så det metter mer. Han er 3 mnd i morra, så burde kanskje vente et par uker til? Hvilken smokk burde jeg bruke til flaska når den tid kommer?

Her spiser han veldig ofte ser jeg. Flere ganger går det bare 2 timer før han er sulten igjen, og han spiser stort sett 170-200 ml hver gang. Vet det ikke er bra å spise for mye mme, så vurderer snart å putte litt grøtpulver i, så det metter mer. Han er 3 mnd i morra, så burde kanskje vente et par uker til? Hvilken smokk burde jeg bruke til flaska når den tid kommer?
Slik er det her også, at det bare kan gå 2 timer i mellom, og hu spiser jo 195 ml stort sett hver gang. :P

4-5 måltider om dagen blander 210 mme med grøt oppi og hun spiser opp alt sammen hver gang. Ca 4 ,5 time mellom måltidene. Hun blir 3 mnd i morgen =)

Blander 210 ml til hvert måltid. Ca hver 3 time. Drikker ikke alltid opp. Begynt med grøt til lunsj og kvelds. Hs sa det var i orden når han drakk over 1 liter i døgnet (selv om jeg trodde det bare gjaldt før i tiden). Så nå drikker han litt mindre.

Hun drikker ca hver 3 time! Drikker kun 70 - 130 ml hvert måltid! Spiser grøt en gang om dagen! Hun blir 4 måneder i morgen:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Burde jeg byne med grøt siden hun her drikker godt over 1 liter i døgnet? :)

Det fikk jeg beskjed om av helsesøster at jeg kunne gjøre. Begynte med smaksprøver når han rundet 3 mnd.

Det fikk jeg beskjed om av helsesøster at jeg kunne gjøre. Begynte med smaksprøver når han rundet 3 mnd.
Okey :) Ja hun har fått smake såvidt. Nevnte det for helsesøster her, men hu sa det var for tidlig. Alle sier jo så mye forskjellig :O Men akk hva de sier trenger man jo ikke følge da.. ;) Varierer fra alder på de syns jeg :P

Okey :) Ja hun har fått smake såvidt. Nevnte det for helsesøster her, men hu sa det var for tidlig. Alle sier jo så mye forskjellig :O Men akk hva de sier trenger man jo ikke følge da.. ;) Varierer fra alder på de syns jeg :P

Ja, det er så mange forskjellige meninger om det. Jeg synes man kan følge magefølelsen sin, dessuten kjenner man sitt eget barn best. Det er jo bare å prøve seg litt frem :)

grunnen til at de sier det er for tidlig er pga nyrene bl.a, men det er jo heller ikke bra å drikke mye over 1 l mme i lengden så da må du jo se an... prøvd velling da?

svaret mitt over var til deg hehe

svaret mitt over var til deg hehe
Ja vet det er pga nyrene :) nei hvordan blander jeg til velling eller er det en egen pakke? :) ikke sett det på butikken ;)

Ja vet det er pga nyrene :) nei hvordan blander jeg til velling eller er det en egen pakke? :) ikke sett det på butikken ;)

Da bruker man grøtpulver bare. På noen pakker står det hvordan man lager velling. Feks på Holle sine grøtpakker (jeg bruker risgrøten til velling) står det 3-4 ts pulver i 170ml mme. Da bruker jeg 3+ smokk i Avent sine flasker. Fungerer veldig greit. Men om jeg bruker mindre pulver så kommer det for mye på en gang og da vil han ikke ha.

Back
Topp