Mm, mme, smaksprøver og bæsj..

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Bare sånn for å dekke det hele.

Mini får mest mme, men sniker inn litt smaksprøver her og der. I går var det brødskive, for eksempel.
Samtidig får han av og til en flaske med mme om kvelden (spesielt hvis han er sulten samtidig som jeg legger storebroren) - det fikk han i går.

Nå er det 5dager siden sist han bæsjet, og virker som han er litt plaget med vondt i magen. Lurer på om jeg bør gi litt maltekstrakt eller bare vente litt til?

Ble plutselig usikker på hvor lenge det kan gå når det gis smaksprøver på toppen ac det hele?
 
Vår har bæsjet hver dag/flere ganger om dagen hele veien, også etter smaksprøver. Men noen dager har han ikke hatt og da har vi gitt litt sviskemos. Fordi han virker plaget i magen. Men nå er vi oppe i flere måltider fast føde, en flaske mme stort sett og resten mm. Men en dag ga både jeg og mannen sviskemos og da ble det altfor mye :p puh! Men han fikk det ut da, haha ;)
 
Men sånn hva de sier de liksom skal vet jeg ikke. Det er vel litt forskjellig der som hos oss voksne? Så lenge det er mest mm og han ikke virker plaget hadde jeg ikke tenkt så mye over det.
 
Kanskje du kan gi litt sviskemos, sviskesaft eller aprikosmos i tillegg til smaksprøvene? Lille bæsjer hver dag eller annenhver dag her selv med fast føde.
 
Men sånn hva de sier de liksom skal vet jeg ikke. Det er vel litt forskjellig der som hos oss voksne? Så lenge det er mest mm og han ikke virker plaget hadde jeg ikke tenkt så mye over det.

Kanskje du kan gi litt sviskemos, sviskesaft eller aprikosmos i tillegg til smaksprøvene? Lille bæsjer hver dag eller annenhver dag her selv med fast føde.
Ja, sviskemos funker som bare rakkern, men det har vi ikke husket å ta med til svigermor og butikkene er uansett stengt...

MEN, slapp å lure. Ca 10min etter at jeg postet trykket han for harde livet og ut kom det. Ble rask dusj for å gnukke vekk det mest sticky'e :)
 
Ja, sviskemos funker som bare rakkern, men det har vi ikke husket å ta med til svigermor og butikkene er uansett stengt...

MEN, slapp å lure. Ca 10min etter at jeg postet trykket han for harde livet og ut kom det. Ble rask dusj for å gnukke vekk det mest sticky'e :)
Noen ganger hjelper det bare å "klage" :)
 
Bare for å svare på spørsmålet likevel. Jeg fikk beskjed av helsesøster at de skal ha bæsj hver dag når de starter med fast føde, og at jeg burde gi f.eks sviskemos om det gikk 2 dager uten.
 
Bare for å svare på spørsmålet likevel. Jeg fikk beskjed av helsesøster at de skal ha bæsj hver dag når de starter med fast føde, og at jeg burde gi f.eks sviskemos om det gikk 2 dager uten.

Ok. Her er dt gjerne annenhver nå. Merker jo at konsistensen (og lukt) er endret :p skal prøve å være litt obs på det

I går merket jeg at han startet å presse og gikk på badet for å skifte. Men var bare litt som hadde kommet. Tok av bleia og satte ham over do - og så kom resten :) greit å slippe å spyle hele ungen, heller bare vaske forsiktig med klut :)
 
Back
Topp