MME! Hvilken type er best?

djun

05.11.13 <3 28.01.15
Ammingen varte bare i 6 uker for vår del, å nå har jeg i 2 uker gitt HIPP MME til datteren min. Men jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med MME? Hvilke merker man bør bruke, å så lurer jeg på om hvor ofte burde de ha avføring når de bruker mme, å eventelt hvordan konsistens burde det være på den. Hun bæsjer nok, men det er en veldig kremete konsistens på den. Som når man klemmer ut fra en kaviartube.
Egentlig blir jeg glad for all erfaring å meninger om MME! :)
 
hipp er mildere mot magen enn nan. Vi bruker bare hipp. Bæsjer fra hver 3 dag til flere ganger om dagen. Alt fra kaviarkonsistens og mer flytende.
 
Med storebror så var det collett som var tingen for magen hans. Nan var helt forferdelig.. Hipp tror ikke jeg vi prøvde. De sier at mme-barn bør ha avføring hver dag, men med han så var det en gang i uken, frem til vi dro til Kiropraktor og fikk ordna to låsninger i bekkenet, som gjorde at han hadde treig mage!
 
Jentungen får nan, med to måltider med ei halv teskje malt i. Hun har ei til to drittbleier til dagen. Kornete, gulgrønn kaviarkonsistens.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Ammingen varte bare i 6 uker for vår del, å nå har jeg i 2 uker gitt HIPP MME til datteren min. Men jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med MME? Hvilke merker man bør bruke, å så lurer jeg på om hvor ofte burde de ha avføring når de bruker mme, å eventelt hvordan konsistens burde det være på den. Hun bæsjer nok, men det er en veldig kremete konsistens på den. Som når man klemmer ut fra en kaviartube.
Egentlig blir jeg glad for all erfaring å meninger om MME! :)

Vi har brukt hipp til begge våre, da størstemann fikk vondt i magen av nan.


Gutt 2012 ❤
Gutt 2013 ❤
 
Hvordan tilbereder dere MME da? :)
Sniker fra april13 :)

Min gutt drikker MME og jeg har alltid kokt vannet og helt det over på flaskene med gitt mengde som han drikker. Blander i litt malt og setter det i kjøleskapet :)

Når lillegutt skal ha mat, så varmer jeg vannet i mikroen/vannbad før jeg tar oppi pulveret og rister :) Kokt vann i kjøleskap holder seg i ett døgn ;)
 
Vi har bare forsøkt Nan, men er nå på den som heter Nan HA som kan være litt mildere mot magen og utgjøre mindre risiko for å utvikle melkeallergi. Vet ikke om det egentlig utgjør noen forskjell på magevondten, men vi kjører på med litt malt også. Mikro har bæsjebleie fra hver tredje dag til flere ganger om dagen. Konsistensen er veldig glatt og rennende, og militærgrønn. Lukter litt råttent så det er mulig vi burde bytte merke etterhvert!
 
Vi gir litt MME om kvelden. I begynnelsen hadde vi NAN HA siden det var det han fikk på sykehuset. Så gikk vi over til vanlig NAN, men prøver nå HiPP for å se om magen hans liker den bedre. Han fikk første porsjonen med HiPP i går og jeg våger å påstå at han har gulpet mindre. Og han sov veldig godt i natt. Så, jeg vet ikke. Tror du må prøve deg frem. Barn er forskjellige, noen tåler det ene bedre, noen det andre.
 
Back
Topp