Miwana saltvannspray?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
B

Byebye

Guest
Sånn derre saltvanns nesespray må bare være bullshit?

Funker ikke i det heletatt her iallefall...

Noen andre som har prøvd det før? Jeg blir gaal her jeg sitter og hjelper ikke at jeg har betalt 55kr for den lille flaska heller [:@]

det hjelper vell for å fukte tørre slimhinner men du blir ikke mindre tett og rennende av saltvannsspray nei. 

Det står jo at den er for tett nese...

Jeg blir tettere av å bruke den... etter at jeg har snytt meg (noe jeg må etter å ha spraya masse vann inn i nesa) så tetter det seg heeelt opp...

kjør på med vanlig nesespray.. og bruk heller saltvannsspray i mellom de gangene du bruker den andre. 

Du kan prøve neseskylling med nesehorn... høres litt alternativt ut, men jeg synes det hjelper.

Vanlig nesespray skal du ikke bruke mer enn en ukes tid, ellers virker den motsatt (man blir konstant tett og avhengig av sprayen...). Så hvis du er vanlig forkjølet i en ukes tid, kan du bruke det.

Ved sist graviditet ble jeg tett i nesa konstant etter hvert, rimelig slitsomt. Det sies at akupunktur skal hjelpe også, jeg fikk det mot slutten, men kan ikke huske at det hadde så veldig virkning.

saltvannsspray hjelper ikke på meg heller, og heller ikke nesehorn som noen foreslår.
Zymelin er en nesespray du kan bruke som gravid[:)]

Det hjelper men fungerer ikke med en gang som nesespray gjør, du mp bruke den en del for at den skal virke. Er vel nesten mer en behandlingsform! Bruk kvelden til å sprute i litt nå og da så skal du nok se at det begynner å komme ut ekle ting hehe

Har du prøvd den som er rød, den heter Miwana Pluss..

Den er sterkere og den bruker jeg. Var totalt avhengig av vanlig nesespray før, men nå bruker jeg den.

Kan vi ikke bruke vanlig otrivin eller hva det heter når vi er gravide?

Prøv med Rhinox nesespray eller dråper, det kan trygt brukes ved graviditet. Men, bør ikke brukes hele tiden.

Sliter du med tett nese når du skal sove? Prøv Breathe right neseplaster -det er helt fantastisk!
Åpner opp neseborene slik at du får puste (og sove) bedre :)

neseplaster - er det apotekvare?

kanskje ikke så dumt - sist var jeg ikke snørrete egentlig, mer som om slimhinnene hovnet opp da jeg la meg

Det selges på apoteket ja, i 10 eller 30-pakninger.
Men, mange apotek har prøvepakninger med 2 plaster i som du kan få med deg gratis.

Du får se om du får tak i det ja. Jeg anbefaler det på det sterkeste! :)

Jeg vil egentlig ikke bruke vanlig nesespray og største grunnen til det er at jeg syns det er så fælt at jeg spyr av det... ikke lett for meg å spraye saltvann i nesa heller, men det har gått fint... fikk vite idag at dette kan være svangerskapsrelatert og om jeg kommer til å være så tett det meste av svangerskapet så vil jeg ikke være avhengig av en nesespray som ikke skal brukes mer enn en uke i strekk...

Jeg bruker nå den som heter Miwana plus+ og det hjelper ikke en dritt... blir bare tettere...

Er verst når jeg skal sove så om sånn neseplaster funker så kan jeg jo bruke det for å sove bedre... men hjelper det når det mest sannsynlig er noe hovent inni der som gjør at jeg er tett? (husker ikke hva alt heter inni der :P)

Akupunktur: er det noe man kan få dekt mot sånne plager? passer ganske dårlig å betale 500kr timen nå som jeg kommer til å ha en del utgifter på flytting og baby :P hehehe... da kan jeg ikke ha sånn "luksus"

Det er ganske slitsomt å ikke kunne puste med nesa ass :S

Det er en "bøyle" i plasteret, så når du setter det på trekker plasteret til seg neseveggene slik at du får en større åpning i neseborene -som igjen skal gi 30% bedre luftgjennomstrømning i nesen.

På apoteket jeg jobber anbefaler vi dette til gravide med tett nese.
Jeg blir selv tett i nesen om kveldene, men takler ikke å bruke nesespray, så plasteret har blitt en veldig god hjelp for meg hvertfall.

Definitivt verdt et forsøk :)

jeg var hos legen i går ang den tette nesa mi. vært tett i to mnd nå. hun sa hun ikke ville annbefale meg noe nesespray annet enn saltvann pga graviditeten. hun slo opp i legeboka si for å se om det var noen nesesprayer jeg kunne prøve, men ingen som var trygge for gravide. derfor bruker jeg kun saltvann. men pga at det er hovne slimhinner som er grunnen til den tette nesa er det ikke noe som funker. saltvann løser opp tett nese (når det er snørr). skulle vært en nesespray som fikser hovne slimhinner også :p for dette er slitsomt. blitt sykmeldt nå pga hodepine som følge av den tette nesa. sliiiiiit :s men men :) går nok over :) har prøvd nesehorn jeg også. suuuper fornøyd med det. men ikke i dette tilfelle. går tilbake til samme sak at saltvann funker på tett nese ved forkjølelse og ikke hovne slimhinner som følge av graviditet.

ORIGINAL: Anonymusa

saltvannsspray hjelper ikke på meg heller, og heller ikke nesehorn som noen foreslår.
Zymelin er en nesespray du kan bruke som gravid[:)]

Signerer...otrivin kan og brukes...

ORIGINAL: LilleSkattenVår

Det er en "bøyle" i plasteret, så når du setter det på trekker plasteret til seg neseveggene slik at du får en større åpning i neseborene -som igjen skal gi 30% bedre luftgjennomstrømning i nesen.

På apoteket jeg jobber anbefaler vi dette til gravide med tett nese.
Jeg blir selv tett i nesen om kveldene, men takler ikke å bruke nesespray, så plasteret har blitt en veldig god hjelp for meg hvertfall.

Definitivt verdt et forsøk :)

Ok :) Takk for tipset ... da handler jeg det... er jo værst når jeg ligger... sliter litt sånn som ingrid86 sier og med hodepine som følger av tett nese så håper det går over snart :P

Hvor mye koster sånne plaster a? :P syns det skulle vært gratis til gravide... hahahaha

Back
Topp