Mm på flaske

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Dere som pumper og gir på flaske, her er noen spørsmål:
hvor mye drikker babyen på ett måltid?
Hvor mange flasker gis per dag?
Hvor ofte pumper du?
Hvor mange hull er det i smokken på flasken?
Blir babyen mindre distrahert når den får flaske?

Håper noen kan svare. :)

Mini er 7u. Har helt frem til nå drukket alt fra 50-100ml. Siste uken har det vært oppe i 120 Ml et par ganger så tydelig at det er voksing på gang :)

Her gir pappa'n ca 1gang/dagen slik at jeg rekker å dra på trening samt en natt i uken ( pappa'n tar natten fast en gang i uken) Ellers har han fått det et par ganger i helgene når besteforeldre/tanter er barnevakt.

Hvor ofte pumper du?
Varierer. Ca en gang/dag, siden det går et måltid om dagen og så litt oftere i dagene før pappa'n sin natt slik at vi har nok.

Bruker Medela calma så der er det vel ett hull.

Blir babyen mindre distrahert når den får flaske? Nei, merker ingen forskjell her :)

Hvor ofte pumper du?
Blir babyen mindre distrahert når den får flaske?

Hun drakk ca 90ml ved 2 måneder, 120 ved 3 måneder, 150 ved 5 måneder og 160 ved 8 måneder. Ikke alltid at hun drakk alt.

Jeg ga flaske når hun var sulten, ca hver tredje time, noen ganger oftere.

Jeg pumpet hver tredje time så lenge hun ble "fullammet", fra 6 måneder trappet jeg ned for hun spiste litt fast føde. Da pumpet jeg hver 4. time, og når hun ble 8 måneder kun 3-4 gang per dag.

Var 1 hull i flasken fra 0-3 måneder, 2 hull fra 3-7 måneder og 3 hull fra 7-10 måneder. Tror vi prøvde med 4 hull men da drukna hun så det brukte vi ikke før hun var over året. Brukte Dr.Browns flasker.

Hun ble ikke mindre distrahert, men flaska kan man snu etter hodet når de vrir på seg. Jeg fullpumpet fra 3 måneder pga brystaversjon og puppenekt, hun skreik bare når jeg prøvde å amme henne. Ammet på natta til 9 måneder da, for hun ville fint amme mens hun sov. :)

Back
Topp