mitt svangerskap hittil. uke 23+4 idag

linda80.

Betatt av forumet

15.april fant jeg ut at jeg var gravid.




Dagene som kom, tok jeg test hver dag... var så morro å se positivt svar på en test.

16.april



17. april

Jeg begynte å kjenne etter symptomer på denne graviditeten.... men merket bare ømme pupper.

Da jeg var 6uker på vei. hadde jeg time gos gynekolog. så det var første gang jeg så mini.

Da fant gynekologen også en cyste på den ene eggstokken min.

Cysta ble overvåket hver andre uke, for å se om den vokste. det gjorde den...

Uke 8 fortalte vi det til familie og min beste venninne.

Da jeg var 10uker på vei begynte cysta å gjøre veldig vondt. størrelsen var nå 9x10cm.

Jeg måtte holde ut smertene til uke 12, for det var først da fosteret var trygt nok, til å tåle narkose.

Uke 12, opererte jeg.

De postoperative smertene var helt forferdelige. når de skal operere med kikkhull, blåser de opp magen med luft, for å komme ordentlig til. den luften må jo ut igjen... og det var det som var værst. jeg hadde ordentlig vondt i skuldrene og ryggen. virker som luften skulle ut igjennom huden. pga kikkhulls operasjon ble det ikke mye sår. bare 4stk 1cm snitt. det klødde endel da de grodde.

Det var deilig å få operert ut cysta, for da fikk mini mere plass.

 

Uke 13 fortalte vi det til venner. jeg fikk laget meg 2 t-skjorter som skulle fortelle nyheten for meg.






 

Jeg merket fortsatt ikke noe til symptomer på graviditeten, utenom digre pupper.

Men jeg hadde en liten periode med at jeg var mye lei meg.

Var redd for at jeg ikke kom til å klare å være mamma, og veldig redd for fødselsdepresjon.

 

9.august dro jeg til fastlegen pga hemoroider. jeg hadde hatt blodig og hard avføring i en hel uke. smertene begynte å bli uutholdelig.

Jeg var nå 21 uker på vei.

11.august, ringte Morten legevakta. jeg lå å skreik og vrei meg i smerter. ble sendt til sykehuset før undersøkelse.

Legene fant ikke noe unormalt med mine hemoroider, og skjønte ikke hvorfor jeg hadde såpass vondt. de sendte meg hjem igjen.

13.august dro jeg på nytt til fastlegen, for å få mere smertestillende. vikaren til fastlegen min ville ikke gi meg noe mere piller, og jeg fikk istedet henvisning til sykehuset for å fjerne dem.

Kom meg til sykehuset, men de ble ikke fjernet. ble sendt hjem med beskjed om å ikke ta så sterke smertestillende.fikk også tips om avføringsmiddel og rektalkrem.

Natt til 15.august begynte smertene å avta. og jeg fikk min første natt søvn på 2 uker. jeg hadde en skikkelig rift i endetarmen, som gjorde at jeg hadde så veldige smerter. når kremen og middelet begynte å virke, ble ting bedre.

 

11.august var første gang jeg merket at jeg var gravid, bortsett fra det at jeg har fått digre pupper.  da kjente jeg mini røre på seg for første gang. tross smertene, var det en koselig følelse.

Og fra den dagen har det vært skikkelig fest inni magen. spesielt mellom klokka 20 og 22 på kvelden. jeg sitter ofte å ler, pga følelsen.

Så her sitter jeg 23+4 (uker+dager) på vei, og syns tiden går fort.


Dette bildet er tatt 8. august.

 

Jeg har vært lur å kjøpt ting til mini på disse selge/kjøpe-sidene på facebook.

Her er litt av det jeg har fått tak i.

 

Har også kjøpt noe til meg selv.


En maskin som lar meg høre hjertelyden til mini. må si jeg har fått en ny yndlingslyd.

 

Når mini kommer, skal jeg ta meg en tattoo. har lyst på den bak øret, men er litt usikker enda.

Her er en skisse.

Jeg har hele veien sett på mini som en sommerfugl.

 

Så dette har vært svangerskapet mitt hittil.

 
Så spennende å lese om andres svangerskap når man har kommet noenlunde likt!!
Litt røff start, virker det som, så får krysse fingrene for at du har fått din dose.
Men det å finne glede i hverdagen er jo ikke så vanskelig når man har en liten hybelboer som lager liv, og det er så stas med disse forberedelsene (selv om forberedelsene for mitt vedkommende ikke akkurat har gitt seg utslag i mye utstyr til mini foreløpig - men i hodet planlegger jeg hvert ledige sekund;))
Lykke til med de neste ukene!!
 
Back
Topp