Mitt nye symptom.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Herlig land, så mye rart som skjer under en graviditet. Jeg sitter og ler litt, for jeg føler at det er helt snodig at en liten baby kan gi så mange rare kroppslige utbrudd.

Jeg våknet i natt, og måtte bare skrike ut i all min prakt. Høyre leggen min gikk inn i en helt syk krampemodus, så jeg skremte jo livet av samboern min der jeg lå med beinet i lufta og hylte "nei nei nei". Det varte en stund og, jeg måtte jo tøye for harde livet, før det roa seg. Men leggen var jo stiv som en stokk i noen timer etterpå.

Dette var jeg ikke forberedt på, men etter å ha lest litt osv, så viser det seg jo at dette fenomenet kommer blant ca 50 % av oss rugedamer.. Noen andre med disse sære greiene, eller noen andre med noen helt andre crazy svangerskaps"plager"? :D

Kjøp deg en balansepute som du kan vippe opp på tå og ned på hæl på ;) Det hjelper både akutt og forebyggende mot leggkrampe :)

På "mobben"

Hihi, ja det er merkelig alt kroppen foretar seg under en graviditet :p

Fryktelig ubehagelig da :-/
Kanskje du kan ta litt sink-tilskudd, så blir det ikke så ille? Jeg hadde det sist svangerskap, og tok litt eksta sink da. Mener å huske at det hjalp :-)

Prøv å spise bananer...inneholder både zink og magnesium, kan hjelpe mot kramper;) og et glasss kaldt vann når det står på i tillegg til å tøye muskelen er ikke dumt!

Det har jeg også!! Har våknet to ganger om natten av sinnsyke kramper.. :D hehe!

Å ja, det husker jeg forrige gang!! Herregud så vondt det var!! hihi! Mannen måtte hjelpe til, til slutt vrælte jeg at han måtte få meg UT av den SENGA!!! (var 8 - 9 mnd gravid) og var jo som en strandet hvalross :P Vi fikk rullet meg ut av senga og lent opp mot veggen, der tøyde jeg leggmuskelen :P :P Vi ler av det ennå :)

Ja har hatt det et par ganger, er ikke noe godt.. Skjer heldigvis ikke så ofte! Blir så støl i leggene etterpå også..

Har også dette, jeg sover med leggiser på... Varme hjelper mot strekken min...

Sent fra padda

Hehe, off, ja det er vondt! Har bare hatt antydninger til nå og ikke skikkelig krampe. Har begynt å strekke ut så fort jeg kjenner antydningen.. Men det har vært i våken tilstand da, litt verre når man sover :P

uff leggkramper er grusomt vondt å våkne opp med sånn.. har opplevd det jeg også, men heldigvis en stund siden nå så håper jeg slipper unna esten av sv.skapet også :)

Hadde ingen leggkramper med Thale, men har fått det to ganger allerede nå.
Det er virkelig ikke godt! Så håper det ikke er noe som har tenkt å bli værre med ukene!
Eneste som funker er å strekke ut leggen og tærne, enda så vondt det er der og da ;)

Leggkramper i massevis me første, ingenting me nr2, men har hatt en del nå me nr3...
Pluss "leamus"/rykninger i venstre øyelokk, det har eg hatt sia eg blei gravid denna gangen!
Og synet har forandra seg :-/

Back
Topp