Mitt svangerskap <3

Woho da har jeg jobba noen timer, det kjenner jeg på kroppen ! Samboer er verdens beste han har vært og henta vogn og stellebord wihuu! Kjøpte det brukt av et vennepar av oss ! Så da mangler kun kleskomode av de store tingene ! Så utrolig deilig. Er så deilig når ting kommer på plass det roer nervene litt, ja jeg begynner å bli litt stressa plutselig sitter jeg der med knøttet i armene mine.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da har jeg vært på svangerskapskontroll igjen, er nå i uke 28. Bebi vokser som han skal og jeg går opp i vekt, men jeg har lav blodprosent så trolig dårlig med jern i kroppen da bebi tar jernet mitt Hehe. Måtte ta blodprøve og fikk jerntabletter som jeg skulle ta med appelsinjuice så har tatt det nå med et glass juice og frokost :) har gått opp 4 kg siden sist kontroll så det vokser jevnt tydeligvis, vekta ser ganske jevn ut på helsekortet Hehe :) fikk også høre hjertelyden til lille også <3
 
Vært litt stille på meg i det siste, er nå i uke 30 og det betyr at det bare er 10 uker igjen woho ! Har fått tak i komode til klær så nå er det bare å begynne å vaske å se over ! På onsdag skal jeg på kontroll igjen og sjekke jernet i kroppen,
Var litt dårlig sist :( så får håpe det har blitt noe bedre nå.

Babyen spreller som bare det å jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til han kommer ut nå, blir veldig fort sliten i beina og ryggen om dagen, merker at det begynner å bli tungt, gleder meg litt til å få kroppen tilbake nå og se gutten vår :D veldig koselig å se på magen som rører på seg og kjenne spark da Hehe.
 
Da var jeg i uke 31! 9 uker igjen, til knøttet kommer. Har fått komoden opp, senga på vårt soverom, satt opp vogna og vaska sengesettet så det bare er å legge på når det blir tørt :D første klesvaska ligger også klar til å vaskes :) dette blir gøy ! Mangler fremdeles noe småtteri som håndklær,kluter og lignende men ikke noe store ting.
Utrolig deilig å tenke på :)
 
ImageUploadedByBV Forum1412696155.506326.jpgImageUploadedByBV Forum1412696172.456643.jpg

Vogna og senga ! Senga er ikke ferdig oppredd enda da, men det er ikke lenge før det skjer tenker jeg :D
 
Nå henger nyvasket tøy til tørk, gleder meg til å brette de sammen.
Har fri fra jobb, deilig. Leppa mi har hovnet opp ser ut som jeg har tatt botox eller silikon i leppen Hehe, ikke særlig godt så lepomaden er min beste venn nå, hjelper ikke så
Mye da men det lindrer litt :)
 
Vært på jobb i dag, tenkte jeg skulle legge meg til å sove nå .. Jeg merker at det begynner å bli tungt, slitsomt og vondt og gå gravid nå, men fremdeles veldig koselig. Det er ikke alle dager som er like hyggelige lenger, så jeg kjenner at det skal bli godt å få han ut Hehe...
 
Vært på jobb i dag også, i morgen har jeg fri hurra! Jeg har også vært på svangerskapskontroll uke 32 alt var fint baby vokser og jernet i kroppen min har steget, tommel opp for det ! Babyen har lagt seg med hodet ned slik jeg forsto det på legen, jeg hadde ikke gått opp noe i vekt siden sist kontroll Hehe men baby vokser som han skal. Neste kontroll om 2 uker igjen.. Og det er absolutt ikke lenge igjen nå ! :)
 
Ops har jobbet meg ihjel og glemt og oppdatere dere her!
Har vært på svangerskapskontroll uke34 i dag hvor jeg ble sykemeldt frem til permisjon ! Har smerter nederst i magen, mye Hevelser i kroppen og baby hadde vokst en del siden sist.. Så nå fikk jeg ikke lov å jobbe mer Hehe. Skal på kontroll på ahus i morgen da legen syntes baby hadde vokst litt mye (kunne være pga hevelser i kroppen også) men det blir sjekk også pga smerter i magen så det blir spennende å se hvordan ting er! Babyen lever og den har fin hjertelyd! :)
 
Da har jeg vært på kontroll på Ahus ! Alt sto kjempe bra til med den lille, han vokste som han skulle 2340g veier han ca og han ligger med hodet ned ! :) jeg er så lettet Hehe fikk både utvendig og innvendig ultralyd da og han sprella og hadde det godt der inne !! Gleder meg til å se han :D
 
Litt kjedelig å være sykemeldt allerede Hehe, men litt deilig også dagene går til litt husarbeid og å slappe av det man kan og litt baby fiksing <3 i morgen er det kontroll igjen blir spennende å se igjen og nå går det fort til bebis er ute ! Utrolig deilig å tenke på tror det skal bli deilig å få kroppen min tilbake , begynner å bli tungt å bære på nå :) ImageUploadedByBV Forum1415630766.036190.jpg
Magebilde uke 36 ! Tror magen har sunket litt, spennende å se om han har festa seg, nedover lå han sist vi sjekka ihvertfall ! :)
 
Da har vi vært på nest siste kontroll !! Woho veier 79 kg og babyen har sunket og festet seg hurra ! Så alt er bare normalt og det er så deilig å vite ! Det er mye liv i magen og kjenner en del nedpress, ikke så behagelig med nedpress når du må tisse, resulterte i at jeg nesten tisset på meg i dag tidlig haha. Gleder meg veldig til å se prinsen vår nå,
Men håper han holder seg inne til desember da. Er i uke 38 nå så det kommer nok til å gå fort fremover og han kan egentlig komme når som helst Hehe.. Blir spennende.
 
Da var vi i desember endelig ! Har termin 10/12 og ultralydtermin 14/12 jeg har valgt å følge begge to, så nå er det 9 og 13 dager til termin! Jeg gleder meg utrolig mye til å se gutten våres nå, men kjenner at jeg faktisk begynner å få litt fødeangst! Har ikke hatt det i det hele tatt før nå. Jeg har egentlig bare gleda meg til fødsel men, nå har det gått over til litt redsel, men det går vel bra. Tiden får vise. Blir deilig å få det overstått og det er helt klart verdt det ! Gleder meg til en helt ny hverdag med utfordringer og morsomheter.

Lurer veldig på hvordan guttungen ser ut altså :)
 
Nå nærmer termin seg, jeg har hatt løs mage i 2 dager, fått en del slimetr utflod og har noen småe smerter som jeg håper tar seg opp ! Kanskje det blir fødsel snart :)
 
Da er det 1 dag igjen til gjeldene termin dato !! Har hatt en del mensen smerter de siste dagene, var ikke så godt i natt. Kjenner det litt i magen nå også! Håper det er et tegn på at noe skjer snart ! Nå vil jeg virkelig ha han ut altså ! Har også en del kynnere (strammer seg bra i magen ) men det gjør ikle vondt og er ikke noe rytme på det *venter på smerter * får håpe det ikke er så lenge før nå :)
 
Oi lenge siden jeg oppdaterte her nå, jeg kan jo skrive om fødselen!

Jeg våknet 0700 den 13/12 med litt konstante smerter og kynnere. Jeg fikk ikke sove igjen og prøvde å ta litt tider mellom smertene men deg var ikke noe regelmessig. Jeg ringte inn til føden ved 09tiden for å forsikre meg om at jeg trygt kunne gå ut av døra (vi skulle levere litt ved) så da sto vi opp å begynte turen vår, hadde fortsatt litt vondter i rygg og mage, som ble litt værre utover dagen.. Da vi var ferdige med ved levering ,var vi innom svigerfar, vi fikk tilbud om å spise der, men siden vi trodde noe snart var på gang med fødsel takket vi nei og dro hjemover og takk Gud for det !! Da vi kom hjem gikk jeg å foret kaninene og gikk på do mens kjæresten begynte på middagen.

Da jeg gikk på do for å gjøre nr 2 gikk nemlig vannet !! Da var klokka 1730. Jeg ringte så føden å fikk beskjed om å vente til jeg fikk rier. Rakk å spise litt mat, maten ble jo ikke noe god da vi stressa litt haha. Jeg skjønte ikke helt dette med rier enda, det var bare konstante smerter eller ubehag da, det var jo ikke så vondt. Jeg ringte føden igjen å da fikk jeg komme inn! Da vi begynte å kjøre skjønte jeg hva rier var og de var ganske tette ! Det var 3 min i mellom. Jeg satt og så på klokka i bilen .. Jeg hadde ikke så feil , for da jeg kom til føden fikk jeg ct og da var det 5 min i mellom riene så jeg fikk bli. Vi hadde det ganske koselige første tiden, spiste mat, drakk saft, så på film og spise litt godteri, da det var lørdag.. Men kosestunden varte ikke så lenge før dette begynte å ta seg opp, da det var vaktskifte hadde jeg allerede 3 cm åpning og ble flyttet til fødesengen. Der fikk jeg bruke lystgass hun maste også om epudiral men det ville jeg ikke ha enda. Jeg gikk også en tur i dusjen for å lindre smertene litt.. Hver gang jordmor sjekket åpning hadde det åpna seg, så det gikk rimelig fort egentlig.. Plutselig var det 8-9 cm åpning og da ville jeg ha epudiral for da var smertene helt jævlige. Det fikk jeg. Plutselig fikk jeg presseriene og det var et mareritt, med fremgang hele veien var det ingen fremgang her. Presset i over en time og guttungen ville ikke nedover, jeg ble så lei og sliten at jeg nesten ikke orket mer. Men endelig sa de at de skulle hjelpe til med vakum da ble jeg letta. Det var sykt smertefullt når de tok den sugekoppen på hodet, men når det var gjort var han ute på noen få press ! Og det var så deilig å få han ut ! Kl 0613 var han ute en perfekt baby som veide 3350 og var 56 cm lang.

Idag er han en gutt som er utrolig kosete og god baby lite skriking og sover godt om natta ! Han er perfekt.

I morgen er han hele to mnd allerede!
 
Back
Topp