MME fremfor MM

LilleM.M

Andre møte med forumet
Hei,

har en datter på litt over 7 mnd. Jeg fullammer fremdeles, og det er først nå barnet har lært seg å sove i egen seng.

Før dette sov barnet i senga vår, og når hun våknet etter 2.-3. time så var det bare å gi henne pupp mens vi begge fremdeles halvsov. Men nå som hun sover i egen seng må jeg ta henne opp, noe som vekker både henne og meg mer enn nødvendig. Det som har hjulpet er å gi henne flaske med mme, fort gjort, hun sovner kjapt igjen og jeg sovner lett igjen.

Heldigvis har hun ikke fått tenner enda, men er det slik at hun kan få hull i tennene av mme? Den inneholder jo ikke sukker.

Det samme sies om MM, men forskning sier at man ikke får hull i tennene av det.

Har prøvd å gi henne vann flere ganger, men det spytter hun bare ut og blir våt og hylgriner... (!!)

Spørsmålet er altså, kan jeg fortsatt gi henne mme om natten, selv når hun får tenner?
 
Hei :)

Det stemmer at de ikke får hull i tennene av nattamming, hvordan det er i forhold til mme må du høre med helsesøster om. Det jeg imidlertid ville tenkt på var at det ikke er så godt å ligge flatt å drikke fra flaske, det er noe annet å drikke fra brystet når man ligger så hun bør nok tas opp fra sengen sin uansett. Det vil være for tidlig å gi henne vann på natten for de fleste babyer trenger fortsatt melk om natten ved 7 mnd alder. Hvis det har fungert å sove sammen med henne til nå så vil kanskje det være en løsning i noen få måneder til? Eller så kan jeg anbefale å legge en varmeflaske i sengen hennes når du tar henne opp for å amme slik at sengen er god og varm når du legger henne nedi igjen- da våkner hun kanskje ikke til på samme måte (hun må ikke ligge med varmeflasken når hun sover-da kan hun bli for varm, men bare ha den i mens hun er ute av sengen sin).

Håper dere finner en løsning som fungerer for dere :)

Med vennlig hilsen
Ammehjelper Ingebjørg :)
 
Back
Topp