MME bytte ved 4 måneder

mummy4ever

Elsker forumet
Hei.
Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med!
Jeg bruker hipp 1 til sønnen min. Nå er han blitt 4 månder, og da finnes det jo hipp 2 som er anbefalt fra "tidligst 4 månder" som det står på pakken.
 
"Problemet" mitt er at sønnen min er ganske tykk. Jeg skal IKKE slanke han! Men jeg lurer på om han legger mindre på seg hvis jeg fortsetter på hipp 1 eller om kanskje han gjør det hvis jeg begynner på hipp 2? Han kan legge på seg opp til 350 g i uka, og det blir ganske mye etterhvert. Han har jo mye å ta av... Men jeg skjønner ikke noe av næringsinnholdet som står på pakken. Kan jeg fortsette på hipp 1, eller må jeg bytte? Helsestasjonen sier jo at jeg også skal begynne med grøt når han er 4 månder, så da får han jo mat der også.
 
Er det noen som skjønner hva jeg mener? Er det noen som har noen tips til meg?
 
Jeg klarer snart ikke å løfte sønnen min mer. Klarer nesten ikke gå ut lenger, for vi bor i fjerde etasje uten heis. Det er tungt å bære bilsete og vognbag + han. (kan ikke ha det i bilen eller kjelleren, for det er for kaldt...)
 
Håper noen har noen tilbakemeldinger til meg! Trenger det virkelig.
 
Har ingen erfaring med mme selv,men venninna mi bruker hipp 1 til sin sønn på fem mnd,hun ammer og da,men jeg tror den er godkjent utover de første fire mnd?Kan du ikke forhøre deg på helsestasjonen?Hvis gutten din har god vektøkning,hvorfor anbefaler de da grøt fra fire mnd?Er det pga han får mme og ikke mm?
 
 
ORIGINAL: malena

Har ingen erfaring med mme selv,men venninna mi bruker hipp 1 til sin sønn på fem mnd,hun ammer og da,men jeg tror den er godkjent utover de første fire mnd?Kan du ikke forhøre deg på helsestasjonen?Hvis gutten din har god vektøkning,hvorfor anbefaler de da grøt fra fire mnd?Er det pga han får mme og ikke mm?


 
Helsestasjonen her sier at så lenge de ikke får mm så skal de i tillegg til mme få grøt fra 4 mnd. Jeg ser ikke noen grunn til det, for han blir mett og fornøyd med melk. Var et par ganger han ikke virket fornøyd og da prøvde vi grøt et par ganger, men han vil ikke ha. Tror ikke han skjønner...
 
Jeg skjønner jo at det er andre/mer/mindre nærinsstoffer og vitaminer i hipp1 og hipp2, men så lenge han legger på seg og trives er jeg usikker om jeg skal bytte. hipp er ikke lettest å få tak i rundt her jeg bor!
 
ORIGINAL: bondekone

Når du beggyner med grøt så vil han forlamge mindre av melk, det gjorde min, og vekta behøver du kke å uroe deg så mye for, så fort han begyner å krabbe eller gå så går de ofte ned i vekt

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få i grøt jeg. Han gidder ikke lukke opp munnen...tror ikke han skjønner at det er mat...
 
Back
Topp