MME damer, lurer på et par ting?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Her gav vi nan men han fikk så hard mage, selv med masse malt oppi. Da drakk han forøvrig 120-140 ml.

Nå bruker vi hipp med malt oppi, magen var god de første dagene men nå ganske hard igjen. Men nå klart han ikke drikke mer enn 80ml. Er hipp mer mektig enn nan? Eller er det noe anna galt nå?

Noen forslag til erstatning som ikke gir hard mage? Eller må vi bare belage oss på det fremover??

Han drakk jo 100ml da han kom hjem fra sykehuset med puppemelk. Hadde jo egentlig trodd han skulle drikke mer nå som han blir større og ikke mindre?
 
Hmm, hos oss er det omvendt, begge unga her har brukt Hipp, men det metter mindre enn NAN. Det fungerer derimot bedre for magen, og vi har også malt oppi hver flaske (en liten dråpe bare). Du kan jo prøve Collett hvis det selges lenger, vet mange syns den er fin.
 
Tror ikke du kan sammenlikne mengde morsmelk med mengde mme..
 
Malt fikk omvendt virkning på eldstejenta, hun er 1,5 år nå. Hun ble kjempe hard av malt og mer malt vi ga, hardere ble hun. Unger spiser forskjellige mengder hele tiden. Noen ganger spiser de seg litt opp for så å drikke mindre en periode. Veldig normalt. Jeg synes nan er hardere på magen enn hipp, og har hørt at collet skal være enda mildere enn hipp igjen, men den har jeg ikke prøvd. Nå drikker hun ikke mme lenger, men er fortsatt hard i magen....
 
Hei :-) vet ikke hvor gammelt barnet er? Vi løste forstoppelse og hard avføring med å kutte ut melk i samråd med lege. Vi gikk over til nutramigen som mme. Ga litt malt i tillegg, og alt ble mye bedre med en gang mange barn reagerer på kumelk.
 
Hei :-) vet ikke hvor gammelt barnet er? Vi løste forstoppelse og hard avføring med å kutte ut melk i samråd med lege. Vi gikk over til nutramigen som mme. Ga litt malt i tillegg, og alt ble mye bedre med en gang mange barn reagerer på kumelk.

Han er straks 7 uker :) nå skal jeg prøve collett. Å blir ikke det bedre. Så tror jeg vi tar oss en tur til legen eller helsesøster for å få noen råd å evt prøve noe uten melkeprotein oppi. Mye allergier for ting i familien til pappaen. Men sleit mye med hard mage selv da jeg var liten. Å da var collett tingen som hjalp.
 
Her fungerer nan bedre enn hipp. Vi har malt i annenhver flaske da går det fint
 
Min gutt drikker også mindre for tiden. Vi laget opp 180ml vann+mmepulver og han drakk det tomt i nesten 2-3uker. Men nå drikker han gjerne kun 130-150ml per måltid. Spiser hver tredje time på dagen, men sover gjennom natten fra ca 21-06, og spiser da ingenting.

Han er 10 uker, og som din var han stor ved fødsel, 4.5kg.
 
Back
Topp