mme for å få babyen til å sove lenger om natta...

løvetann80

Forelsket i forumet
Funker det? Diskuterte det med hs på 6.ukers, og det var hun som foreslo det. Jeg har nok melk, og en fornøyd baby, men kunne altså tenkt meg 4 t sammenhengende søvn snart.
Hva syns dere?
 
Jeg kjenner et par mødre som begynte med mme på kveld for å få lengre søvnperioder, men der hadde det ingen effekt.
Tenker at det skader ikke å prøve? :)

app'en
 
Det er jo et triks man leser/hører om, også dette med grøt etterhvert. Men jeg hører om like mange som det ikke hjelper på i det hele tatt så jeg vet ikke. Kan ikke si at vi merket særlig forskjell da vi testet det på førstemann.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, egentlig syns jeg det var et litt teit forslag av hs! Gutten min er stor og jeg har nok mat , enn så lenge. Ser for meg at det kan påvirke melkeproduksjonen negativt. Jeg ammer ca hver 3t om natta og får jo bare spreng hvis han en sjelden gang sover over, og tar smokken istedet.
Jeg skjønner at alle ikke kan fullamme eller amme i det hele tatt, men følte nesten at hun hinta om at jeg ikke kunne fø mitt barn og at han hadde sovet om han ikke var sulten.. Jeg nevnte jo bare at han våkner ofte.
Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg søvn i noenlunde sammenheng, men det blir etterhvert.
Begynte med grøt til førsten da han var 5mnd for at han skulle sove mer, men han sov ikke hele natta før jeg sluttet å amme og han fikk eget rom, 1 år gml.
Jeg skal slutte å klage over lite søvn, da føler jeg meg bare mislykket som mor...
 
Ja, egentlig syns jeg det var et litt teit forslag av hs! Gutten min er stor og jeg har nok mat , enn så lenge. Ser for meg at det kan påvirke melkeproduksjonen negativt. Jeg ammer ca hver 3t om natta og får jo bare spreng hvis han en sjelden gang sover over, og tar smokken istedet.
Jeg skjønner at alle ikke kan fullamme eller amme i det hele tatt, men følte nesten at hun hinta om at jeg ikke kunne fø mitt barn og at han hadde sovet om han ikke var sulten.. Jeg nevnte jo bare at han våkner ofte.
Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg søvn i noenlunde sammenheng, men det blir etterhvert.
Begynte med grøt til førsten da han var 5mnd for at han skulle sove mer, men han sov ikke hele natta før jeg sluttet å amme og han fikk eget rom, 1 år gml.
Jeg skal slutte å klage over lite søvn, da føler jeg meg bare mislykket som mor...
Ikke begynn med mme hvis baby ikke trenger det for vekten sin del! har ikke effekt på søvn. Min får kun mme,våkner etter ca 4-5 t og vil ha mat ofte hele døgnet.Så det er nok endel av babyperioden for de fleste:)plutselig sover de rundt!
 
Alle mine 3 barn har begynt med mme ved6-8 ukers alder. Rett å slett fordi jeg ikke har melk lenger selv (noe jeg har synes vært trist hver gang).
INGEN av dem har sovet bedre.. Så tror det er en myte :) og siden du har nok mat, kommer du antagelig til å våkne av spreng eller miste melken din.. Ikke gjør det om du ikke vil miste melken din er mitt råd.
Lykke til.


Villemo
 
Jeg skal ikke prøve det. Hvis babyen får for lite, merker jeg det nok.
Far får evt gi mm på flaske ei natt i ny og ne for å avlaste;)
Takk for innspill.
 
Helsesøster foreslo faktisk det samme til meg kom jeg på. Som svar på at jeg sa: "synes det er greit at hun her våkner en gang eller to på natta, i motsetning til forrige som sov 12-14 timer som førte til vekking på sikt"..
Prøver du å gi litt mme da, slik at hun kan sove lenger? Lurte helsesøster på. Vi snakker om en unge på 6 uker som sov ca seks timer i strekk på natta, for så å sove fire timer etter mating. Rart!

app'en
 
Helsesøster foreslo faktisk det samme til meg kom jeg på. Som svar på at jeg sa: "synes det er greit at hun her våkner en gang eller to på natta, i motsetning til forrige som sov 12-14 timer som førte til vekking på sikt"..
Prøver du å gi litt mme da, slik at hun kan sove lenger? Lurte helsesøster på. Vi snakker om en unge på 6 uker som sov ca seks timer i strekk på natta, for så å sove fire timer etter mating. Rart!

app'en
Rart! Skulle tro 6 t i strekk var en drøm, da !
 
Rart! Skulle tro 6 t i strekk var en drøm, da !
Ja, jeg vet. Veldig rart.
Blir bare lengre og lengre. Låg på ca sju timer en stund, nå har det vært et par netter med ti timer. I går vekte jeg henne etter ti timer pga spreng, i dag måtte jeg vekke henne etter litt over 11 timer! Det blir jo pain til slutt! Selv om jeg forstår at det er et luksusproblem så klart :)

app'en
 
Back
Topp