Mme damer - tips og råd? :)

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Om to uker så skal jo jeg være borte fra fredag til lørdag. Storebror blir sendt til mormor, så pappa og Stella skal ha alenetid :) Men jeg får ikke til å pumpe, så ho må få mme. Det er snakk om da på natt og morgen, for jeg ammer og legger ho før jeg drar.

Men jeg er helt ny på dette! Hvordan gjør dere det/har dere gjort det på natta? Alt av vann og pulver står klart sånn at dere bare kan blande opp? Hvor mye kaldt og hvor mye varmt vann for å få fin temperatur? Er de gamle nok til å få kaldt vann fra springen nå, eller skal jeg koke opp og sette i kjøleskapet? Hvor mye spiser deres små på natta?
 
Jeg har 120 ml kaldt vann (ferdig kokt) på flaska og fyller opp til 210 ml med kokt varmt vann fra termos. Boks med ferdig oppmålt pulver står klart. Da mikser jeg bare, snuppa drikker fra 150-210 ml også stapper jeg henne i seng igjen :) jeg koker fortsatt alt vann, tenkte å høre på helsestasjonen når vi skal på kontroll når jeg kan slutte..
 
Har på forhånd funnet ut hva slags mengde med kaldt og varmt som gir passelig varme. Har kaldt vann oppmålt på flaske i kjøleskapet. (har ikke selve flaskesmokken i kjøleskapet, da vil han ikke ha den). Rett fra springen. Helsesøster her har sagt man ikke trenger å koke vann til babyer i det hele tatt. Har ferdig oppmålt pulver og bare litt vann i vannkokeren så det koker opp på under ett minutt. Så bare blander alt sammen, veldig enkelt og greit. Min spiser 200 ml en gang. Da tar jeg 110 ml kaldt og 70 varmt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Bruker bare (tidlig morgen og når jeg er ute av huset) ferdig kartong som jeg heller rett på flaska uten å varme opp. Da får hun hele kartongen, 200ml.

Har dere mikro hadde jeg kanskje varmer den i 30 sek.

Hjemme på dagen og ikke morgenen bruker jeg kaldt vann fra springen og en dæsj kokt vann og blander opp 180ml og seks måleskjeer med mme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi gir ikke på natten lengre, men da vi gjorde det så kokte vi vann, 100-120 på flaske, litt malt.. Satt i kjøleskapet, så hadde vi bare litt vann på vannkokeren så det går fortere å koke opp, ferdig oppmålt pulver til 210 ml..
Vi koker alt vann til mme å det kommer jeg alltid til å gjøre.
Kokte også opp litt vann p hadde på en karaffel som jeg satte i kjøleskapet så vi hadde kaldtvann til neste dag.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har heller ikke flaske tuten i kjøkeskapet


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vist du ikke har gitt ho mme før, så bør du teste litt på forhånd. Her nekter snuppa å drikke NAN, Hipp går til nød vist ho er veldig sulten. Har kjøpt et svensk merke Semper her som vi skal prøve etter hvert også.
 
Takk for tips :) Vi får prøve oss fram de neste par ukene. Ho drakk en liten prøve i går på ca 60 ml, både for å se om ho tok flaske, om ho likte mme og at magen hennes tålte det. Det gikk fint, så i dag prøver vi en større flaske, og pappan gir (as we speak) :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jammen altså..! Her om dagen gikk det jo så fint med den lille flaska. Men nå bare tuller ho igjen.. Det er jo tydelig at ho KAN ta flaske, men ikke gidder. Kan det være smaken på mme? Jeg har kjøpt Hipp, bør jeg kanskje prøve en annen? Skal prøve i natt, se om ho er trøtt nok til å ta flaska uten å tenke noe mer på det ;) Er jo neste helg jeg skal bort, så det må klaffe snart! Begynner å stresse litt nå..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jammen altså..! Her om dagen gikk det jo så fint med den lille flaska. Men nå bare tuller ho igjen.. Det er jo tydelig at ho KAN ta flaske, men ikke gidder. Kan det være smaken på mme? Jeg har kjøpt Hipp, bør jeg kanskje prøve en annen? Skal prøve i natt, se om ho er trøtt nok til å ta flaska uten å tenke noe mer på det ;) Er jo neste helg jeg skal bort, så det må klaffe snart! Begynner å stresse litt nå..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Akkurat det samme her, tok flaska fint før, så gidder ho plutselig ikke. Tar den når ho er super sulten da! Her liker ho Hipp bedre enn NAN vertfall. Men svigerinna mi kjøpte Semper sin "Baby Semp 2" i sverige for meg, og den smaker mye bedre enn NAN, så ho drikker vertfall litt av den. Jeg skal ta en ekstra vakt på jobb på lørdag, så da skal pappen ha "prøve perm" en dag, kan bli spennende! Er jo bare 5 uker til jeg begynner å jobbe for fult! :p
 
Jammen altså..! Her om dagen gikk det jo så fint med den lille flaska. Men nå bare tuller ho igjen.. Det er jo tydelig at ho KAN ta flaske, men ikke gidder. Kan det være smaken på mme? Jeg har kjøpt Hipp, bør jeg kanskje prøve en annen? Skal prøve i natt, se om ho er trøtt nok til å ta flaska uten å tenke noe mer på det ;) Er jo neste helg jeg skal bort, så det må klaffe snart! Begynner å stresse litt nå..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app


Var du i nærheten? I begynnelsen tok vesla kun flaske når hun hverken hørte meg, så meg eller luktet meg...
 
Prøv ofte, til slutt går det :D Vår liker bare NAN HA1 fra apoteket, er ganske forskjellig smak på de forskjellige melketypene... Og aller best med en teskje malt oppi ;)
 
Var du i nærheten? I begynnelsen tok vesla kun flaske når hun hverken hørte meg, så meg eller luktet meg...
Den første flaska gav jeg selv. Etter den har vi prøvd alt sånt, men det hjelper ikke. Jeg vurderte å prøve en annen flaske, bare for å ha prøvd. Men nå drakk ho akkurat en del vann av en Aventflaske, så det er ikke der problemet ligger. Har også prøvd å bytte erstatning.

Er det bare Hipp og Nan man får kjøpt ferdigblanda? Kjipt å måtte kjøpe en hel eske med pulver hvis ho ikke vil ha liksom ;)
 
Ok, da er det ikke morsmelklukta som er "problemet"...

Så vidt jeg har sett er det kun hipp og nan som kan kjøpes ferdigblandet... Du har ikke noen i nærheten som gir et annet merke mme?
 
Få svigers til å ta med, her har de Arla, Alomin og et annet merke også.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hurra, ho tok flaska i natt når pappaen gav! :) Var litt sånn generalprøve før neste helg - så det virker som om det går fint da :) Natta som kommer skal jeg prøve å gi flaske. Kanskje det er det med lukta likevel, eller at ho er så trøtt på natta at det ikke spiller noen rolle..
 
Uansett hva det var - så flott at hun har tatt flaska av pappaen :) Håper hun tar av deg neste natt ;)
 
Merkelig baby. Tar flaske om natta, uten noe som helst problem, samme hvem av oss som gir. Men på dagen spytter ho den ut og bare bærer seg! Jaja, da får jeg i alle fall reist på fredag! :)
 
hehe, de vet hva de vil det er sikkert og visst ;-)

Kos deg på tur :)
 
Back
Topp