MME eller vann?

gobop

Forelsket i forumet
Jeg har akkurat kuttet ut nattpuppen![:D]
Dermed blir det mye mindre væske på vesla. Nå får hun pupp ca 3 ganger om dagen, og ellers vann til måltidene.
Men så ser jeg at de fleste av dere gir mme til frokost. Noen som vet om det er nødvendig å bytte fra vann til mme?
Hun likte det ikke da hun var mindre. Ellers spiser hun brød, grøt og middagsglass (og tran).

Mme til frokost vil jo gjøre at hun kanskje vil spise mindre mat, siden det metter mer med mme enn vann. MEn...siden du har fått kutta ut nattpuppen så kan det jo hende at hun er mer sulten til frokost.. Og da kan det jo hende hun orker både mat og melk :o)

Ville bare prøvd litt jeg. Om det ser ut til at hun blir mett nok og ikke blir sulten noe fortere så får hun i seg det hun trenger (tenker jeg ;o) men jeg er ingen fagperson).

Jeg ville nok gitt vann.. Men det kommer jo an på når dere starter dagen, og hvor fort hun skal få mat etter dere har stått opp. Nå får snuppa mme om natta ennå, men grøt med vann ved siden av til frokost. Det kommer jeg til å fortsette med når hun slutter å spise om natta[;)] Så fremt hun ikke starter dagen kl 05.00 selvfølgelig.. Da blir det ei flaske som "fokost før frokosten"[8D][:)]

Men tror du bare må prøve begge deler, og se hva som passer best for dere[:)]

vi gir mme fordi vi alltid har gitt de d..men synes d passer bedre enn vann til frokost, ettersom mme e nærmere kumelk som de jo skal drikke til frokost etterhvert[:)] Vi spiser frokost i lag alle sammen då. Brødmat og melk/juice[:)]
Men du må jo finne d som passer best for dere..

tror ikke det er nødvendig å gi henne mme nå som di nærmer seg året,vi skal ihvertfall begynne å gå over til vanlig melk snart...snuppa får ca 100-150 ml nan kveld,morgen og avogtil når hun skal sove på dagen!(hvis hun skal sove i senga si)

Ville gitt mme, eller begynt med melk el jus.. Ville ikke drukket vann til brødskiva mi selv :)

Har hørt at man ikke trenger å strarte med MME når de er så store. De er jo gamle nok til å starte med vanlig melk, så ville heller innført det [:)]

Ei barselgruppa hadde samme greie, og hun fikk vite av hs at hun skulle gi H melk fram til gutten ble 1 år pga fettet som er i melken og som de trenger nå. Men når han er 1 år kunne hun gå over til Lett melk og Ekstra lett melk.

Back
Topp