MME blandet i morsmelk???

Iroim

Elsker forumet
Altså, dette kan jeg ikke noe om.... Kan man blande MME i morsmelk??? Ettersom jeg fortsatt pumper samtlige måltider til Leon er jeg ikke dreven på dette med MME... Men orker snart ikke denne pumpingen mer, og har tenkt til å begynne med MME til Leon.. men vil prøve å trappe nede på morsmelk, og sakte introdusere MME for ham... Noen som kan hjelpe?
 
Nei nei nei! Må ikke blandes!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kan si poff! He he.....
 
ORIGINAL: TinkaNussi

er det ikke lurt å ta kontakt med helsesøster om sånt a?


Joda, det er det selvfølgelig. Tenkte bare jeg kunne få høre litt erfaringer.... Helsesøster mener vel at jeg bare kan begynne med MME, mens jeg sliter litt med det siden jeg egentlig har nok melk selv.. Men så var det den pumpingen da...[:@]
 
ORIGINAL: maoam

Nei nei nei! Må ikke blandes!




















Kan si poff! He he.....


Ja, ikke sant...[:D] Kanskje et dumt spørsmål det her.. Men man lærer så lenge man lever!
 
ORIGINAL: TinkaNussi

ORIGINAL: Iroim

ORIGINAL: TinkaNussi

er det ikke lurt å ta kontakt med helsesøster om sånt a?


Joda, det er det selvfølgelig. Tenkte bare jeg kunne få høre litt erfaringer.... Helsesøster mener vel at jeg bare kan begynne med MME, mens jeg sliter litt med det siden jeg egentlig har nok melk selv.. Men så var det den pumpingen da...[:@]


er det noe vits å pumpe når du har nok da? såre brystvorter da el?


Tro meg, hadde ikke pumpet om jeg hadde fått til ammingen... Men begynte med sårhet ja, og er vel sår ennå.. Og nå er lillegutt blitt alt for glad i flaska, så nå er puppen ikke noe han vil ha i alle fall.
 
Kanskje litt sent, men hva med å prøve brystskjold? Jeg brukte det når jeg kom hjem fra sykehuset og det funka som bare det [:)]. Tuppen ligner litt på en flaskesmukk så den kunne kanskje gå? Jeg brukte brystskjold/ammeskjold fra Medena i størrelse small.
 
Dersom du skal prøve det må du passe på å ikke kjøpe det som står bare brystskjold på, men som egentlig er en brystvorteformer med oppsamligskopp. Mannen min kjøpte feil fordi han ikke visste hva jeg skulle ha og måtte ut og handle en gang til... Se etter noe som kan se ut som en forvokst brystvorte av silikon [:D]
 
Gi morsmelk først, så deretter mme - det viktigste først ;) Dette står skrevet i en bok jeg fikk av helsesøster; Mat for spedbarn. På sykehuset fikk vi imidlertid beskjed om at begge deler var ok.
 
ORIGINAL: Iroim


Joda, det er det selvfølgelig. Tenkte bare jeg kunne få høre litt erfaringer.... Helsesøster mener vel at jeg bare kan begynne med MME, mens jeg sliter litt med det siden jeg egentlig har nok melk selv.. Men så var det den pumpingen da...[:@]

 
Jeg også "fullpumper" pga ammeproblemer.. Mye arbeid, må kanskje også begynne med litt mme da produksjonen min ser ut til å minke[&:]
Kjipt når en ikke velger det selv.
 
ORIGINAL: dua

Gi morsmelk først, så deretter mme - det viktigste først ;) Dette står skrevet i en bok jeg fikk av helsesøster; Mat for spedbarn. På sykehuset fikk vi imidlertid beskjed om at begge deler var ok.

 
Signerer! Fikk beskjed om at det var greit å gi begge deler, men det skulle ikke blandes i samme flaske. [:)]
 
Gi mm først og så mme hvis han trenger mer. Blir litt mer vask av det, men ville hørt med helsestasjonen før jeg begynte å blande mme og mm på samme flaske..
 
ORIGINAL: JanneJenta78

ORIGINAL: dua

Gi morsmelk først, så deretter mme - det viktigste først ;) Dette står skrevet i en bok jeg fikk av helsesøster; Mat for spedbarn. På sykehuset fikk vi imidlertid beskjed om at begge deler var ok.


Signerer! Fikk beskjed om at det var greit å gi begge deler, men det skulle ikke blandes i samme flaske. [:)]

 
 
 Det er sikkert fordi det er dumt å måtte kaste morsmelk som ikke blir drukket opp. Men hvis man vet at ungen drikker opp alt, er det vel ikke noe galt i å blande det?
 
Vi har dårlig erfaring med å legge noe annet på "toppen" av morsmelka. Kastet opp som bare det. Går fint når vi blander det...
 
Tror det beste er å bare prøve seg frem....[;)]
 
Takk for svar alle sammen. Men problemet mitt er ikke at jeg har for lite melk selv, er vel heller motsatt.. Fyller opp fryseren ved siden av at Leon får alle de måltidene han vil ha. Men jeg holder på å slite meg ut med all denne pumpingen...

Og når det gjelder amming har jeg prøvd alt, og det flere ganger.. Har kontakt med ammehjelp, helsesøster og ei jordmor... Men får det bare ikke til.. Og vet at de fleste blir såre, og at man bare skal jobbe seg gjennom det... Men jeg er fortsatt sår, etter 2 mnd, blir det til og med av pumpingen... Legen mente at jeg bare skulle kutte ut denne pumpingen for lenge siden, men vil holde på til han er 3 mnd i alle fall...

Var derfor jeg lurte på dette med MME da[:D]
 
ORIGINAL: mrsdior

HÆ?!  jeg forstår ikke.. kan du blande morsmelk og erstatning i samme flake???   [8|][8|][&:][&:]

 
 
Hva skulle være så galt med det?[8|]
 
Her blandes det mm og mme hver gang, og det går så fint atte[:)] Jeg har ikke hatt nok melk siden dag en jeg, og fikk litt kjeft for at jeg blandet til å begynne med. De var redde for at mm gikk til spille om ho ikke drakk opp alt. Men dret i det til slutt jeg og har blandet siden[;)] Går som oftest ned på høykant alt som blir gitt her, og resten får bare være. Når jeg prøvde å dele opp måltidene ble ho bare sinna og frustrert, og spiste desto mindre pga pausa ho måtte ta. Så bare prøv deg fram du snupp, så finner du nok ut noe som passer best for deg[;)] Stor klem!
 
Back
Topp