mme i kjøleskapet

Annicken

Forumet er livet
lenge kan mme stå i kjøleskapet ?

snille dere, ingen som vet[:(]

MME skal vel helst tilberedes rett før mating, altså skal det ikke stå i kjøleskapet i det hele tatt. Dette gjøres ved enkelte sykehus og skyldes i følge kloke hoder mangelen på kunnskap om MME.
Men mange har ferdigblandet MME i kjøleskapet alikevel, men da ville ikke jeg ha hatt det mer enn et halvt døgn.

Hvis det er ferdigblandet MME du mener, sånn i kartong så kan de stå et døgn etter de er åpnet. [:)]

Veit ikke.. det står jo ikke på.

Men om den har stått lengre enn 6-7 timer hadde jeg laga ny.

e liker ikke lage på forhånd - når vi sal noe lager jeg rett før vi drar og har en i stelleveska

- men det jeg tenkt på nå er til natte måltidene..

ORIGINAL: Annicken

e liker ikke lage på forhånd - når vi sal noe lager jeg rett før vi drar og har en i stelleveska

Vi har alltid laga på kvelden før vi legger oss rundt midnatt, satt i kjøleskap og gitt på morgen.
( Lager rundt midnatt, hun drikker 6-7 tida )

ORIGINAL: Annicken

Det er like raskt å lage fersk mme slik som dette:

Ha termos med kokt varm vann + ei flaske med kokt kaldt vann + en boks med oppdelte kammer i som du har ferdig dosert mengde mme pulver i (dette lages klart før du legger deg)

Når det er tid til at babyen skal ha mat, er det bare å blande kaldt og varmt vann i drikkeflasken til rett temperatur (hvor mye av hver finner du ut før du legger deg), ha i pulver, riste og klar til å drikkes.

På sykehuset her har de det stående ferdig i kjøleskap et døgn.  [:)]

så lenge det ikke har vært oppvarma før så går det nok greit å ha det noen timer i kjøleskapet:-)

Du må nesten finne deg frem til hva som funker best for dere.. Den med termos og kokt kaldt vann er genialt, brukte den alltid på tur.

Hjemme så kokte vi vann, helte på flasker og hadde en klikk malt i hver vannflaske. Kjølte ned vannet med en gang i iskaldt vannbad så i kjøleskapet. Når det var mattid, var det bare å varme vannet i mikro og tilsette pulveret når vannet var passe temperert..

du kan ha det stående i 24 timer, men flasken må rett i kjøleskapet etter at du har blandet det!!

ORIGINAL: Labambie

Du må nesten finne deg frem til hva som funker best for dere.. Den med termos og kokt kaldt vann er genialt, brukte den alltid på tur.

Hjemme så kokte vi vann, helte på flasker og hadde en klikk malt i hver vannflaske. Kjølte ned vannet med en gang i iskaldt vannbad så i kjøleskapet. Når det var mattid, var det bare å varme vannet i mikro og tilsette pulveret når vannet var passe temperert..

slik gjorde jeg det også.. brukte de dispenserene fra avent til å legge oppi riktig mengde pulver

Back
Topp