MME -haster

2x 24November

Forumet er livet
VIP
Har aldri hatt MME barn så jeg har virkelig ikke peiling, men nå har minsten så utrulig dårlig matlyst, og legger ikke på seg, og puppen strekker ikke til lenger for fullamming, så må nok ty til litt MME..

men over til spørsmålet.. Igår kveld laget jeg 2 flasker. han drakk bare den ene. Kan jeg bruke den andre nå, eller må jeg lage ny (stått i kjøleskap hele tiden). Han er 9,5mnd.

Lag ny! :)

Kast den. Mme skal lages til hvert måltid, ikke lagres. Kan oppstå farlig bakterieflora i lagret melk.

Man skal ikke bruke mme eldre enn 3 timer gammelt. Så lag flaske når han er tørst. Kok evt opp vann på morran når du står opp og la det avkjøle og sett i kjøleskapet. Og varm opp i microen når du skal lage flaske til han:-)

Som de andre sier, lag ny.

Ett godt tips er å ha kokt vann (og evt. malt) på flasker i kjøleskapet, når det er tid for mat bare smeller du vannet i microen og har i pulveret, riste riste, fersk melk.

mammatil2prinsesser skrev:
Man skal ikke bruke mme eldre enn 3 timer gammelt. Så lag flaske når han er tørst. Kok evt opp vann på morran når du står opp og la det avkjøle og sett i kjøleskapet. Og varm opp i microen når du skal lage flaske til han:-)

Jeg har lært 45 minutter/ 1 time.
Men det andre er jeg enig i :). Ha kokt vann klart.

takk for masse tips :) Har laget ny og kasta den gamle :)

Han drikker bare flaska om kvelden når han skal legge seg, ellers spiser han pupp og vanlig mat. Men de gangene han har fått flaske har den jo vært så varm at vi har måtte vente i evigheter mens den ble avkjølt, og forstyrret hele leggerutinen, så igår skulle jeg være smart og lage 2 så vi slaåpp det idag, men tenkte jo ikke på holdbarheten :/
men da er det bra man kan spørre masse erfarne damer her inne :)

Nå er han jo så stor at han kan få vann fra springen.
Jeg gir vann fra springen og koker vann i vannkokeren og blander til passe temp! =)

maltesers skrev:
Jeg gir vann fra springen og koker vann i vannkokeren og blander til passe temp! =)

Jeg gjorde noe lignende; jeg hadde kokt vann stående på en termos i romtemperatur (sterilisert hver gang vi fylte kokende vann på) og så kokte jeg vann i vannkokeren og da visste jeg hvor mange ml romtemperert vann og hvor mange ml kokende vann jeg skulle blande sammen og vips så hadde jeg melk :-)

maltesers skrev:

aaaaah, så man kan det altså?? hehe herregud.. hadde jeg visst det tidligere hadde det jo blitt myyye enklere.. :P Jeg har stått på kjøkkenet å skylt flaska i kaldt vann i opptil en time om kvelden..

2x 24November skrev:

maltesers skrev:

aaaaah, så man kan det altså?? hehe herregud.. hadde jeg visst det tidligere hadde det jo blitt myyye enklere.. :P Jeg har stått på kjøkkenet å skylt flaska i kaldt vann i opptil en time om kvelden..

Jeg gjør ihvertfall det, og veit om mange andre! =P

Tar vann fra springen. Bare la vannet renne kaldt en liten stund før du tømmer i flaska til ønsket mengde, så sette den i micro i ca 30 sek på høyest watt :)

Back
Topp