Mitt store dilemma

Jenny78

Betatt av forumet
Oktobergull 2022
Jeg har termin i august om alt går som det skal.

Min kjæreste har 2 barn fra før(6 og 1,5). Det ene har han omtent 50%, det andre har han enda ikke fått hatt noen kontakt med. Dette på grunn av at hans eks ble gravid like før de gikk fra hverandre - og bruddet var vondt og hun ble bitter.
Lang historie kort - så er det nå advokat i bildet som skal hjelpe slik at dette barnet også kan få treffe sin pappa.

Nå som tiden går vil jo jeg si til mine kjente og nære at jeg er gravid - men min kjæreste er redd for at om hans eldste barn finnet utav dette så vil moren få høre det og hun vil lage et H*"#¤e for ham i prosessen til å få samvær med den yngste.

Jeg sitter oppi dette og ønsker å respektere ham, men synes også det blir litt for dumt. Jeg vil også kose meg med dette - ikke gå å grue meg.

Er det noen som har vært borti en sjalu eks før som kan komme med noen råd?

Vil også legge til at det er ikke noen grunn til at han ikke kan ha barna (vold, rus osv) det går kun på at hun ikke vil at de skal dele på begge og at det vil redusere hans barnebidrag til henne.
 
Det er en sinnsyk eks i bildet her også, til tross for at vi nå er gift, allerede har et felles barn og det er gått flere år siden deres brudd. Dessverre har jeg ingen gode råd til deg.. selv har jeg/vi bare måttet leve med faenskapet hennes. Her har hun tatt det mest utover den felles sønnen deres dessverre, så våre problemer er som følge av hans adferd og psyke..
 
Det er en sinnsyk eks i bildet her også, til tross for at vi nå er gift, allerede har et felles barn og det er gått flere år siden deres brudd. Dessverre har jeg ingen gode råd til deg.. selv har jeg/vi bare måttet leve med faenskapet hennes. Her har hun tatt det mest utover den felles sønnen deres dessverre, så våre problemer er som følge av hans adferd og psyke..

Ja, han sliter jo veldig med å ikke kunne få ta med den ene ungen, men ta med seg den andre. Vi har hatt våre krangler om dette allerede. Spesielt dette med å stå imot at hun kan drive på slik som hun gjør.

Hvordan gjorde dere med det første barnet deres da? Var det hemmelig lenge eller ga du litt f*en?:angry4
 
Jeg er kanskje litt kynisk, men han må nesten bare hoppe i det. Det svir og er sårt... Men nå har han også en ny start, og det å holde deg på pinebenken fordi hans eks styrer og herjer vil slite på deg og dere, jeg snakker av erfaring. Han må ikke la henne ha den kontrollen, for hun kan ikke med loven i sin hånd holde igjen samvær på grunnlag av at han skal ha et barn til. Hun har ingen kort å spille med, annet enn trusler tenker jeg. Så lenge det er profesjonelle inne i bildet (advokat) så har hun lite å gå på, annet enn å skremme vannet av kjæresten din. Jeg ville tatt en god samtale med han, for jeg forstår faktisk han veldig godt også! MEN han kan ikke la det hindre dere i deres forhold, for å utsette ting hjelper lite. En dag får hun vite at du er gravid, og sånn er det jo. At dere skal skjule det, for at hun ikke skal få den informasjonen vil jo bare gjør vondt vil jeg tro?
 
Ja, han sliter jo veldig med å ikke kunne få ta med den ene ungen, men ta med seg den andre. Vi har hatt våre krangler om dette allerede. Spesielt dette med å stå imot at hun kan drive på slik som hun gjør.

Hvordan gjorde dere med det første barnet deres da? Var det hemmelig lenge eller ga du litt f*en?:angry4

Vi fortalte rundt uke 12.. hun ble ikke akkurat mindre gæren når hun fikk vite om det..
 
Jeg er kanskje litt kynisk, men han må nesten bare hoppe i det. Det svir og er sårt... Men nå har han også en ny start, og det å holde deg på pinebenken fordi hans eks styrer og herjer vil slite på deg og dere, jeg snakker av erfaring. Han må ikke la henne ha den kontrollen, for hun kan ikke med loven i sin hånd holde igjen samvær på grunnlag av at han skal ha et barn til. Hun har ingen kort å spille med, annet enn trusler tenker jeg. Så lenge det er profesjonelle inne i bildet (advokat) så har hun lite å gå på, annet enn å skremme vannet av kjæresten din. Jeg ville tatt en god samtale med han, for jeg forstår faktisk han veldig godt også! MEN han kan ikke la det hindre dere i deres forhold, for å utsette ting hjelper lite. En dag får hun vite at du er gravid, og sånn er det jo. At dere skal skjule det, for at hun ikke skal få den informasjonen vil jo bare gjør vondt vil jeg tro?

Ja det er et veldig sårt tema for begge her. Jeg er litt i den modusen at vi må bare la advokaten ordne deres problemer, mens vi lever vårt liv... Tror han ser en, bare er redd for at dette kommer til å eksplodere og da er det barna hun tar det utover. Den eldste fikk høre litt av hvert når vi ble kjærester. Stakkars ungen var jo kjempe forvirret.

Jeg liker litt kynisme jeg :) Jeg trenger å høre det når det er så mye følelser i bildet - og mine er de som settes sist
 
Hjelpe meg, blir helt svett av å tenke på en slik situasjon. Heldigvis ingen gale ekser her, men man hører jo SÅ mye sinnssykt fra andre.. Helt uforståelig hvordan enkelte holder på. Føler med deg, uten at jeg egentlig kan sette meg inn i din situasjon. Vil bare ønske deg lykke til med det du bestemmer deg for, og håper at det ikke går ut over dere.
 
Hjelpe meg, blir helt svett av å tenke på en slik situasjon. Heldigvis ingen gale ekser her, men man hører jo SÅ mye sinnssykt fra andre.. Helt uforståelig hvordan enkelte holder på. Føler med deg, uten at jeg egentlig kan sette meg inn i din situasjon. Vil bare ønske deg lykke til med det du bestemmer deg for, og håper at det ikke går ut over dere.

Tusen takk :D
 
Ja det er bare hvor lenge? Denne advokatsaken kan fort dra ut til jeg skal føde. :(
Haha, ja men alle skjønner nok leeenge før den tid at du er gravid. [emoji23] Så er begrenset hvor lenge det kan holdes skjult. Magen synes jo greit om bare noen uker. Jeg er ganske sikker på at det at han venter et barn med deg ikke har noe innvirkning på samvær med denne andre babyen. Og om hun finner på noe humbugg da, så hadde dere ikke kunnet unngå det alikevell. FORDI magen din kommer til å syns ganske snart. Håper det ordner seg for dere
 
Back
Topp