mme i micro

• Trådstarter Trådstarter hurlahei
  • Opprettet Opprettet
H

hurlahei

Guest
jeg skal en tur opp på jobben i morgen, da må jeg sikkert varme mme i micro...men hvor lenge og hvilken styrke bruker dere? har ikke micro selv så jeg vet ikke

Spørs om vannet er kaldt eller lunkent da..når jeg lager 150 ml,og det er kaldt så står det i 25 sek og når det er lunkent i 15 sek..snuppen her liker melken litt varmere enn "sånn det skal være" så hvis du tar litt ferre sekunder enn jeg skrev skal det være perfekt,men er bare til å føle seg fram med melken på håndleddet[;)]

trodde ikke man kunne varme mme i microen jeg.. bare den ferdigblanda da, men kan man varme den med pulver også?

Varmer kun opp kokt vann jeg,og hvor lenge varierer på hvor mye vann jeg skal ha...Og så er det jo forskjell fra mikro til mikro[;)]

ORIGINAL: Embrik`s mam

trodde ikke man kunne varme mme i microen jeg.. bare den ferdigblanda da, men kan man varme den med pulver også?

nei, micro ødelegger både melk og mat og alt som blir varmet opp der... dreper alt som er av vitaminer og mineraler..

jeg varmer i mikro hver gang jeg,men bare vannet,

ORIGINAL: MammaTilMira

nei, micro ødelegger både melk og mat og alt som blir varmet opp der... dreper alt som er av vitaminer og mineraler..

det var det jeg trodde ;)

ja jeg hadde aldri varmet noe som er til snuppa i micro og gitt til henne. di blir riktignok mette av maten og melken di får, men får ikke i seg det di trenger.. synes det er synd at så mange ikke vet om dette og varmer så og si alt i micro..[8|]

men det går fint å varme vannet i mikroen,men ikke ferdig blandet mme eller mm,da blir det "ødealgt"

Det er nok mange meninger og undersøkelser om dette ang micro. Men di sterke microbølgene som en micro ovn sender gjennom maten er så sterke og varme at JO det er bevist og jeg vet me sikkerhet at det ødelegger maten. Det er derfor jeg sier at jeg syns det er synd at så mange ikke vet om dette.

Men om folk velger å varme maten i micro så for all del gjør det.. men jeg kommer aldri til å gjøre det. [8D]

Det er nok mange meninger og undersøkelser om dette ang micro. Men di sterke microbølgene som en micro ovn sender gjennom maten er så sterke og varme at JO det er bevist og jeg vet me sikkerhet at det ødelegger maten. Det er derfor jeg sier at jeg syns det er synd at så mange ikke vet om dette.

Men om folk velger å varme maten i micro så for all del gjør det.. men jeg kommer aldri til å gjøre det. [8D]

men melken kan vel umulig bli ødelagt når jeg bare varmer vannet?[:)]

ORIGINAL: *bekkibjarnoll*

men melken kan vel umulig bli ødelagt når jeg bare varmer vannet?[:)]

hehe..det er det jo mineraler i vannet også..men seff så er det beste å bare varme vannet og ikke hele melken[;)]

så altså: sånn ferdigblandet morsmelk på kartong- den blir ødelagt i micro?

ORIGINAL: hurlahei

tydeligvis[8|] men da er det jo ikke noe vits å kjøpe den[8|]

Jeg varmer alt av mat til snuppa i micro.

Stort sett hvis jeg er på kafe eller andre plasser å varmer melk så har jeg det på full styrke i 20 sek. Da har jeg 230 ml på flaska.

ORIGINAL: knalle

ORIGINAL: *bekkibjarnoll*

ORIGINAL: hurlahei

tydeligvis[8|] men da er det jo ikke noe vits å kjøpe den[8|]

Den blir ikke ødelagt så lenge den helst ikke overstiger 37 grader. det går helt fint og varme i micro .
Det er da ingen som har dødd av det ennå så gullet overlever nok micro melk skal du se. =)

ja jeg varmer i micro jeg hehe[;)] tror ikke de hadde laget den ferdig-nan hvis den ble ødelagt i mikroen liksom!

Vi varmer i mikro, men som *bekkibjarnoll* skrev så varierer det om vannet er kaldt eller rom-temperert.

Vil gjerne se dokumentasjon på at melk og barnemat blir ødelagt i mikroen dersom dette stemmer 100% som noen her mener! Kan du gi meg det MammaTilMira?

da må det no gjelde all mat!!! Hadde ikke det vært mer advarsler da, om ikke å ha micro?

Back
Topp